Inlägg från: MissCat |Visa alla inlägg
  • MissCat

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson: Hur känns det att vara tillbaka i vuxenvärlden igen? Vad säger Jenni om det?

• MissCat

Själv tror jag att jag fått min baby blue nu....är

känslig och har mycket lätt för att gråta. Eller så är jag bara trött.

• MissCat
    Najje79 skrev 2013-01-10 23:33:40 följande:
    MissCat: haha, ja det gör de verkligen! De leker tittut, pussas, skrattar, kramas, bråkar om leksaker, pratar leker jage och älskar verkligen varandra! Idag försökte tom Adrian klättra över från sin liggdel till Luca när vi var ute och handlade men de fick nöja sig med att leka med varandras händer istället!
    Hahaha så underbara!! På så sätt tycker jag det är synd att man inte fick tvillingar, de har varandra.
  • MissCat
    Kelsson1 skrev 2013-01-11 12:00:38 följande:
    Knytet Så spännande
    Angående amning, jag tänkte som du o på sätt o vis var det skönt att inte stressa upp sig med amningen. Vi gav ju ersättning också. Men hade jag vetat det jag gör idag hade jag inte gett så mycket ersättning för nu valde ju Jenni att sluta amma när hon var 5månader och jag hade gärna velat amma längre. Så blir det mot förmodan en till så kommer jag INTE ge ersättning utan tar bröstpumpen med mig till BB. Låter inte vettigt alls men jag skämdes för att ta med mig pumpen till BB och därför fick vi istället ge ersättning o det var så bekvämt att det fortsatte vi med hemma också. Men håller med onödigt att stressa upp sig.

7879: Tänk vad fort tiden går, nu är det snart dags för dig också

Sunseed: Det går bra för mig, jag är gjord för att jobba . Det är det här jag har saknat . Visst saknar jag min lilla bebis och ägnar kvällarna helt åt henne men jag behöver jobba för att må bra o då kan jag också vara en bättre mamma .
    Idag var Jenni lite ledsen på morgonen när jag skulle gå iväg men annars har hon glatt stannat med pappa o lekt. Hoppas att hon nu inte börjar gråta efter mig för då blir dagarna jobbiga (ha hennes gråt ringandes i öronen ända till man kommer hem igen).      
    På södersjukhuset hade de elektrisk pump som man fick låna under tiden, men man måste själv fråga efter det. Så det är ett tips till er tjejer som skall snittas nästa vecka. Ett annat tips är också att handpumpa lite, kan vara lite knepigt men det är skönt att få ur sig lite när man känner sig sprängfylld med mjölk. Det kan vara bra att handpumpa också lite innan barnet skall fatta tag om bröstet, då kan det vara lite enklare.

Ja jag kan förstå att du tycker så Kelsson med jobbet, få lite andrum och hämta nya krafter även om man jobbar.
  • MissCat

Gloxi: Jag är diabetiker och därför ges ersättning var tredje timme de första dygnen men nu var det fler dygn än så. Jag orkade heller inte pumpa för att hålla uppe produktionen. Nu är det bara flaska som gäller och han äter 140ml var tredje till var fjärde timme.

• MissCat

Gloxi: vad skönt att det ser bra ut med vikten på din lilla tjej. Ludwig har en matklocka inbyggd tror jag för han vaknar var tredje timme för mat och han är glupsk. Jag önskar att han snart drar ut längre mellan målen

• MissCat

7879: Lycka till imorgon nu! Väntar med spänning på att höra hur det gick för er.

• MissCat
    Gloxi skrev 2013-01-15 07:41:12 följande:
    Kel, jag pumpade på sjukhuset, men vill undvika det. Risken är att det blir för mycket produktion och så får man mjölkstockning. Just nu finns inte behovet heller.

Miss C, vad skönt att Ludwig har god aptit. Tror du att det kommer att rätta till sig av sig självt? Annars får väl din man ta något av nattmålen, om han inte redan gör det.

Sover Ludwig bra annars? Somnar av sig själv? Min lilla vill sova vid mitt bröst (pappas duger oxå ibland) och vaknar (måste sova djupt för att det skall funka) när man lägger henne i vagnen. Jag vill att hon skall somna själv, men orkar inte med en skrikande unge. Är dock rädd för att vi får ett problem senare.

Aurora, jag använde en sådan på BB. Man kan hyra dem här också, men jag vill låta naturen sköta det här. Borde gå tycker man.

7879, åh vad spännande! Snart har du bebisen hos dig. Jag sov bara 3 timmar natten innan igångsättningen. På något sätt orkar man. Tänker på dig!
    Jag tar alla målen förutom ett eller två på kvällen då sambon är hemma från jobbet sen tar jag natten och resten. Jag blev lite sur på han i helgen då jag bad han ta en natt och mata så kunde jag natta Ludwig efter måltiden men då frågade han mig om vi inte skulle dela på nattskiftet!? Konstigt hur han tänkte där egentligen då jag tar alla nätter själv annars!! Jag är nog bara trött och grinig nu men antagligen har Ludwig lite kolik från 21.00-04.00 så då är vi som mest vakna.

Ludwig vill inte heller somna ensam eller utan snuttande på lillfinger för han ratar nappen och han vill också somna på bröstkorgen. Det är egentligen inte konstigt då det är tryggt där. Jag är som du, vill inte heller ha en skrikande unge nu som jag skall lära sova ensam i vagn eller bredvid. Det räcker att han skriker oavsett på natten ;P

Visst kanske vi får problem med detta senare men jag tror detta är vanligt problem och att det löser sig självt om ett par månader.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011