Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson - ja och jag är ganska bra på det i andra lägen men med sitt barn känner man liksom "att ok" när han med stora ögon tittar på en och säger "mamma följa med?" och sedan jippi jippi jippi när man säger ja. Särskilt när jag ursäktat mig gångerna innan. Men efter inatt, nej det går inte.

• Vickan I

Anderska - ingen fara. Alltid bra att jag kan glädja ngn annan. Vid halvsju steg svärmor upp och kikar in "åh är du vaken". AHHH kan man säga att jag är!!!

Kelsson - nej han behöver verkligen inte mig här. Han älskar sin farmor och jag kan ju inte leka "klättra berg" och sådant som han vill ändå. Därför har jag innan sagt att jag måste stanna hemma och jobba ena gången och städa den andra när han frågat om jag ska följa med. Därför blev det ett ja denna gång, men inser nu IGEN att de är bättre för alla att jag stannar hemma i fortsättningen.

Uthärdar till lunch för sonens skull så han kan sova middag i bilen hem, men sedan är det jag som rivstarter bilen och drar.

• Vickan I

Viksan. - vad jobbigt. En mamma på dagis som väntade sin tvåa fick åka rullstol halva graviditeten. Förstår att rullator låter mediumkul :(. Stackars.

Speck - inte jättelångt alls, en timme med bil. Har sagt att sambon och sonen gärna får stanna kvar och att de kan skjutsa mig till pendeln bara så klarar jag mig.

Svärmor berättade precis att det idag tydligen är ngt som kallas "sjusovardagen" och om man sov länge idag så skulle det betyda att ban skulle sova dåligt resten av året...ngn skrockgrej, men det verkar ju inte vi i tråden behöva oroa oss för som sovit dåligt inatt.

• Vickan I

Kelsson - Kul med vagn, har också JeansBlack fast i både sitt och ligg och en Edge. Men lufthjul is the shit, ni kommer bli så nöjda. Eller ja vi blir nog grymt nöjda med våra Emmor allihopa .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I
    Kelsson- Ja liggkorgen är större på Edge, men som sittvagnar sedan har Sporten och Edge samma mått/vikt och ser identiska ut. Denimen i crossen, sporten och Edgen skiljer sig lite åt alla tre i lite smådetaljer. Crossen har ju ett svart/vitt chassi också tror jag och lite fler vita sömmar, Edge har en bredare vit stripe på sidan av liggkorgen ex, så smådetaljer bara.
  • Vickan I

Strössel - tack, min lillkorv börjar bli en Storkorv :). Det går så fort ju!

• Vickan I

Kelsson - Mysigt med buffar :). har en åkpåse som sonen hade, fast i sittvagnen när han var liten. Inte så förtjust i den så kommer nog skaffa ngt annat. Har inte bestämt vad ännu förutom fårskinnet i botten. Edgekorgen är ju så stor och jag har bokat bebis i modell lite mindre haha, så om nästa är som sonen så kommer väl h*n nästan kunna ligga på tvären i liggkorgen i början haha, så måste bädda så det blir mysigt och lite "trångt".

• Vickan I

Så hemkommen från ul. Ja det gav ju inte så mkt. En äldre herre till läkare som det inte kändes kul dra ner trosorna för kan jag säga. Iaf så säger han "så du har varit gravid och vi ska kolla din ljumske stämmer det". Ehh nej är gravid i v28 nu. Då ser han förvånad ut och säger ok. Ul:et börjar och efter 1 minut säger han "livmodern är i vägen så här sent i graviditeten, kan inte se ngt". Det lilla han såg tyckte han inte såg ut som ett ljumskbråck. Frågade då om det kunde vara det här andra som gravida kan få som misstas för ljumskbråck ofta, men det hade han aldrig hört talas om vad jag syftade på. Hade tyvärr inte den artikeln med mig. Så kontentan är, läkaren kunde inte helt utesluta ett bråck men inte heller säga vad det skulle vara istället och att jag får komma tillbaka efter förlossningen, så fortsatt ont och svullen. Jaja bebis verkar må bra så glad ändå :).

Jo har ngn mer hört om att det ska vara 25% på möbler på barnens hus imorgon? Hörde en fågel, men inget bekräftat. Ska ju ha en till stokkestol med tillbehör och det blir bra mkt billigare om de har det?

• Vickan I

strössel - hm hittar inte. Det står inget specifikt för just möbelrea? Hörde att det var möbelrea med 25% som skulle starta imorgon? Får väl åka förbi och kolla.

Speck - Ja känns lite envist att vänta så länge och så ser man inget...men man har ju slutat förvånas över vården efter allt man varit igenom...Jag gissar på att jag kommer gå upp ca 20 kg jag med...alla värden bra  så låter kroppen hållas.

• Vickan I

Kelsson - Åkpåsarna är ju egentligen till för att ha i sittdelen sedan. Många väljer ju filtar istället i liggkorgen för att lättare kunna reglera hur varmt det behöver vara. Många ggr blir det för varmt med overall och åkpåse även under kall vinter då man lätt glömmer hur vindskyddat och stilla det är nere i en liggkorg. Att Emmaljungas är för stora för liggkorgen är egentligen bra för då räcker de längre sedan när barnet ska få plats sitta i den som ex tvååring också.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011