Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel: Hoppas du får en tid imorgon!

Vickan: Tack, idag är det sämre igen

• Kelsson1

Viksan: Visst är det mer uthärdligt när man har bättre dagar emellan. Idag är en bättre dag igen, som tur är.

Jis: Tack! Lite jobbigt med tanken på att jag är inne på min sista semestervecka nu, men får trösta mig med tanken på att jag behöver bara jobba ca 5månader till innan det är dags för lååååång ledighet

Speck: Håller tummarna att det är en lagom stor bebis som tittar ut på BF

Strössel: Hoppas du får din tid bekräftad snart! Kram!

Ego: Varit en bra dag idag. Har varit ute o shoppat med kusinen hela dagen. Köpte inget själv, väntar på att komma hem o städa ur lägenheten först sen blir det shoppa järnet!

• Kelsson1

Viksan o Speck: Har själv börjat fundera på om det inte kan vara en kille hos oss... Lova bara att inte berätta för maken frågar han är jag fullständigt övertygad om att det är flicka

Viksan: Vi har myst ett par gånger sen v12 men inte mer. Nu senast fick jag ont i magen efteråt så vi bestämde oss för att låta bli ett bra tag framåt. Men någon extrem lust har jag inte haft, känt mer behov av närhet. Förstår om du känner dig söt o fin med den magen, den är verkligen fin! Jag däremot känner mig bara uppblåst o tjock...

Jis: Brukar också ha mer lust än nu men det är väl för man är så koncentrerad på vad som händer med kroppen o bebis som växer o därför inte fungerar som vanligt.

Aurora: Det är väldigt viktigt att du sätter dig själv i första hand just nu, ingen annan kommer att göra det. Kör du slut på dig själv på jobbet kommer du inte få tack för det. Ta hand om dig själv o sjukskriv dig om det blir för mycket!

Ego: Jag är puckad! Har mått bra hela dagen o vad gör jag då nu på kvällen??? Äter en bulle! Vad händer tror ni? Jo det jag hade kunna räkna ut med arslet men äter den ändå: Jag blir illamående!!! Hur kan man vara så korkad???

• Kelsson1

Speck: Det bara sprutar bra info från dig. Håller med, ska inte heller bajsa på mig under förlossning .  Jo det där med sex, är bra när maken också tycker att bebis är viktigare än sex så det blir inte tjat om det här.
    Jag är i v17, går in i v18 på fredag. Vi har tänkt att ta reda på kön på RUL 12/7 om bebis är samarbetsvillig . Teflonhjärna har nog fler här än du, jag är åtminstone en av de . Skulle handla igår, maken gav mig tre saker jag skulle köpa, väl inne i affären efter att ha plockat till mig första saken kunde jag för allt i världen bara komma ihåg en sak till. Visste att det var två saker men den andra hade jag totalt glömt bort, fick fråga kusinen som var med. Liiiiite skämmigt
    Vakna av att behöva kissa är inte heller roligt när det inträffar minst tre gånger under natten en gång kan jag tycka är ok men tre gånger så är jag helt slut på morgonen...

Strössel: Men vad bra nyheter direkt på morgonen! Nu kan du andas normalt igen

• Kelsson1

Vickan: Inte en lätt fråga. Tänker tillaka när jag själv fick tidigt MF o någon månad senare fick reda på att makens syrra väntade barn ungefär samtidigt som vi skulle fått om jag fått behålla bebis. Det var otroligt jobbigt att få höra, grät hela vägen hem i bilen. Om du går på bröllopet bör ni åtminstone berätta om graviditeten innan, inte att hon får se magen på bröllopet. Lite svårt för alla reagerar inte likadant, hon kanske bara blir glad över er lycka när ni fått kämpa så. Men det vet man inte i förväg. Går det att prata med hennes föräldrar eller syskon o höra den vägen?

carlan: Är det något man har i Sverige? Har aldrig hört talas om annat än i USA, men jag kanske är efter i tiden (igen)

Jis: Jag har tyvärr ingen aning, hoppas någon annan här vet.

• Kelsson1

Lite mörk bild men kunde inte låta bli den, fick tårar i ögonen när jag tänkte mig att vår lilla bebis ska ha det här på sig!
  • Kelsson1

Strössel: Tack!

Vickan: Tack! Du får gärna rapportera hur det blir.

Jis: Tack, visst är det roligt att köpa till de små! Förstår din oro även om jag tror att det är obefogat, hade själv samma rädsla inför KUB. Jag har ännu inte börjat nojja inför RUL då det är ett par veckor bort men låter inte alls otroligt att rädslan hinner infinna sig även för mig.
    Jag har känt som små små bubblor i magen (inte som gaser) som jag är övertygad om var bebis men det är över en vecka sen sist o det har inte varit speciellt regelbundet.

Speck: Kul att höra vad man har att förvänta sig Men tror att jag behåller illamåendet o skippar foglossningen, låter lite överreklamerat med hela foglossningsgrejen ...

• Kelsson1

Viksan: Tack, väntar med spänning på bilder från dig! Jo du om någon vet hur kul det är med illamående Hoppas det ger med sig för oss båda! Håller tummarna för dig imorgon, även om jag är övertygad om att de kommer att gå bra.

• Kelsson1

Lulis: Som jag har väntat på att få välkomna dig hit! VÄLKOMMEN O HÄR SKA DU STANNA!!! Hur är det med dig? Inget illamående än eller så?

• Kelsson1

Lulis: Symptomen kan mycket väl till o med försvinna helt utan att det betyder något negativt! Jag hade extremt ömma bröst, hade till o med svårt att sova på grund av de men efter att jag slutat med crinonen så har jag inte alls ont i brösten längre. Jag hade även mycket svullna bröst ett tag men tycker att brösten gått tillbaka till vanliga storleken nu o på KUB mådde ju bebis bra så tror inte man kan fästa för stor vikt vid symptomen. Illamåendet har jag haft som ständig följeslagare, inte lika roligt som det kan låta

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011