Lulis: Jag blev jättesugen på linsgryta - posta receptet här!
Kelsson: Jag undrar också hur pengarna ska räcka till, men jag försöker t'änka att miljontals par fixar det här årligen, varför skulle inte jag o maken göra det.
Ego: Trött som attan idag, gick upp 9 bara för att gå nr o lägga mig på soffan istället. Låg till 14-tiden. Sen däremot! Bakade jag en långpanna med svärmors vinbärsmums (typ en sockerkaka med maräng på med vinbär i), och så bakade jag kladdkakemuffins, en smulpaj med röda vinbär och rabarber i och så gjorde jag ca 1,5 liter saft av röda vinbär och rabarber.
Sen lagade jag middag till maken o efter middagen insåg jag att jag råkat släppa ut en av katterna när jag vädrade ut ugnsvärmen från köket.. Så ut i regnet o leta i 45 min, och jag blev så ledsen och kände mig så skamsen (jag vet hur mkt min man älskar den katten som smet) att jag fick jätteonda sd och kunde knappt gå... kroppen reagerar verklligen på känslor!
Sen när jag kom hem så hade maken hittat katten som tur var, men jag fick bannor om att jag måste vara försiktigare o då började jag ju störtböla..
Så maken fick självklart jättedåligt samvete o försökte trösta.. Men man har mkt känslor i omlopp nu.
Sen iaf fick vi fikagäster, så det var bara att torka tårarna och sätta på ett leende, men det var skönt med lite distraktion annars hade jag kunnat böla över mitt dåliga samvete hela kvällen
Så det var min dag.. ska bli skönt med lite sömn nu.