Lillstintis: Ja, hur känns det.. rent fysiskt är det svårt att sova pga stormagen. Att vända sig från ena till andra sidan gör direkt ont av foglossningen och även magens tryck, samt viktskiftningen när jag vänder mig om. Mentalt är det delade känslor... Det är åes så att jag börjar drömma om min gamla kropp igen, att kunna ha mina gamla kläder och gå på promenader utan att få sd eller bli så andfådd att det är larvigt Men åas är det lite läskigt med förlossningen, hur kommer den kännas och hur kommer bebis att må, och sen att jag kommer bli mamma... Men den starkaste känslan om man säger, är nyfikenheten på vad det är för en liten krabat där inne!
Är det en tjej/kille? Har den mkt hår? Utstående öron? Stor näsa?
Så även om jag nämnt en hel del oro som jag naturligtvis känner så är det spännande såklart! Men jag har ingen brådska med att få ut bebis, jag har gärna en sista semester där det bara är jag o maken, och sen när hans semester är slut kan bebisen få komma
I BB-väskan har jag packat:
- Blodgruppspapprena man fick från BM
- Mjukisbyxor, 2 amningströjor, underkläder, tofflor till mig
- Kläder till bebisen - 1 sparkdräkt, 1 body, 1 par byxor, strumpor, mössa, kofta och stickade tosser om det skulle råka vara kallt den dagen
- En filt till bebisen
- Necessär med deo, tandborste/kräm, hotellflaskor m schampoo o duschcreme, medicin, amningsinlägg och några bindor (har hört att man får bindor o blöjor på sjukhuset), hårborste, hårsnoddar
- Sen ska vi självklart ha bilstolen med.
Tror det var allt jag packat?