Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Kasa: Åhh vad roligt! Stort GRATTIS!!!!
Kasa: Åhh vad roligt! Stort GRATTIS!!!!
Jo tack, illamåendet försvann för ca 2 veckor sedan, jag har nu gått vidare till roligare saker som foglossning
Jag och sambon hade en kul stund igår kväll, jag fick för mig att ett varmt bad skulle vara skönt för ryggen, vilket det var. Problemet var sedan när jag skulle komma upp ur vårt djupa badkar. Sambon slet och lyfte, jag försökte hjälpa till samtidigt som jag ömsom gnällde för att det gjort ont och skrattade så att jag nästan kissade på mig. Vi har i alla fall lärt oss att det är duschning som gäller för mig resten av graviditeten...
Se till att fira ordentligt ikväll, är så glad för er skull. Hur mår du annars? Jag såg att även du hade fått problem med foglossning. Det är tur att det är en liten bebbe som väntar i slutändan, det gör att allt är värt det, eller hur.
Kram
Grattis Kelsson till den lilla tjejen!
Vi ska på RUL nästa vecka och diskuterar fortfarande om vi vill veta kön eller inte. Jag blev lite inspirerad av dig och tror nästan att jag vill veta, om bebis samarbetar såklart.
Ja, just namnbiten är ett tugnt vägande skäl. sen tror jag att bebisen blir mer verklig när den får ett kön, så att säga. De flesta i vår omgivning är emot att ta reda på det och vi har varit lite påverkade av dem men nu så har vi båda börjat tänka om.
Vad sött det lät att hon låg som en groda
RUL idag och allt såg kanon ut. Vi fick också veta att det var en liten flicka som låg och sov i magen. :) Jag har hela tiden varit helt övertygad om att det var en pojke, tänk så fel man kan ha :)
Nu när jag läst om era bröllop måste jag berätta att även jag och sambon ska gifta oss. Den 1 oktober är det vår tur, det blir i kyrkan och sedan middag/fest på en festgård i närheten. Jag har varit och provat brudklänningar idag och hittade en som jag verkligen älskar. Problemet är att jag vet inte om magen kommer att få plats när det väl är dags, vågar man chansa??
Oj, oj vad alla har skrivit idag, kommer att ta ett tag att läsa ikapp :)
Vill först bara säga tack för alla gratulationer, så tack! :)
Carlan: Grattis till lilltjejen! Vi börjar bli en hel liga med småtjejer nu ;)
Jis: Vi vill väldigt gärna få ett syskon och kommer kämpa för det men det kan bli svårt. Vi har fått beskedet att vi aldrig kommer att få biologiska barn så den lilla i magen är verkligen ett mirakel. Vi fick tjata till oss det här IVF-försök, det kommer nog bli svårt att med mina värden (AMH 0,2) att få ett nytt försök. Men ett syskon vill vi verkligen ha, vi har pratat lite löst om adoption eller äggdonation, vi får se.
Vad bra med tips om vad man ska lägga ner i BB-väskan, skrev till mjukt toapapper på listan
Angående vikten så tror jag att jag äntlligen har vänt, jag har gått ner 8,5 kg sedan jag plussade men den här veckan har jag gått upp 0,5, så nu kommer bm bli glad :)
Idag kom syrran förbi med massor av bebissaker; en spjälsäng med alla tillbehör, babybadkar, babyskydd, åkpåse och 3 (!) flyttkartonger med barnkläder. Känns konstigt att ha hela huset fyllt med bebissaker, det börjar bli mer och mer verkligt det här.
Jis: Jag är också extremt känslig, vågar inte ens titta på nya filmer för vet ju inte om de innehåller jobbiga stunder som får mig att storgråta!
Strössel: Har ingen koll om de har amningsBH men riktiga underklädesaffärer brukar ha bättre kvalitet och större utbud för "udda" storlekar, dvs storlekar som skiljer sig från 75A-90D...
Här i Stockholm har jag tänkt besöka Details som brukar ha riktigt bra BH:n.
Karmosin & Ankaja: Tack för länkarna. Är ni inte oroliga över att beställa BH utan att prova först?
Speck: Nu är det inte många dagar kvar för dig, väldigt spännande det här. Får se om bebis behagar titta ut på BF eller kommer före eller senare
Lillstintis: Mina har inte heller blivit extremt stora, har ju gått upp i vikt o tur är väl att jag sparat gamla BH:n från tiden jag var mycket större så har sluppit köpa nya än så länge...
Ego: Haft en urjobbig natt, har vaknat flera gånger för att gå på toa o inte kunnat somna om efteråt. Har även drömt extremt mycket o konstiga drömmar, en del varit mardrömmar. Så är helt slut idag (som om det vore någon omväxling, känns att jag är helt utmattad jämt numer).
Nog klagat, positiva idag att jag enl FL graviditetsuträknare gått in i kalendermånad 6! Känns som en milstolpe bara det, vet inte varför just kalendermånad 6 är så speciellt men så känns det
Hoppar bara in och säger Grattis till lilla Loke, Speck!
Hej tjejer.
Är det någon av er som har gjort ett Notch-test? Vi ska in imorgon på ett och jag är rätt nervös inför det. Jag har försökt hitta info på nätet men har inte lyckats så bra. Jag undrar hur det går till mer specifikt än att det är ett UL och sen hur man får reda på risken, är det bara ja eller nej eller får man en procentuell risk? Någon som vet?
Nu har jag varit på notch, om det var någon som undrar vad det är så mäter de blodflödet till och från livmodern. Testet gjordes gör att jag har problem med blodtrycket och de är rädda för en eventuell havandeskapsförgiftning. Det visade sig att jag har en notch på vänster sida men blodflödet fungerar bra på höger sida. Lilltjejen, var just liten så det blr ett TUL för oss om några veckor. Anderska; låter härligt med semester!