• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Tredjemaj: Haha, ja boandet har jag väl hållt på med sedan vi blev klara med barnrummet? Handla möbler och inskaffat kläder, tvättat allt och ställt iordning. Det enda jag inte gjort än är att bädda sängen men det väntar jag med nog ända till BF eller tills jag inte kan vänta längre. Vill inte att sängkläderna ska kännas dammiga när bebis ska sova i dom Glad
    Nu är jag i princip klar med allt så jag boar ingenting längre, enligt mig. Hade ett ryck förra söndagen då jag städade massor, dammade av ovanpå tavelramar och du vet, sådär riktigt noga städning så det är gjort iaf innan bebis kommer. (Nää jag är inte sådär jättenoga när jag städar i vanliga fall, det är maken som är noga med städningen, jag bryr mig bara om kök o badrum i rpincip Tungan ute och maken bryr sig mest om golven..) 

Kelsson: Jag vet! Känns helt knasigt.. Låg idag och tänkte tillbaka på förra hösten, alla turerna in till FC, plusset, att få berätta för alla..nervositeten inför varje VUL/KUB/RUL... Se hur magen växt fram, känna sparkar.. Hela året har jag varit gravid!

Karmosin: Jo jag vet, bm sa det vid förra besöket att alla barn inte fixerar sig förrän det är dags att kika ut. Jag hade väl bara hoppats på en fixering då jag hört att man får lättare att gå igen och foglossnignssmärtan försvinner... eller iaf blir bättre.

Strössel: Jag strök inte ett enda plagg. Det känns som fullständigt slöseri med tid enligt mig, haha! (Jag stryker aldrig nånting föruto gardiner och dukar, men då stryker jag dom innan jag hänger upp dom annars får dom ju ändå vikränder..) Se det så här, om bebis kläder är lite skrynkliga så släts ju de värsta skrynklorna ut av kroppsvärmen, plus att om du hade strykt ett plagg och sen lägger du bebisen ner - så när du lyfter den igen nästa gång så vips skrynklor på ryggen. Nää. Strunta i strykningen. Är den väldigt viktig för din mamma kan hon komma o stryka Flört Sorterar du tvätt efter färg?? Jag sorterar vittvätt och sen kulör. Thats it Skrattande

Jaha.. jag framställs ju som hyffsat slö känns det som nu haha!       

• Speck
    Strössel: Du mindes rätt! Kasa var på sjön! Hur kommer det sig att du inte drabbats av teflonhjärna? Har du nå knep du kan dela med dig av Flört

Vickan, Jis, Kelsson: Skönt o höra att jag inte är den enda som tar genvägar ibland Skrattande 

Kasa: Usch va jobbigt med karln din! Jag kan tyvärr inte hjälpa med råd då jag o min man ar haft det ovanligt bra under grav. Jag har bara blivit ledsen ett par gånger av vad han sagt, men ett par av dom handlar om missförstånd pga att jag ÄR lite extra känslig. Sen när han sa att han inte ville jag skulle följa med på bröllop för att jag bara klagade hela tiden o han inte trodde att jag skulle kunna bete mig bland folk - DÅ var jag så otroligt arg, ledsen och besvken på honom.. Men de gick ju över, ag gick på bröllopet och sen tadaa jag var fanimig den trevligaste personen där. Att man klagar o gnäller hemma gör ju inte att man gör de ute bland folk...
    Förlåt, nu handlade det om dig. Jag skulle bara säga att det låter lite som Aleksandr Petrovsky i Sex and the City "as soon as the show opens" "as soon as".. dvs att de tror att saker blir bättre automatiskt så fort en situation försvinner, då det faktikt är de själva som måste justera attityd eller prioriteringar. Jag är en sån som tror på par-terapi/rådgivning vad du nu vill kalla det, då det är det som behövs för vissa att inse hur man ska komma fram till en lösning.
    T ex om mina föräldrar skulle gå i terapi så skulle pappa få höra att han måste bli bättre på att dela på hushållsjobb samtidigt som mamma skulle få höra att saker kan bli bra gjort ändå även om de inte görs på hennes sätt... det är alltid bra att få hjälp utifrån just för att få hjälp att se vilka förändringar som ska genomföras för att undvika grus i maskineriet.
    Hoppas ni har en toppensemester iaf!! Kram!

Fika vore kul, men vi får se om jag kommer med eller utan barnvagn Flört Tänkte bara att det kan va svårt att hitta ett datum då alla kan så här i semestertider.  
  • Speck

Hahaha, Kasa! Det är nåt speciellt med just smutsiga strumpor och män... Tungan ute Han kanske kan ändra på det som är viktigt men just sockorna är ett slags undertryckt rebelliskt uppror mot allt som är fel här i världen Flört Eller så har ni en elak hustomte som går o flyttar på hans strumpor.

• Speck
    spets skrev 2011-07-25 14:50:22 följande:
    Nej usch nu läste jag att det inte var bra att använda angelsound så nu får de bli en hyllvärmare :)
    Det ska inte användas för ofta och för länge, men nån gång då och då gör inget.. Efter vecka 25 så lyssnar BM på bebisens hjärta varje gång man är där och DÅ är de minsann inte farligt. Men de lyssnar bara några sekunder så de hör att slagen är rrytmiska o lagom snabba.
  • Speck
    Kasa: Jag ska säga till dig som en kompis sa till mig en gång.. att en relation är som ett hus, man sätter grunden och sen bygger man på våning för våning, och då våningarna är byggda i trä och grunden är gjuten i cement, så kan det hända att en enskild händelse kan få nån våning att rasa men grunden är stark och tålig, och om man har svårt att bygga stabila våningar kan en terapeut vara som ett extra stöd, ett stöttepelare för taket om du så vill. Så jag tror att så länge du känner att ni inte fått fuktskada i källaren så finns det ingenting som ni inte kan reda ut med lite tid, vilja och tålamod.Ha de så skönt på havet o försök att inte tänka så mkt på det som irriterar dig! Kram

Kelsson: Haha ja du brukar säga att du får lite skumma blickar på jobbet, kanske tur du jobbar som konsult och byter arbetsplats emellanåt Flört 
    Haha jag klickade på länken och det är lustigt vad folk kan bråka om. Jag o maken är itne paret som bråkar - längre. De första 1,5 åren brkade vi en hel del och vi förstod inte varandras sätt att tänka. NU vet han att inte prata med mig förrän jag ätit frukost och jag vet vad jag ska undvika med honom (t ex att inte nödvändigtvis nappa när han fäller knäppa kommentarer utan bara låta dom glida förbi då jag vet att de är irrelevanta).  
  • Speck
    Tredjemaj: Jag har 3 klänningar och 1 par mjukisbyxor, 1 t-shirt, 1 långärmad t-shirt, 1 långärmad mammacardigan. Det är allt jag kan ha nu. Alla andra mammatröjor o sånt jag köpt är antingen för tajta eller så räcker de inte om magen... Men jag har nyss köpt en klänning (på lindex generous avdelning, den kändes ju haha!) och den har jag bestämt mig för att bo i fram tills bebis kommer. Färggrann och slapp.
  • Speck

Kelsson: Hon lär nog bara konstatera att allt gick bra på RUL och boka upp fler tider åt dig. Jag har för mig att det besöket inte var nåt speciellt. Iaf inte hos min BM. In o ut på en kvart.

Idag ska jag o maken in o turista i Sthlm. Gå på Vasamuseet och äta lunch i stan.  

• Speck

Haft en underbar dag i stan idag, dock rekommenderar jag inte gravida att åka spårvagn i sthlm. HELVETE va folk skulle knö o puttas med varandra, jag fick verkligen fälla ut armbågarna för att skydda magen. Stockholmare alltså. BAH.
    Men i övrigt var det en bra dag, vi åt lunch på blå porten eller nåt hette cafeet och sen va vi in på vasamuseet 1,5tim, det va ganska lång kö för att komma in (mkt turister i stan) och sen tog vi en fika på sjöcafeet vid djurgårdsbron innan vi promenerade HELA väegn till t-centralen Tungan ute typ 2,5 km eller nåt men jag tyckte det var en bedrift med tanke på barlasten Flört Men nu har jag så ont i fötterna att jag vill inte gå nå mer på flera dgr haha..
    Tog 2 alvedon innan jag gick hemifrån för att hindra förvärkar o foglossning från att försstöra dagen allt för mycket.

Ett tips till alla mina medgravida: Toan inne på Kulturhuset är gratis och ren o fräsch! Skrattande    

• Speck

Här är ännu en som sovit dåligt inatt, men för mig är det mera regel än undantag. Men jag hade SÅ ont av allt promenerande igår så fogarna var riktigt förjävliga och förvärkarna likaså, så det tog lång tid innan jag kunde somna. Och sen vakna av att man måste kissa eller vända på sig efter 30 min igen.. o igen.. o igen.. Alvedonen hjälpte föga.

Karmosin: Vi kan nog konstatera att det är folk i allmänhet som beter sig respektlöst och stångas o bufflas. Kanske är Sthlmarna inte värre än andra ändå. 

• Speck

Vickan: Är det långt? Tänkte annars om du kunde lämna sonen där en dag till o komma o hämta han imorrn eller nåt..

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011