Lulis7 skrev 2012-01-12 20:28:54 följande:
Cattm: Fy vad jobbigt med sådana stressiga dagar på jobbet. Det är lätt att köra på för fullt för man tycker inte att man har något val men sen i efterhand känner man att kroppen inte klarar av samma tempo som vanligt. Det måste vara extra svårt för dig som är gruppchef. Jag är lärare och vi blev av med vår resurs (till en pojke med ADHD) under jullovet. Börjar blir ganska irriterad för jag inser att det prioriteras inte att hitta någon ny. Jag har 5 veckor kvar till bf. Hur tror de att jag ska orka? När jag slutar om 3 veckor går en kollega in och vikarierar för mig. De har ännu inte hittat någon ersättare för henne, det stressar mig också. Det är ju i och för sig inte mitt problem men det känns ju bättre att gå på föräldraledighet när man vet att det blir bra för barn och kolleger. De har väl haft åtminstone 4 månader på sig att hitta en vikarie...
Såg du på nyheterna i morse? Där tog de upp just ADHD och att barn måste få bättre stöd i skolan.... men hur sjutton ska det gå till när de aldrig satsar pengarna på det! Blir så upprörd när jag tänker på att man som höggravid ska behöva ta den delen och oroa sig etc. Vi har samma på mitt jobb, jag har haft jätteångest över hur det ska gå för barnen och särskilt dem med särskilda behov som man har lagt ner väldigt mycket tid och energi på. Som tur är har vi fått in en jättebra tjej efter mig, vilket gör att jag kan slappna av och släppa jobbet.