Inlägg från: MissCat |Visa alla inlägg
  • MissCat

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej tjejer, hoppas ni haft en skön helg! Vi bor just nu i ett flyttkaos, mindre kul. Här går det fort fram för Ludwig. Han har nu som längst sovit 7, 5 timme i sträck på natten. Dessvärrekunde man ju inte utnyttjat tiden till att sova eftersom det inte är rutin. Vi har iaf fått kvällsrutiner och Ludwig nattas runt 21. Han äter fortfarande var 3-4 timme ibland bara en gång per natt men slocknar då fort i min famn igen. Tänkte på dig Gloxi. Han skulle aldrig somna om jag bara la ner han utan han måste få ligga på min bröstkorg fortfarande men det är ju bara mysigt och jag slipper problem senare med att han vaknar.

• MissCat

Gloxi: Nä jag lägger ner han i sängen så fort han har somnat. Under dagen då vi är hemma och han somnar på min mage så får han ligga så tills han vaknar för annars sover han inte. Konstih bvc sköterska om de somnar i vagnen ute och vaknar upp hemma då? Borde ju vara samma sak? Ludwig ligger också och tittar sig omkring nu, så skönt och gulligt

Vi ska köra mer träning i spjälsäng nät vi flyttat om en vecka för då skall den stå i hans rum som är brevid vårt. Blir till att skaffa babywatch nu

Att hon sover 9-7, 5 timmar är ju underbart! Heja våra bebisar

• MissCat

Nattningen här tar också bara max 30 min men då får han snutta på mitt finger och så har jag han på magen med en hand på hans huvud, det tycker han känns tryggt. När han har somnat så lägger jag ner han i sängen. Dock vaknar han för mat fortfarande men slocknar då direkt efteråt. Det är en otroligt stor skillnad för bara ett par veckor sedan då han inte kunde sova innan vi gick och la oss.

Jag tror som 7879 skriver att allt är individuellt.

• MissCat

Sunseed: Fy vad du går igenom men det är tur du har dina läkare bakom dig. Framförallt att di har din man somstöttar dig!

Aurora: Usch vad hemskt det låter! Det gör onr i mitt hjärta när jag hör att de tappat barnet på golvet...... jag har ju ngn sorts överdriven överbeskyddande roll med narn just nu som gör att jag är rädd för allt möjligt som kan hända även om det börjar gå över. Hopps verklogen den lilla bebisen klarade sig bra.

Här har vi flyttat och det tar sin tid med en 4 månaders vill jag säga..... en sak jag är stolt över är dock att vi fått in en sovrutin på Ludwig. Han somnar sedan en vecka tillbaka vid 20 i sinspjälsäng med att jag soter bredvid med finger i mun och han har sin snuttefilt. Somnar på en 30-40 min. Sover sedan mellan 6-8 timmar då han vill ha mat. Somnar direkt utan ngt finger och baknar sedan igenellan 6-7 på mprgonen då han gärna vill bara uppe en liten stund, sen sova igen efter 1 timme. Så jaf är så stolt och hoppas att detta håller ibsig för nu har detta funkat i en hel vecka.

Han väger nu 8600g och är 67 cm lång vod exakt 4 månader. Det är en stor kille

Hoppas allt är bra med er andra tjejer med.

• MissCat

Gloxi: Ja jag lägger han i spjälsängen med om dagarna men han sover ungefär 1 timme då. I lördags natt så sov han mellan 20 - 06 utan mat!!! Jag trodde det inte var sant. Synd bara att man inte la sig själv förens 02 Han har börjat med att endast äta 1 gåmg pernatt nu, så jag är en stolt mamma. Än sålänge är det bara jag som kan natta han. Det däf med at äta själv kan vara jobbigt då han är vaken för han blir tokig när han ser mig äta

Sunseed: Bäst du lyssnar på Kelsson

• MissCat

Gloxi: Ja jag ger han majs och potatis pure och det tycker han är smaskens det är kanske 1/4 burk han får i sig. Jag tar det lugnt med hans mage. Jag tycker våra små är duktiga som sover som de gör. Min brors dotter som är nio månader, sover fortfarande mellan dem hon måste dessutom somna vid bröstet.

Sunseed: Du skall göra det du orkar och är det så att du gör lite mer så talar din kropp om det Nu är det inte långt kvar för dig och

snart sitter du där med en 4 månaders.

• MissCat

Sunseed: Nu får de allt vara bra med gravbesvär för din del! De får snart ta ut din bebis för du måste orka själv med. Jag var väldigt dålig och de sa att de lyssnar mkt på hur mamman mår också. Du skall orka med ditt barn efteråt. De plocka ut Ludwig i v 37+1 och det gick jättebra! Man behöver inte vara en supermänniska när man har så mkt komplikationer som du har.

• MissCat

Hej tjejer!

Här har det skrivits mycket.

Sunseed hoppas du slipper vänta längre och att det sätts igång snart, dessvärre brukar man ju få vänta tills man är fullgången med första barnet.

7879: Ludwig skötr också sin mage var tredje dag och är som du beskriver som lera. Sfackarn kämpar verkligen med att bajsa nu, jag kan då inte sluta att fnifttra till lite då han klämmer jag frågade bvc om det där och hon sa att man skall inte oroa sig om de bara bajsar var tredjebdag. Det var tydligen vanligt med bebisar som skötte magen en gång i veckan. Ska vi vara så öppna så kan jag tala om att jag gör det än idag.

Här utvecklas det fort med Ludwig. Han rullar nu över från mage till rygg och lägger sig på sidorna. Säger mammmamama eller bara mam. Låter som han säger mamma men han vet ju inte vrför han säger det han har börjat härma oss väldigt mycket nu. När han vaknar så ligger han och pratar och när vi kommer in till rummet så får man världens leende och då spelar det ingen roll att klockan bara är 06 på morgonen han gillar för övrigt sin snuttefilt mdd och vill ha den över halva ansiktet när han skall sova. Han måste ha fingret fortfarande när han skall sova i spjälsängen men han tar nappen i vagnen. Konstigt det där.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011