Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

anderska: Klart du ska vara med i den här tråden Skrattande

Carlan: Är blöjhinken stor ? Hur många blöjor får man i den ? Vet inte ens om dom finns i olika storlekar Skrattande när vi var och beställde vagnen så hade dom massor av såna paket på babyproffsen bakom kassan. Jag bara längtar tills jag ska börja handla till bebisen Flört

Speck: Vad skönt att ni var så få, hoppas det kommer vara det när vi ska på föräldrakurs oxå. Har läst så mycket om andningslarm och att många köper det, så det kommer jag fråga om och vad man ska göra om det skulle inträffa.

Kelsson: Hur har du det på semestern ?

• strössel
    anderska skrev 2011-06-07 20:04:46 följande:
    Hur långt har ni gått nu flickor? jag skulle kunna köpa hur mycke som helst men för mig är det aldeles för tidigt.
    Jag är i v 21 går in i v 22 på fredag.
  • strössel

Vickan l: Vad kul att du såg tyget in live Skrattande låter jättesnyggt med ett lammskinn passar det att ha i citykorgen oxå tror du eller blir det för trångt ? Jag såg en jeans black för några veckor sen på mvc jättefin. När ska du hämta din vagn ? Vi ska hämta våran i oktober.

anderska: Ja magen kom i v 15 Flört och växer sakta men säkert Skrattande

• strössel
    Vickan I skrev 2011-06-07 21:52:15 följande:
    strössel - Tror säkert du kan ha ett skinn i den också. Finns ju olika strl på dem och blir nog skönt för dem under vintern med ngt bra isolernade under åkpåsen el vad man väljer ha i . Tror de satte uthämtningsdatum till en månad innan beräknat så slutet på sept antar jag. Men det kan man ju göra lite som man vill med, kan nog bli okt med. SKulle dock viölja leka med den redan nu haha.
    Ja det hade varit kul att provköra den lite Flört
  • strössel

Speck:  Andningslarm finns i två varianter tror jag som plattor man kan lägga i sängen eller en liten grej man fäster på blöjan. Jag visste inte att det fanns men har läst mycket om det här på familjeliv, jag vet inte om jag ska köpa det dom kostar runt en 2000 kr. Det är därför jag vill ta upp det på en föräldrakurs för att fråga om bm anser att man behöver det eller inte och hur vanligt det är att dom slutar att andas osv.

Kasa: Lycka till på kub testet idag !

• strössel

Kasa: Vad tråkigt att läsa förstår om du är ledsen och orolig massa kramar till dig, men jag håller tummarna för er att det kommer visa ett bra resultat på moderskapsprovet.

• strössel

Varit iväg och shoppat lite till bebis idag två par byxor och två bodys I love dad och I love mum Skrattande och en vagnleksak Pingu. Jag fick springa och kissa flera gånger och höll på att svettas ihjäl funderar på hur jag ska överleva i sommar. Hittade inte så många fina barnkläder hoppas det kommer in en massa fint till hösten.

Speck: Ja det är ju det , ska bestämma mig efter att jag har gått på föräldrakursen.

• strössel

Vickan l: Du som har ett barn och kan mycket Flört läste att man skulle börja göra knipövningar i v 20 och fram till förlossningen. Gör du det ? Jag har inte gjort det och undrar om man måste göra det ? Stod att det var bra att göra det 3 gånger om dagen.

Ego: Går in i v 22 idag läntar så till v 25 och bm besök och TUL Skrattande igår regnade det så mycket och jag tvingade mig ner för att kolla på dom som skulle ha bal. Såg ingenting och mina föräldrar bor i huset mitt emot där alla par gick in så jag ställde mig på balkongen och kikade och så kom värsta blixten så vände jag mig snabbt för att gå in och halkade och ramlade rakt på magen. Blev så rädd och alla blev jätterädda så min pappa körde in mig till gyn akuten som ville jag skulle komma in för att jag inte skulle oroa mig för fallet. Men allt såg bra ut skulle höra av mig om jag får blödningar eller får ont i magen. Men än så länge mår jag bra.

• strössel

Speck: Nog bäst jag gör knipövningar då , gör du det ?

Kasa: Jag tror att missfalls risken är relativt låg efter ett sånt prov, min kompis har gjort två och det gick bra både gångerna. Skönt att ni får svar rätt så snabbt ändå och jag hoppas det blir bra svar kram.

Ankaja: Vi har mammakläder här på Vero moda och HM men annars finns det inget här där jag bor, jag köpte ett lång linne på Rut med fl som är som en klänning och tunikor funkar oxå.

• strössel

Vickan l: Jag blev så chockad när jag halkade allt gick så snabbt, och idag när jag duschade vi har badkar så höll jag på att halka när jag skulle kliva ur. Ska låsa in mig och kommer ut i okt Flört var och handlade med mamma idag och hela tiden fick jag höra halka inte och nu ska hon köpa skor till mig med jättebra sulor så jag inte ramlar eller halkar dom är för roliga.

Börjar med knipövningar i morgon ska man bara knipa eller nåt mer ?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011