Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel: Stor TröstKRAM! Andas djupt o ta det lugnt!

• Kelsson1

Jis: Har faktiskt inte koll på avståndet, var i lyckorus över att få bra siffror men blir 37 i höst.

• Kelsson1

Jis: Helt rätt, sluta nojja, du hade vääääldigt bra siffror inte värt att jämföra sig med andra!

kasa: Du har nog rätt, är född till att nojja Skrattande

• Kelsson1

Lillstintis: Jag fick lapp med mig från kliniken där det stod 2/5 att jag var i 8+3 (tror jag att det var då) och att BF skulle vara 9/12, jag väljer att lita på det och tänker inte gå med på att någon UL eller VUL ändrar mina datum! BM sa inte ens något om datum till mig, frågade bara om återförande datum och hur gammalt embryot var då. Tror att de litar på klinikens uträkning. Med femdagars vet man att ägget fäster det närmsta dygnet...

• Kelsson1

Speck: Får börja lita på dig mer...

Lillstintis: Det där kan vara lite vanskligt att bli flyttad då man vid IVF vet hur gammal bebis är och vid IVF får man absolut inte gå över tiden med mer än 7dagar... Jag skulle dubbelkolla med kliniken o inte lita blint på BM... Kul att vi ligger lika i tid, vem vet vi kanske får samtidigt Skrattande

• Kelsson1

tredjemaj: Trodde alvarligt inte att jag skulle överleva till VUL. Det som gjorde att det ändå gick var att jag började blöda (inget jag rekomenderar) men fick extra VUL på gynakuten. Därefter när jag hade sett lilla hjärtat slå kunde jag som luta mig tillbaka (även om jag blödde mer) o tänka på att så länge jag inte får fruktansvärd smärta o störtblöder är det lungt. Försök hitta delmål på vägen. Jag åkte iväg över påsk till syrran o fick gosa med hennes ettåriga dotter så fram till det såg jag framemot bara det. Sen var det bara en vecka kvar till VUL!

Vickan: HELT HELT UNDERBART! Visste det! Sååååå glad för din skull! Nu kan du också andas ut o njuta av sparkarna! Det är du värd! STOR KRAM! Visst allt annat står du ut med!

• Kelsson1

Spets: Haft två tidiga MF, första var testade när mensen var en vecka försenad o fick plus, ont i magen o blödning tre dagar senare. Andra var första IVF i höstas, plus på TD men började blöda o fick ont i magen dagen efter. Gemensamt för båda gångerna har varit att det har varit extremt smärtsamt o blöder extremt mycket. Har du inte det så kan du slappna av o glömma allt vad MF heter, det går inte obemärkt förbi ska du tro.
    Nu hade jag nog första VUL i v6 eller 7 om jag minns rätt, men det var för att jag blödde. Såg i princip bara en liten prick som flimrade på skärmen, det var hjärtat...

Aurora: Skriv gärna om hur bra du har det i graviditeten! 3veckor går fortare än du anar, speciellt nu när det är juni, en massa grillning o annat kul att se framemot! TACK!

cah: För att när bebis är klar börjar moderkakan att brytas ner o kan inte tillgodose bebis med det den behöver (har jag för mig att jag läst) och därför kan det sluta illa för bebis om man går mer över tiden än en vecka. Normalt tillåter de att man går två veckor över tiden (när det inte är IVF) men då finns ju alltid osäkerhet om hur gammal bebis är vilket det inte finns vid IVF. Såg nu att Speck o Vickan redan skrivit samma men orkar inte ta bort allt Tror du gör klokt i att behålla klinikens datum! Alla inom vården är inte medvetna om att det är striktare med oss IVF:are så när det börjar närma sig måste vi stå på oss o se till att de håller sig till en vecka o inte låter det gå över tiden mer!

LGT: Tack! Härligt, tiden bara rinner iväg för dig

Ego: Har haft ont i halsen o varit täppt i näsan ända sedan jag vaknade imorse. Det har förtagit lite av lyckan idag! DUMMA FÖRKYLNING, raining on my parade

• Kelsson1

Spets: Finns bra graviditetsuträknare här på FL under Graviditetsverktyg och "Då kommer bebisen". Använd ÄP som ÄL datum...

• Kelsson1

tredjemaj: SLUTA TESTA!!!! Det gör dig bara mer nojjig! Har läst i andra trådar där tjejer fortsatt att testa att strecken kan bli svagare igen o det är säkraste sättet att hetsa upp sig på! Så ännu en gång SLUTA TESTA! Det kommer att gå bra nu!
    Jo jag går till BM Östermalm men vet inte om jag är helt nöjd. Hon tog inte ens upp fosterdiagnostik trots att jag blir 37 i höst. När jag sedan gjorde det själv så kändes det som hon försökte avråda mig från att göra KUB. Funderar på att byta till Prima Liv som finns på Danderydssjukhus. Delvis för att jag hört mycket bra om de och dels för att jag vill föda på Danderrydssjukhus och går man på Prima Liv är man garanterad plats...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011