Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Nu har jag ännu en sån där "symptom fråga":
    Jag hade ju en infektion i naveln, den försvann efter några dagar när jag rengjorde med tvål och vatten ca fyra ggr/dag. Men så fort den försvann så har jag nu fått prickar över hela kroppen som kliar nått förbannat! Det är mest på armarna och benen, men även på händerna och fötterna (inte fotsulor och handflator), magen och ryggen. När jag har googlat står det att det kan vara hormonellt, men har någon annan härinne fått så?

• Najje79

marsbebisar: Har misstänkt att det har med hormonerna att göra, ger det några dagar och blir det inte bättre går jag till VC på måndag. Tycker det är lite bättre, inte lika kliigt, värst på natten.
    Hur går det för dig? Har du köpt vagn ännu?

deaily: FK sa inget om hp till mig, hon sa att jag eller maken behöver bara ringa när bebisarna är födda för att ändra till föräldrapenning.

• Najje79
    skatten12 skrev 2012-01-25 22:40:20 följande:
    Najje ok!:) är ju två olika kassor , men spelar ju ingen roll samma inkoms
    Ändå :) hoppas de går över , så de är nått annat än hornonellt eller nått annat dumt, men ring bm så dem kan ta prover på dig! Lever mm bättre än o Vänta :)
    Ja, det är dumt att chansa, du har rätt. Ringer VC imorgon. Kram!
  • Najje79

Tack för alla fina komplimanger.

Lulis: Skönt att bara ha en vecka kvar att jobba. Nu blir du snart mamma!!

Skatten: Jag känner dem väldigt tydligt ibland och ibland bara som små rörelser, beror väl lite på hur de ligger.
    Inget att oroa sig för, tror jag. Kram!

MrsC74: Min mage låg lite över tvillingkurvan i v 25, men jag kommer inte ihåg vilka mått det var. Känner mig också väldigt otymplig just nu, hittar inga sköna ställningar vare sig sittande eller liggande. Jag har haft en riktig tillväxt nu de senaste veckorna, det har känts rejält i ligamenten och växtvärk har jag också haft.

Jag är ju lite bortskämd som har UL var fjärde vecka, men jag längtar redan till 7/2 när jag får se dem igen!

• Najje79
    Kelsson1 skrev 2012-01-27 13:44:35 följande:
    Ego: Det var inte roligt att betala räkningar den här månaden, bara FK för mig och maken hade ju 10dagars frånvaro från jobbet förra månaden och semesterersättningen för semesterdagarna kommer på nästa lön... Fick norpa från sparkontot mer än hälften redan den här månaden... Får se hur man klarar sig i framtiden!
    Usch, vet hur det är. Men på något sätt klara man sig, man får dra in på lite här och där. Men förstår känslan, den är inte rolig. Har ni någon form av budget uppsatt för de närmaste månaderna? Det brukar hjälpa att se det framför sig, få lite med kontroll.
    Kram!
  • Najje79

Kelsson: Vi har inte någon direkt budget heller, det är jag som har koll på ekonomin. Vi är vana att klara oss på lite så när vi har pengar över unnar vi oss gärna tex restaurangbesök etc. Nu kommer det ju bli en hel del inköp... dubbelt upp...

Appropå det, fyndade lite idag. Två Lundmyr mössor och ett Labanset. 50% på allt, så under 300 för allt detta. *gilla*

• Najje79

vinterbebis: Vad härligt att allt gick bra. Grattis igen. Får man fråga om ni har bestämt namn, du behöver inte svara. Kram

• Najje79

Kelsson: En del saker kanske vi får, men de flesta kompisarna har redan gett bort det mesta, de ligger ju 6-7 år före oss. Fick en babyvakt iallafall av en kompis. Sedan blir det vagn och sängar på Blocket. Babyskydd hyr vi från sjukhuset.

Jis: Vilken bra idé med ballongen. Ska komma ihåg det. Vad skönt att beslutet om att sluta amma känns bra. Kram

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011