Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Anderska: Jag vet inget om det tyvärr, men ring sjukhuset och hör med dom men det är säkert helt normalt.

Speck: Härligt med semester och sen bebis Skrattande jag är inte mamma än men svarar ändå min mans släktning fick barn 1 maj och hennes bebis hade storlek 50 i 2 veckor sen stl 56 i ca 3-4 veckor och har nu stl 62 än så länge, och hennes bebis har pyjamas Flört
  • strössel

Speck: Fortsätter på aurora mening fått tips om att köpa bodys med omlott så man slipper trä dom över huvudet !

Vickan l: Vi har ju pratat om åkpåsar funkar det lika bra med täcke på hösten/vintern ? Läst att många föredrar åkpåsar till sittvagnen istället för liggvagnen och att många har täcke och om det är extra kallt lägger på extra filtar och plockar bort om det blir för varmt osv. Vad tycker du om det ? Flört

• strössel

Vickan l: Vad kostar ett fårskinn och vart kan man köpa såna  ? Har inte bestämt oss för vad det blir täcke eller en åkpåse det är inte lätt att bestämma sig Skrattande men det blir det sista vi köper så jag har gott om tid att fundera Flört

• strössel
    Anderska: Angelsound är en sån du håller på magen och kan lyssna på bebisens hjärtljud, finns tex att köpa på Clas Ohlsson Flört

Längar tills i morgon ska till läkaren kl 9 och mvc kl 9.30, har precis beställt ett grått tyg med moln ska sy en kappa till bebis rummet. Längtar tills jag kan börja inreda rummet, hittade en massa fina saker på jollyroom men så svårt eftersom man inte vet om det blir en flicka eller en pojk Glad
  • strössel

Viksan07: Tack lycka till själv, jag vet inte riktig vad läkaren kommer göra bm sa kolla livmodertappen iallafall men jag tror inte hon kommer göra TUL där för deras ultraljudsmaskin är jättegammal där men vi får se.

Ego: Har börjat må illa på kvällarna nån mer som gör det som är lite längre gången ? Jag gör mina knipövningar varje dag och det är så tråkigt och jag hoppas verkligen det gör nån nytta.

• strössel

Hemma igen fick göra TUL och det gick jättebra och det gick lika bra hos bm alla mått var toppen och proverna dom tog på mig. Fick två nya tider i v 29 och i v 32 och den 30/8 ska vi gå på föräldrautbildning ser fram emot det nu händer det lite Skrattande

Jis: Hittade knipövningar på nätet minns inte vart men sök på det som vickan skrev, tog upp det med läkaren och man får inte göra för många per dag och helst inte göra knipövningar när man kissar vilket jag tyckte var smidigt.

Vickan l: Vad kul med TUL på fredag det kommer gå superbra !

• strössel
    Vickan l: Nej det sa hon inget om, hon sa bara att det såg strålande ut precis som det ska vara i v 25 och livmodertappen var 4 cm lång. Hon skrev in en massa siffror i datorn och så fick vi se vart vi låg mitt på mittenstrecket där man ska ligga. Jag frågade om jag skulle få ett TUL till längre fram men det kunde inte hon svara på eftersom hon var bara där under sommaren när den andra läkaren har semester. Men hon såg att han hade skrivit ev ett TUL längre fram i graviditeten, men det skulle jag få veta längre fram.
  • strössel
    Kelsson: Ja nu ska jag försöka vara lugn Flört för den mår ju toppen där inne i magen ! Tråkigt att din semester är slut men tiden kommer gå snabbt och sen är du mammaledig, hoppas att du har haft en underbar semester.

Jis: Trist att lägga pengar på en sån grej som hade kunnat undvikas om folk kan hålla fingrarna i styr.

Speck: Det ska bli kul och se om det förändras till ev nästa TUL, var inte säkert att jag fick nåt mer det skulle den andra läkaren bestämma. Men han hade skrivit om ett TUL till i journalen så jag hoppas jag får ett till Flört + 12,4 betyder det att den är lite större än normalt för den veckan ?
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011