Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Karmosin: Trist att det blir snitt men som du skrev så är ju er säkerhet vid förlossningen viktigast. Och ja det kan ju vara skönt att veta när väntan är över om inget annat. ;) När har du BF egentligen?

Kelsson: har oxå varit vaken sen lite efter 7 vilket är vääääldigt ovanligt för mig som är en nattuggla haha... Mannen har jobbat natt så vaknade när han kom sen höll liten i magen mig vaken och ja sen var jag för pigg för att somna om. Idag ska jag iväg och fika med 2 tjejer i en annan tråd som jag hängt i i 3 år nu, ska bli kul att träffas på riktigt. Önskar jag kunde varit med på er träff igår. Men men, lite långt att ta sig till andra sidan kusten för en fika. ;) 

• Aurora1979

Kelsson: Ja jag har ju släkten i Sthlm så det är inte en omöjlighet! =)
    Faktiskt första gången vi ska träffas, vi är väl 10-15 st i den tråden som har hängt ihop i över 3 år.... med siktet på att få ett barn, flera av dem har redan fått 2 barn (inte en IVF-tråd med andra ord)! Och jag är (så klart) sist ut med det första barnet. Men idag är det bara vi som bor i närheten av Gbg som ska träffas. Vi är lite utspridda tyvärr (2 bor utomlands tex).

• Aurora1979

Kelsson: Hade det mycket trevligt. Känns ju som att man redan känner varandra rätt väl i och med nästan daglig kontakt här på FL.

• Aurora1979

Strössel: men usch vad jobbigt för er... man blir ju inte direkt lugnare om personalen springer omkring som yra höns! Helt rätt av din man att sätta dig i soffan!

Karmosin:  Ja det är svårt att få ihop träffar när man bor i så olika delar av landet och till och med i utlandet som i den tråden jag hänger i sen 2009. De flesta bor eller har rötterna i Skåne av någon märklig anledning så det är ju inte jättelångt.
    Funderade över din egentliga BF OM jag nu själv hamnar i den sitsen till slut. Jag har BF 10 dagar efter dig. Vi börjar bli rätt många som närmar oss bebis nu! KUL!

Har börjat tvätta upp alla kläder/sängkläder nu ikväll... mysigt att pyssla lite. Ska väl börja förbereda en väska att ha med till förlossningen oxå kanske. Skriva brev tänker jag inte göra förrän jag vet lite mer om vi ens kommer få möjlighet till en vaginal förlossning. Blir olika förutsättningar om det är planerat snitt känner jag.     

• Aurora1979

Kelsson: Hm. Undrar om jag kan få den boxen med på ngt sätt, mina bröder bor ju bara någon kilometer ifrån Big Baby butiken i Häggvik. Får söka och kolla vad det står och om jag kan lura mig runt det på ngt sätt hehe...

• Aurora1979

Kelsson igen, njä se det verkar ju gå sådär.... suck. Jag kommer inte hinna åka upp till Sthlm innan bebis är här.

• Aurora1979

Kelsson, japp synd det... på babyproffsen kollade dem ID-kort oxå så det är ju ingen idé att försöka fuska sig till en. Inte för att jag skulle försöka fuska till mig en extra box, vill ju bara ha en! :P

• Aurora1979

Vickan: lycka till i morgon!! :D

Jag ska på BM-besök i morgon, tyckte att hon sa att vi skulle göra ett UL för att se hur lillen ligger, men kan minnas galet. Hur som helst får jag nog reda på om det blir vändningsförsök eller inte... håll en tumme för att vårt hjärtegryn har vänt på sig! 

• Aurora1979

Hoppas det har gått bra för Vickan idag! =)

Gör en egouppdatering oxå: Vår bebis har vänt sig åt rätt håll! Tjohooo... :D Både mina o bebis "värden" var tiptop... förutom att magen ligger liiite över kurvan men inget hon ville göra ngt åt än.  Vad man nu gör?    
    Vi fick en snabb kik på bebis genom UL oxå för att säkerställa att bebis verkligen låg rätt. Hjärta  Jag hann knappt med att se något för jag lyckades liksom aldrig hitta rätt kroppsdelar där på skärmen även om hon förklarade hehe... Min man var snabbare med på noterna iaf så det var bra. Synd att det skulle gå så snabbt, och ingen bild fick vi med oss heller... men huvudsaken är att allt står rätt till.

• Aurora1979

Lulis: usch låter inte alls kul. Graviditetsastma har jag aldrig hört talas om faktiskt?! Skulle den försvinna sen då eller?

Förresten: Nu är det ju influensatider igen, och jag blev tillsagd att gå och få mig en spruta eftersom vi gravida tillhör riskgrupperna. Har ni tänkt göra det?   

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011