Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan I skrev 2011-06-13 11:37:18 följande:
    Strössel - bristningar är tyvärr hormonellt betingade och det finns inget i världen man jan göra. Man får det el ej helt enkelt. Men visst kan det ändå vara skönt att smörja magen och hålla huden lite mer elastisk. Det skadar ju def inte heller att smörja.
    Då tänkte jag rätt Skrattande men krämen hjälper mot klådan tror det kliade för magen var torr.

Kelsson: Ja hjälp mot torrheten men man kan använda vilken lotion som helst, men hade inte hittat nån jag gillade men den här gillar jag.

Vickan l: Kan ju prata bebiskläder med dig du som är expert Flört hur mycket ska man köpa och i vilka storlekar ? Köpte lite i 62 igår för det fanns knappt inget i stl 50 och 56 men 62 blir ju för stort i början.
  • strössel

Vickan l: Jag har bara köpt omlottmodeller läste det i en annan tråd Skrattande så det hakade jag på. Så sa min mamma med att köpa lite nu och mer när bebisen har kommit ut, ska fråga vid TUL  och se vad dom säger. Har inte fått nån kallelse än men läkare sa att du har ju en tid i v 25 så jag hoppas brevet kommer snart. Det blir ju roligare sen när bebisen kan ha kläderna lite längre, jag har en tendens att förköpa mig på saker så det alltid blir för mycket. Och som du säger skulle den vara liten så är det inte hela världen bara att åka iväg och köpa några plagg. Och vi har oturen att det är alltid fullt i tvättstugan så vi kan bara tvätta en gång i veckan men har tänkt att mamma kan alltid tvätta lite bebiskläder om det skulle behövas. Det var så roligt igår i Ullared jag ville gå själv och kika och mötte upp mamma och pappa efter en timma och så hade dom köpt lite bebiskläder och tagit exakt samma plagg som jag hade i min vagn Skrattande så vi har samma smak så det är bra Flört

Har kollat lite på påslakan och vilka olika storlekar dom är i , hittar inga täcken som passar. Tex köper du ikea täcke måste du köpa påslakan där. Köper du på jysk så passar bara dom lakanen till deras täcke osv.

• strössel

Vickan l: Vad konstigt att det ska vara så . tycker påslakan borde passa de flesta täckerna. Man vill ju inte bara köpa påslakan i den affären man köper täcket. Väldigt dåligt enligt mig.

• strössel

Såg när jag packade upp babysittern idag för att kolla att den var hel så hade den inga nallar, är helt säker på att skyltex hade det den svarta hade det iallafall. Tycker ni jag ska åka och byta till en svart med nallar eller ha kvar den röd/svarta utan nallar ?

• strössel
    Aurora1979 skrev 2011-06-13 14:41:00 följande:
    strössel: Trist att det var så lite bebisgrejor ändå. Jag har ju hört att Gåkås hade utökat just babyavdelningen jättemycket?! jaja ... nu ska vi ju inte dit för att handla bebissaker i första hand ändå. Vill vänta till efter RUL. Men något köper jag säkert.
    Ja det var trist men kan tänka mig att det kommer saker hela tiden och då byter dom ut saker osv, men jag är glad att dom hade fina tummen saker iallafall och fin babysitter 249 kr och babygym 349 kr. Är säker på att du hittar nog alltid nåt i bebisväg Skrattande
  • strössel

tredjemaj: Jag vill köpa allt nytt, men jag tror jag kommer hitta det mesta men tack för tipset ändå Flört

Vickan l: Läste ett inlägg där en tjej skrev att ett täcke i stl 125x110 var för stort för en nyfödd, tycker du man ska köpa 125x110 eller ett täcke i stl 67x100 till sängen ?

• strössel
    Vickan I skrev 2011-06-13 21:39:07 följande:
    strössel - Vi hade vagn/vagga-täcke först när han var liten, men som sagt hade han det inte på sig ändå. Han ville bara ha pyjamas och absolut inget över fötterna. Men jag hade tagit det mindre. Blir så mkt bylsigt annars och jag skulle oroa mig att liten hamnar under allt täcke lättare om det är väldigt stort. Annars tycker jag en filt är lättare att ha över. De flesta bebisar är så himla varma så ett riktigt täcke blir ofta för varmt.
    Läste oxå att många tyckte det blev för varmt och det vill man ju inte, tack så mycket för alla tips och råd som du ger mig Skrattande du är så snäll.
  • strössel

Karmosin: Ja det är lite tråkigt när man räknar med att det skulle finnas massor, tänkte oxå shoppa på rean beställde lite på en labansida igår som hade rea. Kläder i stl 50 tänkte jag hitta billigt ifall det är så att det ändå kommer vara för litet. Och sen när man inte vet om man får flicka eller en pojke så är det inte så lätt att hitta kläder heller då det oftast är rosa eller blått.

Det kommer bli filtar till sängen här med men ska köpa ett litet täcke för syns skull när man får besök Skrattande som man oxå kan ha kanske när bebisen ligger på golvet eller i babygymet, man har nog användning av det med. Och jag såg att om man köper ett litet täcke i stl 70x100 så passar nästan alla vagns påslakan.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011