Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

kasa: Men gumman, vad ledsen jag blir för er skull! Hoppas hoppas hoppas att moderkaksprovet visar att allt är BRA!!! Försök att inte ta ut sorgen i förskott, kan hända att ni haft sådan fruktansvärd otur tidigare o nu blir bara skrämda i onödan o kommer att visa sig att bebis mår utmärkt!

anderska: Härligt att du hittat hit, välkommen! Klart VUL 21/6 kommer att gå bra, försök slappna av o njuta, du är GRAVID!!!

Viksan: Kul att höra att allt går bra för dig, helt rätt att prioritera bebis o fortsätta vara sjukskriven halvtid. STOR KRAM!

Karmosin: Försök verkligen att ta det lungt inte värt att få SD på grund av stress.

Speck: Om såriga bröstvårtor kan undvikas genom att inte ge napp så är jag med dig till hundra procent

• Kelsson1

anderska: Har inte hört någon avråda från sex men själva var vi för nojjiga o höll oss ifrån det fram till vecka 12. Har inte blivit mycket av den varan efter det heller, har mått aldeles för illa!

Viksan: Också från Stockholm o vill vara med på fika så ni får snällt vänta tills jag kommit hem !

tredjemaj: Har bara varit in till ultragyn på KUB men var lite besviken på att behöva sitta o vänta 15min innan jag fick komma in... Så tyckte jag att bilderna vi fick med oss var inte av bästa kvalitet... De kan ju vara bra annars.

Karmosin: Stort grattis till lyckat RUL! Vad kul att få reda på kön o att du nu kommer att ha en av varje! Grattis igen!

Kasa: Önskar inget annat än att du fått världens bästa resultat! Stor Kram!

• Kelsson1

Strössel: Vad du skräms! Fick hjärtat i halsgropen här! Tur att allt gick bra o helt rätt att din mamma ska köpa riktiga skor till dig du har skrämts nog nu! Kram!

kasa: Skönt att provet gick bra, du ska se att resultatet är lika bra! STOR KRAM!

Speck: Det som var så dåligt var att det var kl 8.30 på morgonen o de var sena redan. Hade kunnat acceptera det bättre om det varit under eftermiddagen men kändes som att de drog ut på tiden med patienten före o hetsade sig igenom vår möte. Men nej tog inte illa upp av din kommentar. Jag har rent allmänt svårt att vara borta från jobbet o det var det som stressade mig mest.

Ankaja: Kände också det som att det var löpandeband o att hon stressade igenom vår tid och så var bilderna av rätt usel kvalitet. Jag köpte mina mammabyxor på HM i storlek L eller ja 46 o de var elastiska...

anderska: Tror att du får bara genomlida den, annars kan du gå o kolla järnvärdet kan påverka tröttheten...

• Kelsson1

Speck: Låter aldeles underbart att se den lill* träna, bara längtar dit!

Ego: Hemma hos makens mamma nu sen nästan en vecka. Vill bara åka härifrån, hon börjar bli less på mig när jag konstant mår illa. Har fått lyssna på tjat om olika sätt jag kan testa för att bli av med det, till exempel att jag ska gå in på toa o spy. Jag vill inte spy o då blir hon sur på mig o snäser att jag kan ju inte gå o må dåligt hela tiden. Precis som jag vill det! Idag fick jag också höra att jag är omedgörlig o tvingar andra att göra saker de inte vill på grund av mitt stjäntecken... Hon har ingen aning om hur vi har det när vi är ensamma hemma o ändå får jag utstå påhopp utan att maken säger ett pip! Har fått hålla igen tårarna många gånger. Hoppas jag får maken med mig härifrån ikväll... Behövde bara få spy ur mig lite, känns genast bättre!

• Kelsson1

Jis: Tack, hon har alltid varit jobbig. Det har gått rätt bra fram till igår, får se om jag får maken med mig, det är inte bara att åka (ett antal mil för att ta sig till civilisationen). Vad kul att ni hittade en fin vagn till bra pris, stort grattis!

Strössel: Tack, ska försöka. Det är så härligt att läsa om dina inköp!

• Kelsson1

Lillstintis: Välkommen tillbaka! Helt underbart att du unnade dig semesterresa, det var du värd. Nu har du nya krafter till bebis Tack, har alltid haft ansträngt förhållande till henne men det var lite bättre nu när jag är gravid. Hon tröttnade väl på att jag är tvungen att ligga i soffan för illamåendets skull. Hon hänvisar hela tiden till makens syster som spydde under graviditeten o tydligen mådde bättre efter varje gång hon varit o spytt. Kan bara tillägga att hon var sjukskriven från jobbet vilket jag inte har varit. Att folk har svårt att förstå att alla graviditeter är olika! Nej, vi kom inte iväg igår men vi åker definitivt idag! Har fått nog nu, börjat packa redan ska bara bli klar med det.
    Kram!

• Kelsson1

Jis: Väldigt fin vagn!

Spets: Mina bröst slutade ömma när jag slutade med crinone o var väldigt orolig inför VUL men allt gick bra så tror att det kommer att gå bra för dig också!

Speck: Vi åkte till min mamma istället, hon kan också vara jobbig men här vågar jag säga min mening på annat sätt... Helt underbar mage!

Viksan: Tack! Jo hon är jobbig o försökte verkligen förklara att jag blir illamående efter varje måltid o kan ju inte hålla på att spy efter varje gång jag äter eller låta bli att äta, bebis behöver faktiskt få näring. Hennes svar var att de kvinnor som spyr igenom hela graviditeten också får friska bebisar! Hon är helt enkelt inte klok! Det har jag kommit fram till för länge sen. Men nej det blir inga fler trippar hem till henne nu, vill maken träffa henne igen får han åka ensam! Jo vi förtjänar sympati helt klart! Men vilken groda din mamma släppte! Min mamma kan också, har fått höra ett antal gånger att när vi var små o hon var gravid var hon minsann tvungen att laga mat o städa osv trots illamående o trötthet... Jag har valt att ignorera de kommentarerna.

Aurora: Är verkligen glad över att alla inte har samma problem som jag. Du om någon är förtjänt av snälla o fina svärföräldrar!

Tredjemaj: Håller med dig fullständigt! Med alla sprutor o hormoner o gynstolsbesök vi fått utstå är vi definitivt värda lite extra omsorg! Vi fick tre bilder utskrivna från FC som jag sedan scannade in på datorn, tänkte inte ens tanken på usb minne om jag ska vara ärlig...

En fråga till alla: Någon annan vars bröst kliar och är torra? Vad kan man smörja in de med? När ska man börja smörja in magen för att slippa bristningar och vad ska man använda? Mina bröstvårtor kliar som attan o det är lite skämmigt att behöva klia sig där

• Kelsson1

Tredjemaj: Missade att det fanns en sida till med inlägg STORT GRATTIS TILL TICKANDE HJÄRTA!!!! Nu kan du slappna av o njuta av graviditeten! KRAM!

strössel: Ska kika på det, har det hjälpt mot torrheten?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011