Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
7879: Om bebisen får ersättning är Lactulos bra att blanda i, gjorde vi för att säkerställa att magen fungerade som den skulle...
7879: Om bebisen får ersättning är Lactulos bra att blanda i, gjorde vi för att säkerställa att magen fungerade som den skulle...
Gloxi: Så skönt att hon börjat somna själv. Jag tror starkt att det är bara att "lyssna" till barnen så klarar man sig utan en massa träning o expertråd. Vid en tidpunkt är bebis inte redo för att somna själv medan några veckor eller månader senare så fungerar det.
Försök att introducera gluten till bebis innan du slutar amma så minskar risken för glutenintolerans senare...
Känner igen det där, här var det Jenni själv som bestämde sig för att sluta amma helt när hon var 5månader o då hade jag fått kämpa de sista två månaderna. Hade gärna fortsatt en stund till...
7879: Till oss sa BVC att små blir gärna lite förstoppade av ersättningen o det var de som rekommenderade Lactulos så det är helt i sin ordning att ge det är ju bara ett år sedan vi fick rekommendationen (är du osäker så ring sjukvårdsupplysningen) för inte bra att låta de vara hårda i magen länge för det kan ge bestående men (om de är för hårda, bara som kaninkluttar som kommer ut)...
7879: Då är det nog inte så akut att ge lactulos men kan ju underlätta. Det de sa på BVC är att just när man ger ersättning så blir de hårdare i magen o då kan det vara bra att hjälpa till med lactulos. Jenni bajsade bara en gång i veckan innan hon började äta fast mat.
MissCat: Oooo jag bara måste få träffa o lukta lite på goa lilla Ludwig! Det är ju sååå länge sen Jenni var så liten
7879: Så sött
MissCat: Säg till när du orkar (jag kan nog nästan bara helger nu)
Sunseed: Stort Stort Grattis till lilla perfekta prinsen!
Sunseed: Förstår att ni åkte hem då. Vilken tur att din sambo kunde säga ifrån o förbjuda elaka människan att komma in till er mer.
Stor Kram o hoppas lille prinsen snart kan äta ur brösten själv (även om det inte är viktigaste så skulle det vara roligt när du ändå kämpar så hårt)
Gloxi: Jag sitter också o tittar på lilla Jenni flera gånger i veckan o tackar högre ort för min lycka lär nog också fortsätta med det minst tills hon är 20år
Sunseed: Ni är så fina båda två, men helt otroligt vad fin Hampus är helt klart värt all möda