• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Carlan, åh nej... jag menar inte att du skulle ha en deppression, men att du inte är ensam om att känna dig nedstämd under din graviditet. Alla tycker ju att man ska vara så glad, särskilt vi som kämpat så länge, och så känner man sid bara nere. Hormoner är inte att leka med, och from nu tom v 12 har man som mest hormoner i omlopp. Sen kan det kännas lugnare av att ALLA som lider av förlossnings deppressioner blir bra. När hormonerna stabiliseras försvinner deppressionen. tycker du borde kolla upp TSH o alla andra sköldkörtel värden, om de är i obalans kan du får levaxin och förhoppningsvis känns dig lite bättre. Hoppas jag inte gjorde dig ännu mer orolig nu, det är i alla fall det sista jag vill.

• kasa01

Har också varit trög.. gör som Kel, tar lite fil... är laktoskännslig men får inte ont, blir bara bubblig, och tja, fart på magen... Har läst en del, vissa blir tröga om man har järnbrist, men man kan också bli trög av järntabletter... moment 22... prova phyllis frön, eller loppfrön tror jag vissa kallar dem. Små svarta, ska vara bra. kiwi m skal är mitt standard tipps annars, från mor som är barnmorksa. Har funkat för mig, men nu får jag inte i mig dem. mår illa bara jag tänker på kiwi.

Vaknade m menskramper i natt, gick upp på toa o blödde såklart... Inte lika mycket som förra tisdagen, men mycket mer än det lilla rosa på pappret jag annars har varje gång jag går på toa. Det känns som att detta är på väg åt pepparn, varför skulle det annars hålla på såhär.??? låg vaken flera timmar och vätade på starkare kramper o störtflod. Somnade till slut. detta är terror...

• kasa01

Carlan, strössel o Jis, tack söta ni för alla kramar.
    Är i v 10, 9+4. Har blött i stor sett varje dag sen dagarna efter TD, ca 5 veckor. Det har varit mer eller mindre, rött, rosa eller brunt... Mest på pappret, ibland en "sträng" eller lite klump i toan eller trosskyddet. Sen kom störtfloden förra tisdagen, och nu i natt var det också ganska mycket... inte som i tisdags, men så att det färgade toa vattnet så man inte ser botten, och flera papper för att torka tort... ursäkta detaljerna... detta tillsammans m menskramper var såklart inte välkommet. slutade m progestronet o progynonet i måndags, trodde det skulle sluta blöda i o med det. Men icke alltså. Blä....

• kasa01
    Kelsson1 skrev 2011-05-18 13:05:50 följande:
    kasa: Om inte annat så för att lugna ner oss här så åk in! Att det ska jävlas så för dig! Önskar att det lägger sig o att du får njuta av grav ifred!!! STOR KRAM!
    Gulle dig! det blöder inte mer nu, så jag avvaktar. Ska till MVC för att ta lodprov inför KUB på tisdag, ska prata med dem då. Det lär ju visa sig om det är MF.. så länge det inte blöder mer utgår jag ifrån att liten lever.

Jis, vad skönt!

Vicksan, vilken fiiin mage! jag ser inte ett dugg gravid ut än, bara lite bredare än vanligt...

Jo, det där m att nysa när man är kissnödig kommer man ju ihåg... hehe... ingenting jag drabbats av ännu, men mins från förra graviditeten. Knipa kan vara knivigt... hehe..
  • kasa01

Speck, i det här läget får man lov att tänka på sig själv. Gör det! Vissa mår som en rosenknopp hela graviditeten, låt dem jobba! Jag tror att det är viktigt för barnet att man tar hand om sig under graviditeten, det handlar faktiskt bara om några månader till.

• kasa01
    Jis skrev 2011-05-19 19:07:30 följande:
    EGO: Jag var på SÖS idag på diabetesmottagningen, Fick träffa en superbra läkare (förutom att han gillade att spana in min urringning, men jag lät honom hållas, han var ju närmare pensionsåldern, haha ),
    Skrattande hahaha, du är roligt du!
  • kasa01
    Speck skrev 2011-05-19 20:52:01 följande:
    Kasa: Jo jag tänkte faktiskt som dig idag.. Jag lät mig inte bli sådär arg och upprörd som jag var igår (igår gick jag runt o grät större delen av dagen för jag bröt riktigt ihop av allt, kul o sitta på jobbet med gråten i halsen) och imorse väcktes jag strax efter 4 av nattliga toabesöket, och sen låg lill-speck o sparkade och dansade runt massor i magen, och jag låg o tänkte efter och insåg att det är en liten varelse där inne som blir stressad när jag är stressad och som mår bäst av att jag mår bra. Så då fattade jag att jag gjort rätt beslut att be om mer sjukskrivning. Ska träffa läkarn imorrn, fast får åka till annan kommun för att träffa honom annars hade jag behövt vänta en vecka till. (vadå efterhängsen, haha, följer efter läkarn till andra kommuner bara för o få träffa han)..
    Hur är det med dig nu då? Snälla säg att blödningarna upphört!
    GOOD FOR YOU!!! Helt rätt beslut! Så typiskt kvinnligt att man alltid ska vara så duktig, så typiskt manligt att tänka på sitt eget bässta. Måste blir bättre att ta hand som oss själva.

inge mer störtfloder, men blöder ändå varje dag. Mest brunt de senaste dagarna... är nöjd så länge jag kan se toabotten, alltså inget färskt blod i toaletten.

Vicksan, man kan få en liten blödning efter sex, inget konstigt. Hjälper kanske inte att säga att jag får det, eftersom jag blöder varje dag ändå... heheh...

Fredag idag, så skönt!!! kram!
  • kasa01
    carlan skrev 2011-05-19 18:29:07 följande:
    Är det någon som vet intervallet för järnvärde? Har gogglat men hittar bara att det ska inte vara under 100.
    Normalt för tjejer är 120, ligger man under det får man tex inte bli blodgivare. Under graviditeten är det dock inte ovlanligt att man ligger lägre. 140 är jätte bra. Man tittar dock inte bara på själva järn värdet inför graviditetn utan även järn deppåerna. alltså om du har reserver. De var säkert också bra, annars hade hon sagt det. Verkar som att du har en bra o sympatsik BM. kram.
  • kasa01

Silverklar, det vär länge sen! Grattis, vad roligt! Visst är det tidigt, men det har det varit för oss alla. Stor kram!

Vickan, knepig tant! faktiskt jätte skumt att boka in dig på massa saker utan att fråga. Ta det som en komplimang, att hon vill satsa på dig..

• kasa01

Strössel, jo det är vanligt att man får kramt, speciellt i vaderna o under foten. Har vetat varför men har glömt... nåt m vatten, natrium eller kalium... Jag brukar tving sambon att massera lite.. hehe... Det blir värre frammåt slutet av graviditeten, speciellt på nätterna. återkommer om jag kommer på vad det veror på. Kram!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011