Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Cice: Har inte varit med om liknande men vet att förkylning i sig inte skadar chanserna, däremot om immunsystemet gått igång är en annan femma. Går att läsa mer om immunologi på: www.fertilitetsguiden.com (duktig tjej här på FL som sammanställt information till sidan)

Sunseed: Så härligt att höra! 

• Kelsson1

Så roligt att läsa om era små som gör stora framsteg

Sunseed: Du ger din son det bästa redan! Amningen är bra när det fungerar men gör den inte det av en eller annan orsak så är det inte hela världen, blir folk av flaskmatade barn med . Jag vet att det känns vemodigt att sluta, det gör det när det än kommer. Var inte roligare att sluta när Jenni var 5månader när hon valde att rata brösten men jag hade velat fortsätta

• Kelsson1

Knytet: Jenni brydde sig inte om hunden när hon var mindre men nu när hon är 18månader så pratar hon mycket om hunden även när den inte är i närheten. Jenni kastar även en del mat (i slutet av måltiden) till hunden oberoende på om vi är hemma eller på restaurang

• Kelsson1

Sunseed: Vi bytte aldrig över till välling (ska nog vara mer mättande antar jag) för Jenni gillar inte välling, totalt vägrar dricka det

• Kelsson1

Sunseed: Bättre i så fall att köpa välling (finns förpackningar för det) men som sagt först när bebis är äldre . Vet att vissa barn är väldigt förtjusta i välling o ibland till o med ratar mat för de vill bara ha välling. Därför är jag rätt glad över att Jenni inte gillar det alls. Välling o gröt är samma sak o Jenni äter gröt morgon o kväll så därför har vi skippat vällingen helt.

• Kelsson1

Gloxi: Vi varierade nog rätt mycket när Jenni var mindre, ibland kunde det bli samma sort flera paket på raken o hon hade inget emot det. Vi alternerade istället med olika frukt pureer som hon fick tillsammans med gröten. Nu när hon är äldre finns inte lika mycket att välja mellan (hon gillar inte så många sorter) men då äter hon istället vanlig havregrynsgröt på morgonen och sin egen gröt på kvällen.

• Kelsson1

Gloxi: Har själv börjat äta gröt på fiberhavregryn varje morgon o varierar det inte (för att få ner vikten). Jag är själv sådan att får jag bara ändring ibland så går det bra att för det mesta äta detsamma till frukost o vi varierar som sagt med olika smak på frukt puréerna.

• Kelsson1

Gloxi: Du ser vad olika rekomendationerna är i olika länder här gillar de inte alls tanken på egen gröt för barn under ett år därför har Jenni fått bara babygröt fram till för någon månad sedan.

7879: När Jenni var 6 månader så började hon äta vanlig mat o då fick hon ersättning bara när hon skulle sova så blev kring 3 flaskor om dagen o det var hon nöjd med. Har fortsatt att ge henne ersättning på kvällen innan hon somnar även om hon är redan 19 månader för hon dricker inte mjölk annars o vill att hon får i sig kalcium. 

• Kelsson1

Gloxi: Tror inte heller att de skulle rekommendera i danmark något som är farligt för barnen, bara för oss att acceptera att det finns bra o dåliga saker med båda varianterna kan jag tänka mig

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011