• Dummle

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vet inte om jag glömt att gratulera Strössel och Vickan för fina KUB resultat?! Hur som helst Grattis till er!{#emotions_dlg.flower}

• Dummle

Hej alla!

Jis din stackare. Ser verkligen inte kul ut!!  Hoppas det går över snart.
    Kelsson: Tråkigt med dina blödningar, men eftersom dina symptom kvarstår behöver du inte vara orolig.
    Alla ni som är nya: Varmt välkomna! Solig och grattis till era graviditeter

Har inte orkat skriva elr kommentera så mkt, har inte ens orkat slå på datorn. Mår fruktansvärt illa på morgonen, å på kvällen förvandlas jag till zombie. Tror dock att detta bara är en övergångsfas så kommer nog vara mer aktiv här inom kort. Försöker hålla mig uppdaterad i tråden. Snart blir det lite välförtjänt påskledighet, ska bli riktigt skönt!!

Kramizar Meede

• Dummle
    Jis skrev 2011-04-20 20:36:09 följande:
    Jag var på Huddinge nu på kvällen, fick vänta i tre timmar!! sen fick vi komma in och väl där såg dom ett litet pickande hjärta. Åh, både jag å mannen började gråta av lättnad, så sköt att se att räkan levde!
    Underbart!!! Det är en sådan lycka att få se lilla hjärtat!
  • Dummle

Hej tjejor!
    Kommer ni ihåg mig? Flört
    Jag skriver inte så mkt, men är inne och läser varje dag. Vet inte varför men känns inte som att jag har så mkt att säga längre. Nu när man väl blivit gravid. Innan handlade allt om att BLI gravid, då fanns det så mkt att skriva och prata om. Nu känns det...annorlunda. Hoppas ni förstår vad jag menar. Jag är givetvis överlycklig över min graviditet, men jag vet inte vad jag ska skriva om längre.....fast snart närmar sig MVC och KUB och då kanske jag har lite mer å säga.
    Ville bara att ni skulle veta att jag fortfarande är med er, jag har in lämnat tråden alltså Flört

Kramizar Meede

• Dummle
    Snösport skrev 2011-05-24 09:15:51 följande:
    Hej tjejer!
    Kelsson bjöd in mej här. Jag nu helt mirakulöst spontant gravid när jag inväntade mensen för att starta korta metoden på mitt sista IVF, dvs det 6:e ....svårt att smälta men så härligt, är bara i vecka 5 än men är ganska stum då jag aldrig fått ett ägg att fästa innan. 
    Känner mej hemma med IVf folk efter över 3 års försök och 1 1/2 år i IVF-världen, så hoppas det är ok att hänga här?
    Målet nu är att slappna av lite mer, jag har än så länge inga uppenbara symptom mer än molvärk varje förmiddag en stund och äckligt morgonpigg.

Kramar till alla så ska jag läsa in mej lite på er vid tillfälle...ska på affärsresa ikväll utan dator så det blir lite senare Kyss
    Stort stort grattis!!!
  • Dummle

Kasa: Grattis till fint resultat. Solig  En lten fråga om beta-HCG, hur högt ska det vara för att vara resp flicka pojke?

Jag är inte så aktiv i tråden, men jag är inne och läser era kommentarer flera ggr i veckan.
    Kramiz

• Dummle

Hej tjejer!
    Hoppas allt är bra med er här inne, jag är här inne och kikar varje dag. Det är så roligt att följa er genom era graviditeter.
    Jag har nu kommit halvvägs genom graviditeten, vecka 21 idag.

En fråga till er, ngn av er som kännt att det blivit väldigt blött därnere? Man får ju vattningare flytningar under grav,
    men på morgonen idag va det som jag kissat i trosorna. Fast sjävlklart va de ju inte kiss. Vad tror ni ?
    Kram Meede

• Dummle

Kelsson: Det är bra med mig. Tröttheten är borta Skrattande Nu väntar tre veckors semester.
    Allt bra med dig?

• Dummle
    anderska skrev 2011-09-03 16:10:31 följande:
    Hej flickor. Då var resan bokad och det blir turkiet nästa lördag. Hoppas flyget kommer gå bra, är faktiskt lite nervös för att det ska kännas obehagligt imagen. Någon som flugit, känns de konstigt?? Vet ni vad som gäller vid solning, ska man lägga en handduk på magen för att skydda bebis från sol eller behöver jag inte täcka magen alls? Hoppas det blir en toppen semester och att man verkligen kan slappna av och njuta =) 
    Hej! Jag va i Grekland förra veckan. Varmt som attans, jag täckte magen med ett linne eller handduk och tog svalkande dopp då och då. Gick jätte bra. Solade magen i bland, men eftersom det var så hett va de skönare med ngt som skyddade så inte magen blev så varm. Annars ska du bara vara noga med att smörja in dig så du inte får fula pigment fläckar. Dessa bleknar dock efter ett tag. Bebisen va livligare vid start och landning, men det va absolut inte obehagligt. Passa på å njut av din semester. Jag tyckte det va underbart  med en solsemester nu när man börjar bli större (är i vecka 28). =)
  • Dummle
    Meede - roligt att höra att du haft det bra! Du flög väl precis innan försäkringen slutar gälla va? Har hört tom v 28.
    Ja försäkringen gäller hela vecka 28, så när man går in i vecka 29 är det bäst att befinna sig på svensk mark.
  • Dummle
    Jis skrev 2011-09-03 19:36:39 följande:
    Hej Meede, kul att se dig här. Är det bra?

Allt är bra =) Ser att allt är bra med dig oxå. Fin blogg Skrattande
  • Dummle
    strössel skrev 2011-11-03 22:19:58 följande:
    Liams och min första barnvagns tur Glad

Stort grattis till din fina pojkbebis!! {#emotions_dlg.flower}Skål
    Kram Meede
  • Dummle

Grattis Jis och Aurora till era små prinsar!! {#emotions_dlg.flower}

Vi fick en flicka den 16/11, tio dagar för tidigt. 3250 gram och 49 cm lång!
    Förlossningen gick bra, hann inte med ngn bedövning, endast syrgas men det gick det oxå! =)
    Kram till er alla!!! /Meede

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011