Inlägg från: MissCat |Visa alla inlägg
  • MissCat

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Gloxi: Vad trist att ni har problem nu med amning. Jag tror som dig att det är en utvecklings fas just nu. Jag tror Ludwig har det med för han skriker mer och kräver enbart

min fulla uppmärksamhet, det går inte alls med någon annan, inte ens pappa. Emnda gången det går bra med pappa är när det är matning.

Inte nog med allt planerande nu inför dop och bröllop så har vi sålt vår lägenhet i rekordfart. Hade en värdering på den i onsdags, visning igår och såld samma dag. Kontrakt skrev vi idag. Vi skall flytta i början av april till ny lägenhet. Haha jag säger då det.....har man inte jobb så skaffar man sig och sen skaffar man sig ännu mer.

Jag tänker mycket på er andra med. Jag läser varje dag även om jag inte kommenterar. Just nu har jag en önskan om att vi alla träffas på husmors semester i en stuga där vi kan skratta och gråta tillsammans och prata om allt och ingenting, där vi alla bara kan få vara den man är. Åh vad roligt det hade varit.

7879: Ja det hade varit roligt att träffas någon dag

• MissCat

Jag har erfarenhet av både sked, kopp och flaskmatning. Har man en livlig bebis så tar man en handduk och virar runt så händerna är fast, som en haklapp. Det går bra att ge kopp de första veckorna när man inte ger så mycket ersättning men sedan blir det bökigt och då är det bättre mdd flaska.

Jag skulle ändå göra så som Luella att köpa fler nappar till flaskan för med kopp så får de i sig mycket luft och då större risk för magknip.

Sunseed: Jag tror allt kommer lösa sig när det är dags

• MissCat

Skulle skriva just att skedmatning är superjobbigt och det gör man endast ett par dagar från första början om man nu inte kan koppmata extra. Man skall inte skaffa sig mer

jobb när man har em nyfödd

Hur går det för knytet och 7879?

• MissCat

Och med mig tog det 24 timmar med min äldsta när jag blev igångsatt. Tror det är olika.

Vilken fin mage du har nu sunseed

• MissCat

Sunseed, jag lider med dig. Självklart skall du be om hjälp men jag vet hur det är....man vill inte vara gnällig. Jag fick också läckage när jag nös eller skratta, kan fortfarande ha det lite så fast jag tränar bäckenbotten.

Hoppas att allt går bra för dig idag. Jag tänker på dig mitt jpp i all min stress kramar

• MissCat

78&9: Du har ingen öäty situation. Det är bara att prata hela tiden med varandra men det är svårt. Ska han vara pappaledig? Då tycker jagdu skall ställa samma krav om han inte bättrar sig. Fråga honom hut drt skulle vara tvärtom?

Jag hoppas det löser sig för din skull. Kramar

• MissCat

Sunseed: Det låter som att du blir väl omhändertagen, skönt! På mig låg pckså moderkakan ivägen men det spelade ju ingen roll eftersom jag hade planerat snitt. De sa till mig också att det var därför jag blödde lite extra fram till v 16.

Du skall inte vara orolig och det låter somatt du inte är det heller. Man är lika duktig även fast man förlöses med kejsarsnitt, den som säger ngt annat...vet inget!

• MissCat

Själv gjorde jag och min bm slut igår :'( hon tog prover och hehe mitt blodtryck var lågt 105/60 och jag är så lång (179) så hon sa åt mig att ta det lugnt när jag reser mig. Hör och häpna......jag har gått ner från 107 till 86 kg alltså 21 kg på 9 veckor!! Så nu är det BARA 17 kg kvar Heja mig! !

Vem har tid att äta mat med bebis, dop, bröllop, lägenhetsbyte och svärfar som bara blir sjukare.

Nåja till ngt roligare..... jag har idag varit och provat brudklänningar och jag har hittat DEN! Underbart vacker och den gör så att man inte kan tro att jag fick barn för 2 månader sedan, perfekt. Ringar beställda, lokal ordnad med mat, dryck skall köpas in, Inbjudningskorten ordnade ( stor inbjudan till vigsel och liten inbjudan till dop som hänger ihop med blått sidenband mdd det stora, urgulligt ) kläder till tärna, kläder till mig, val av florist klar. Det som inte är klart är frisör och fotograf samt lite logistik.

Vet inte själv hur man skall hinna med allt viktigaste av allt är Ludwig och att jag känner mog lycklig för stunden, annat går förbi mig nu.

Kram på er!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011