Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Tack alla som har gett mig råd att jag ska skita i vad folk säger om magen det värmer, har varit ledsen hela dagen inte min dag idag. Min man tycker vi ska ringa för att jag är så orolig men jag ska ringa mvc på måndag och prata med dom, det tar dom bara nån sekund att lyssna på magen det borde dom ha tid med tycker jag. Struntar i om min bm blir irreterad eller sur.

• strössel

Kelsson: Den finns att köpa på nätet, det är Laila Bagge Wahlgren som säljer den och jag läste på hennes blogg att dom hade visat upp produkterna på Baby Revolution i Kungsholmen annars finns dom att beställa på nätet
    www.iloveburt.se/ Jag ska ringa mvc på måndag och fråga om jag får komma och lyssna för sen åker vi iväg på tisdag och är hemma söndag igen och det skulle vara skönt att veta att det ser bra ut så man inte oroar sig när vi är bortresta. Kram !

• strössel
    Luella skrev 2011-06-18 09:50:40 följande:
    Strössel, bor du på Kungsholmen?
    Nej jag bor i Småland , syftar på du krämen så stod på det på Lailas blogg Skrattande

Speck: Härligt grattis till v 32  Flört ha en underbar helg !
  • strössel

Kelsson: Vad roligt att ni har börjat kika på barnvagnar och var kul att du har handlat lite kläder Skrattande när man väl har börjat är det svårt att sluta handla Flört

Sitter och velar hur jag ska göra antingen ringa sjukhuset eller vänta tills i morgon och ringa bm, sist jag ringde bm i v 16 och lyssnade på hjärtljud så fick jag en tid en vecka framåt i tiden för dom hade inga lediga tider. Vi åker bort på tisdag morgon och är hemma igen lördag ev söndag morgon. Vill inte att min oro ska förstöra våran vecka I går blev jag så orolig att jag fick hjärtklappning och bara grät. Jag har direknr till våran gynavdelning vi har inget akutgyn här dom har en liten avdelning med 4 rum för såna som har opererats och en bm och läkare som går mellan förlossningen och gynavdelningen, men ändå tar det emot att ringa vill inte vara till besvär.

• strössel

Tredjemaj: Jag känner inte av bebisen inte gjort sen v 18-19 och att folk säger att magen är för liten för den veckan jag är i gör det inte bättre, då man redan är orolig för allt runt graviditeten. Nej jag vill inte vänta en vecka vi ska träffa en massa människor som kommer gratulera oss till bebisen i magen och det skulle göra att jag tänker ännu mer på det.

Vickan l: Vi bor i en liten stad och det finns inga affärer här som säljer såna tyvärr, och sen tyckte inte min bm att jag skulle köpa en sån för att jag skulle stressa ihjäl mig om jag inte hittade hjärtljuden. Men att hon inte vill lyssna på hjärtljuden förrens v 25 gör inte saker bättre heller, är nog världens jobbigaste gravida människa Skrattande

Ska vänta på att min man vaknar sen ringer jag och se vad dom säger, vill dom jag ska avvakta tills i morgon till bm så gör jag det.

• strössel

Har ringt nu och jag fick komma in oavsett om nåt hade hänt eller om jag bara var orolig, hon jag pratade med var hur gullig som helst. Så jag ska åka in nu och lyssna på hjärtljud och ska ta upp det med läkaren om min bm i värsta fall så kommer vi byta till en annan bm.

Speck: Jag kommer nog köpa en angelsound skiter i vad bm säger, ska se om mina svärföräldrar kan köpa med sig en sån till mig.

• strössel

Hemma igen och jag har varit på förlossningen, var alldeles mörkt på gynavdelningen så vi ringde igen och frågade vart vi skulle och från och med v 23 så får man gå till förlossningsavdelningen. Vi fick en guidning runt där sen fick vi sitta och vänta i ett förlossningsrum var jättekul att se vart man ska föda barn. Barnmorskan var supergullig och hon lyssnade på hjärtljuden och dom kom fram direkt låg mellan 137-144 och sen sa hon kände du det ? Ja sa nej  det var en spark Flört pratade även om min bm och hon sa att vid mitt besök i v 25 så ska jag framföra att jag är orolig och vill ha extra kontroller där dom lyssnar på hjärtljuden och hon sa att jag har rätt till det för jag är den som är gravid och den viktigaste, och fick jag inte det så sa hon att jag ska byta bm.

• strössel
    Luella skrev 2011-06-19 12:47:57 följande:
    Åh vad bra Strössel, skönt att du fick komma till en så gullig BM. Kul också att du fick se förlossningen
    Ja det var jättekul och intressant , det hade fötts 3 flickor den 18 juni och sen vart det inga blåa eller rosa nålar Flört sen sålde dom små söta mössor. Nu längtar man massor tills man får sin bebis Skrattande
  • strössel
    Aurora79: Här får vi moderskapintyg i v 25 , men jag ringde och fick det av en annan barnmorska för jag var tvungen att ta med det till jobbet när vi skrev graviditetspennings ansökan, både du och din chef ska skriva på olika papper. Jag ska lägga på ansökan om min gp i början av juli tänkte jag och alla på mitt jobb har fått det beviljat så jag räknar med att jag oxå får det.

Kelsson: Skönt att veta att bebis mår bra Skrattande ja ska byta bm för den jag har verkar bara tycka att man är till besvär. På inskrivningen gnällde hon över att hon hade fått börja jobbet halvtid pga att hon bröt ryggen för ett år sedan. Tycker inte att jag har med sånt att göra på min inskrivning så om hon har ont eller inte vill jobba så får hon ta det med sin chef det ska inte gå ut över oss gravida.

Nu ska det bli skönt att åka iväg svärföräldrarna är bortresta så vi får strandlägenheten alldeles för oss själva, ska bli så skönt och vovvarna kommer bli så glada av lite havsluft !
  • strössel
    Luella skrev 2011-06-19 21:02:43 följande:
    Strössel, men fy vilken hemsk människa som tar upp något sådant på eran inskrivning. Bra att du byter tycker jag, du har ju ditt att oroa dig över och ska inte behöva dras med hennes sorger och besvär dessutom.
    Nej det ska väl handla om oss och graviditeten och inte om hennes privata besvär. Känns skönt när så många står bakom mig i det beslutet ni min man och alla bm jag träffat och läkare, nej nu struntar vi i henne och blickar framåt Skrattande
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011