• Cahela

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel: Det var till dig jag skulle skriva om vattnet. Vilken tur att du inte fastnat för något speciellt, jag har mina dagliga favoriter.

• Cahela

Kul att läsa om era cravings.  Intressant det där du skrev Strössel om nyponsoppa. Mitt barn kanske blir tokig i youghurt eftersom jag äter det så mycket nu. Kelsson: Godis äter jag faktiskt inte heller så mycket nu. I början var det mer choklad men nu, nej ingenting direkt faktiskt. Jag som älskar dillchips annars tycker inte det är särskilt gott.
    Däremot kan jag lukta på öl och rödvin och tänka: Ah, vad gott!

• Cahela

kel: Jag hade precis samma oro som du hade. På natten innan KUB-VUL vaknade jag och hade panik över om bebisen inte skulle leva. Direkt vi började med UL som det blev och inte VUL så såg vi ett hjärta som slog och sen sparkade bebisen, rörde på armarna och såg ut som den hade hicka vilket lugnade mig. Jag förstår precis din känsla.

• Cahela

Lillstintis: Jag är också i v 13. Har haft mammabyxor sen v 9 och och använder bara mammatröjor nu.
    Jo min mage är oxå stor men jag tror att det beror på att jag ätit alldeles för mycket senaste veckorna då jag haft en enorm hunger som dock gått över nu. Magen sväller upp mycket på vissa och det brukar lägga sig lite sen men jag funderar som dig, tidigt med stor mage. Jag har gått upp i vikt. 

• Cahela

Ha Kel: där sa du det, tjockismage är vad jag också har. Ingen fin gravidmage än. Ska försöka motionera mer.

• Cahela

Kel: Vad skönt att ha gått ner 2 kilo, du hade ju gått upp totalt sett så det måste du ha i beaktan. Jag tror inte det är någon fara för bebisen. När jag var på UL förra veckan för KUB så sa jag till BM att jag var orolig för om bebisen levde, det var innan vi började undersökningen. Hon frågade då om jag haft någon blödning? Jag sa nej och då sa hon att då är det inte så troligt att bebisen inte lever. Med det menar jag inte att någon här som har haft blödning/blödningar ska oroa sig för ni har ju alla fått se tickande hjärtan vid VUL och extra VUL.
    Min mage har också blivit mindre sista veckan men det är nog för att hungern har lagt sig och jag äter mindre nu än tidigare veckor.

• Cahela

Kan rekommendera stavgång som träning, skonsamt och skön motionsform. BM tyckte det var jättebra.
    Kel: Skönt för dig när du får se att bebisen lever och mår SÅ bra imorgon. Angående brösten så har man stora bröst från början kanske det syns mindre? Jag hade små bröst innan så på mig har de växt ordentligt och det gillar jag skarpt! Såg däremot att jag fått flera tydliga ådror på benen idag, vill inte ha det. Undrar om det går bort efter förlossningen?

• Cahela

Kel: Så var det för en annan IVF-kompis till mig och hennes son är nu snart 1 år! Hon nojjade oxå mycket när brösten blev lite mindre men sen växte de igen.

• Cahela

Kasa: Jo, jag har gått upp i vikt! Min mage är fläskig och ser inte så kul ut men jag vet att världens skatt finns där inne men jag hoppas jag kan få bort det fläskiga sen.  Är  alldeles för galen i glass och youghurt just nu.
    Stavarna gör promenaden mycket jobbigare, härligt för rygg och armar.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011