Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Viksan: Andas nog ut först efter KUB... Har inte haft problem med rygg än, håller mig till illamåendet Du får låta bli med sådana kraftansträngningar som plantera blommor tills efter förlossningen.

Lillstintis: VÄLKOMMEN!!! Du har hittat helt rätt, skriv så mycket eller lite som känns rätt för dig! KRAM!

cah: Mina dillen ändras, har haft dille på mannagrynsgröt, vitt bröd och igår fick maken åka till tre affärer i jakt på äppelpaj (färdig, har ju stambyte så ingen ugn) men han hittade ingen. Vilken tur jag hade att de idag bjöd på äppelpaj med vaniljsås på lunchrestaurangen!!!

tredjemaj: Hoppas du får en härlig resa vart du nu än ska!

Speck: Vi åker upp till norrland för att slippa stambytet. Men där uppe blir det bara att slappa. Håller tummarna hårt att du får den lön du förtjänar!

Strössel: Härligt! Har man väl vant sig vid Firefox vill man inte byta till något annat... Har inte heller varit sugen på godis på säkert två månader. Var bara de första veckorna jag åt godis i princip varje dag. Sen illamåendet kom har jag inte kunnat tänka på godis ens, förutom sötlakrits...

Vickan: Låter såååå härligt! Vill också dit nuuuu!

• Kelsson1

Speck: Vi åker längre norr än så så för vår del blir det en hel massa frisk luft o ännu fler mygg... Låter sååå underbart med sparkar! Grattis till ny vecka o månad!

Vickan: Förstår din oro inför tisdag, själv tror jag att jag dööör är så nervös för att bebis inte ska leva. I en annan tråd var det en tjej som var på exakt samma dag som jag 12+1 skrev att det blivit MA för henne. Det är min största rädsla just nu, vill bara sätta mig ner o storgråta!!!

Viksan: Lättare att slappna av när man känner av bebis, helt klart! Glad för din skull!!

• Kelsson1

Tack Cah och Lillstintis! Lugnar nog ner mig efter tisdag...

Vickan: Jag har ju verkligen undvikit att läsa obehagliga saker för att inte hetsa upp mig i onödan. Det här var en helt vanligt tråd där jag inte ens skriver så mycket, något ibland men brukar gå in o läsa så mitt bland allt positiva om graviditet så står det bara där... O jag tror fullt o fast på er lill* kämpe, fullt frisk o kry på alla sätt o vis ska du se! Det är du o jag på tisdag...

• Kelsson1

Speck: Tack! Ska försöka att inte ta ut någon sorg i förskott. Men inte lätt att låta bli att oroa sig...

Ego: Värsta huvudvärken idag! Enda fördelen är att jag har så ont att jag orkar inte ens oroa mig...

• Kelsson1

Jis: KUB kommer att gå jätte bra, du får som bereda vägen för mig som har det på tisdag...

• Kelsson1

Vickan: Hoppas sååå att din son slipper kramper o att febern ger med sig snart. Inte riktigt den sortens distraktion man önskar...

• Kelsson1

Lillstintis: Är också i v13 som bekant. Jag har varit väldigt svullen i magen ända sen ÄP o det har inte gått ner. Tycker snarare att magen blivit större. Inte gravidmage som är så fint utan min tjockismage som bullat ut sig mer än tidigare. Har lyckats dölja det bara för att jag bytt arbetsplats o de på nya stället vet ju inte att jag varit mindre tidigare... Jag har även gått upp i vikt, gjorde det ända från början så hoppas att jag inte lägger på mig så mycket på slutet...

• Kelsson1

cah: Vägde mig imorse o hade gått ner ca 2kg! Har absolut inte försökt banta, det är inte bra för bebis. Tror däremot att det är en del vätska som försvunnit sen överstimuleringen. Men det gav blandade känslor, hoppas att allt är bra med bebis nu!

• Kelsson1

Speck: Tack för de lugnande orden. Just nu nojjar jag bara över att bebis inte lever o då tycks alla symptom eller avsaknad av de bekräfta mina värsta misstankar... Imorgon bitti gäller det!!! Det jag är så orolig över är också att brösten är nu ungefär i samma storlek som de var innan behandling, borde de inte förändrats något??? Är trots allt redan i v13...

cah: Jo hade ett tag gått upp 6,5kg, men tror att det var vätska från överstimuleringen. Är bara rädd för att det ska vara MA... Men det ser vi imorgon...

Jis: STORT STORT GRATIS!!! HÄRLIGT ATT HÖRA!!!

Strössel: Jag spyr inte, mår bara illa. Tycker inte att jag har ätit så mycket annorlunda mot förut... Hoppas att det är vätskan som gett med sig nu...

Vickan: Stor kram! Vad du får kämpa! Hoppas din lilla kille kryar på sig snart!

• Kelsson1

kasa: Kan tänka mig att crosstrainern kan vara skonsammare än löpning för då får du inte stötar på samma vis. Jag hade tänkt försöka våga mig på crosstrainer när illamåendet lagt sig, typ efter semestern Skrattande Tack! Hoppas verkligen att allt går bra imorgon!
    Hoppas för din del att blödningarna ska sluta helt. Har du pratat med BM eller kliniken, vad tycker de om träning nu när du blöder? Vet en tjej i en annan tråd som blivit beordrad vara sängliggande tills blödningarna gett med sig... Hoppas också att du får fler bra dagar framöver...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011