• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

jis: parmesan får du äta. sen vet jag inte vad mer är i en carpaccio, men parmesan är safe.

cattm: även jag har fryst o ätit salami smakar lika gott som innan :)

Vickan : Håller med ovan talare - vill se bild på ringen :D

• Speck

Så här ser min ring ut, sen förlovningsringen är helt slät i guld, samma form liksom.
  • Speck

Haha ska vi döpa om denna tråden till bröllopstråden? Flört

Imorrn är makens sista dag sen går han på semester! Ska bli så skönt o ha han hemma Skrattande Vi åker bort imorrn och är borta över helgen, och den här helgen är första gången jag tar BB väskan med. Tänkte - better safe than sorry. Kommer ju bara ligga i bakluckan ändå.Inte för att jag tror att nåt är på gång, men jag går ju ändå in  v 37 på lördag. Har en hel del konstiga förvärkar eller jag vet inte vad det är?? Det gör ont i nedre delen av magen och ibland hugger det till o gör ont.. kanske är det bara bebisen som vrider på huvet nere i bäckenet men varför får jag isf bara ont när jag går? Inte när jag står still, sitter eller ligger.... Jaja.

Är det nån som vet om Kasa är bortrest eller nåt? Tycker inte hon skrivit på länge? Eller är de bara jag som skriver alldeles för ofta Flört 

• Speck
    Vickan I skrev 2011-07-21 19:45:48 följande:
    Speck - ja jag drog visst igång ett sidospår här haha, men lite kul att vi kan diskutera allt möjligt tycker jag . ja bäst ta väskan med, man vet ju aldrig . Ja vart är rara Kasa?
    Hehe jaa, men det är ju så himla kul att prata bröllop, alla som är gifta här i trråden blir ju jättenostalgiska och stolta! Älskar bröllop! Eller iaf mitt eget.
    Kelsson1 skrev 2011-07-21 20:30:35 följande:
    Speck: Tror att du gör rätt som tar med väskan. Kan ju vara som med paraply, har man den med sig behövs den inte men lämnar man den hemma kan man vara säker på att det kommer att ösa ner...
    Haha, bra liknelse! Med tanke på att jag inte vill att det ska "ösa ner" än på 4 veckor så är det väl bäst att alltid ha den med sig from nu Flört
    strössel skrev 2011-07-22 00:00:32 följande:
    Går in i v 28 i morgon fredag Flört bild på min lilla mage som inte växer känns det som, men som hade superbra mått när bm mätte i v 25. Kul att se om måttet är bra den 1 augusti när jag ska till bm igen.
    Fin bebimage!
  • Speck

Lillstintis: Ja, hur känns det.. rent fysiskt är det svårt att sova pga stormagen. Att vända sig från ena till andra sidan gör direkt ont av foglossningen och även magens tryck, samt viktskiftningen när jag vänder mig om. Mentalt är det delade känslor... Det är åes så att jag börjar drömma om min gamla kropp igen, att kunna ha mina gamla kläder och gå på promenader utan att få sd eller bli så andfådd att det är larvigt Tungan ute Men åas är det lite läskigt med förlossningen, hur kommer den kännas och hur kommer bebis att må, och sen att jag kommer bli mamma... Men den starkaste känslan om man säger, är nyfikenheten på vad det är för en liten krabat där inne!
    Är det en tjej/kille? Har den mkt hår? Utstående öron? Stor näsa? Skrattande
    Så även om jag nämnt en hel del oro som jag naturligtvis känner så är det spännande såklart! Men jag har ingen brådska med att få ut bebis, jag har gärna en sista semester där det bara är jag o maken, och sen när hans semester är slut kan bebisen få komma Glad

I BB-väskan har jag packat:
    - Blodgruppspapprena man fick från BM
    - Mjukisbyxor, 2 amningströjor, underkläder, tofflor till mig
    - Kläder till bebisen - 1 sparkdräkt, 1 body, 1 par byxor, strumpor, mössa, kofta och stickade tosser om det skulle råka vara kallt den dagen
    - En filt till bebisen
    - Necessär med deo, tandborste/kräm, hotellflaskor m schampoo o duschcreme, medicin, amningsinlägg och några bindor (har hört att man får bindor o blöjor på sjukhuset), hårborste, hårsnoddar
    - Sen ska vi självklart ha bilstolen med.

Tror det var allt jag packat?

• Speck
    Vickan: Haha ok, ja det kanske jag ska packa ner då! Skrattande

Strössel: Nää, bebisar har ingen glädje av gosedjur som nyfödda, så känns onödigt att släpa med till BB. Då är de bara tutte o sova som gäller Flört 
    Apropå det du sa för nån dag sen om att du börjat läcka mjölk, det gjorde jag också kring din vecka. Jag rekommenderar Natusans amningsinlägg... De man fick i Babyboxen va helt fruktansvärda enligt min åsikt. Skiktet närmast bröstet liksom fastnade i brsötmjölken så det kändes som den nöps o höll på nä fy farao, jag gick o bytte till vanliga Natusans igen efter bara 1 timme. Vedervärdiga stora plastiga nää usch. Smaken är som baken förstås men det var bara min åsikt Glad 
  • Speck

Jag har moderkakan i framvägg och kände sparkar utanpå magen i vecka 19, "inuti" magen sedan vecka 15... Så man behööööver inte vänta jättelänge bara för att man har moderkakan fram. Man är nog bara olika känslig o bebisen olika bufflig kanske Flört

• Speck

Viksan: Jo mjukisbyxorna jag packat i bb väskan är mina mammamjukisbyxor med världens bredaste mjukaste resår o de är dessutom ett nr för stora så det kommer vara sköna nog efter fölossningen Glad
    Jag har läst en del om vad som sker efter förlossningen i en tråd här på FL som heter nåt "sake ingen berättar för dig om förlossningen", nåt sånt, och där stod både om avslaget och eftervärkar o massa annat myyys... Flört
    Jag hoppas få besked om att bebisen fixerat sig snart, men med tanke på att jag fortf har dessa hugg så lär den väl fortf va ruckbar.. Jag längtar tills jag kan ligga på rygg igen, nu om jag halvligger så får jag sånt obehagligt tryck ner i bäckenet o de gör ont så det är bara sidoläge för mig..

Nu har jag klivit in i v 37 och tycker det är väldigt overkligt att det bara är några veckor kvar så har jag min älskade bebis här!
    Jag har missat att kommentera på massor men jag är ju medlem i "teflonhjärneklubbn"...   

• Speck

juste!! carlan - grattis till att du får en välkskpt tösabit! 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011