Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Kelsson: Jo men vi har fått skjuta upp det ett par gånger och nu vet jag inte om jag orkar längre. Gå i affärer alltså...
Kelsson: Jo men vi har fått skjuta upp det ett par gånger och nu vet jag inte om jag orkar längre. Gå i affärer alltså...
Jis: Ser mysig ut, men lite dyr för mig. Har hört några som använt sig av en sån mjuk kattbädd i stället haha... ;)
Jag har för en gångs skull sovit som en liten gris och bara vaknat 1 gång på 9 härliga timmar! :D Maken sa att jag snarkade genom väggarna haha...
Tredjemaj: Behöver inte shoppa ngt... det är nog mer bristen på umgänge som är mitt problem. Har inga tjejkompisar som bor i min närhet. :/ Maken hatar shopping och dra runt på stan...
Jis: Samma för mig. Ser oxå bara inlägg från 12 oktober när jag går till bloggen. Men klickar man på oktober kommer alla upp.
Hej alla,
Här har ni en till som haft utbrott på sin karl under helgen. Grät mig till sömns (hormonerna mest egentligen). Han fick så klart SÅ dåligt samvete dagen efter när jag skällt ordentligt och började gråta han med. Nåja nu är vi på samma spår igen som tur är. ;)
Idag var vi hos BM igen och det såg bra ut. Hon hade lite svårt att hitta ett hjärtljud som gick att räkna eftersom bebisen rörde på sig hela tiden. Men hon fick väl till det till slut. Jag fick dessutom ngt anfall av ngt slag när jag fick ligga på rygg så länge. Helt vimmelkantig, hörseln försvann, hjärtklappning.... obehagligt. :/ Jag har ökat i 2,5kg i vikt senaste 2 veckorna oxå! Känns som mycket med tanke på att jag bara gått upp 8kg sen jag blev gravid! Men jag antar att jag börjat samla på mig lite vatten och bebis börjar ju tjocka på sig nu. Min BM var inte oroad iaf. Men SF-kurvan var bättre, nu låg vi tillbaks på kurvan igen och inte över som senaste gångerna.Och liten i magen har inte fixerat sig än med 3 veckor kvar till BF.
Känner mig helt slut idag trots att jag sovit i nästan 10 timmar (med 5 wc-besök som vanligt). Maken min får sig några onda blickar varje dag när HAN börjar beklaga sig över att han är trött... han som sover 10 timmar i sträck!
Skulle ju kommentera lite var det tänkt men ni hade skrivit så mycket så nu minns jag inte alls??
Kelsson: Blev väl mest orolig att bebis växt rekordsnabbt eller att jag helt plötsligt fått grav. diabetes eller nåt, Har varit så törstig senaste oxå. Men vi tog sockret idag med och det var helt okej.
Åh är så tacksam att jag slipper halsbränna. Jag antar att det beror på att jag inte har någon fungerande magsäck?? Låter oerhört jobbigt för er som har det.
Karmosin: Usch ja det var hemskt att se att hon inte fick behålla barnet som hon kämpat så för! :/
Jis: Usch då! Hoppas allt är okej med er båda.
Usch har fått tandvärk! Bokade snabbt in mig för lagning till i eftermiddag. Tänker INTE gå med värk hela helgen när man bara kan smärtstilla med alvedon. :/
Nu blir det julklkappsshopping, lär inte hinna med det efter bebis är född, eller snarare lär inte vilja traska runt bland stressade människor med nyfödd.
Lindis: Lycka till!
NN81: Härligt med bra RUL! Så roligt med tvillingar oxå!
Strössel: hoppas det kommit igång ordentligt nu så du slipper gå runt och ha ont utan att det händer något!
Hm ja för mig gick ju julklappsshoppingen helt okej idag. Har inte så mycket kvar alls nu. Känns skönt.
Hos tandläkaren gick det väl värre, fick dra ut tanden. :/ Det var det eller en rotfyllning som gällde. Och de tyckte att om jag ville slippa tandvärken på en gång så var den enklast att dra den eftersom rotfyllningar drar ut på tiden. Och med tanke på att jag inte får äta annat än alvedon som smärtstillande så var det väl det mest humana. Dessutom tanden längst bak så det är inget som syns. Jobbigt bara eftersom jag ska iväg på "julbord" ikväll med kollegorna. Men men det får gå!
kasa: Tandläkaren sa att om jag inte hade varit såpass gravid som jag är så hade hon rekommenderat rotfyllning. Sen var ju även läget på själva tanden en anledning. Har dragit tanden ovanför innan så den tanden som drogs nu hade liksom ingen funktion ändå. Att försöka laga hade inte hjälpt eftersom det gått ner i roten redan.
Strössel: ska oxå försöka sysselsätta mig med lite pyssel fram till bebben vill komma ut. Finns inte så mycket annat att fylla dagarna med nu på hösten.
Karmosin och Strössel: Hoppas på två bebisfödslar i morgon! :D Lycka till till er båda. ;)
Jo tack den här tanddragningen gick 10ggr bättre än den förra så det är över förväntan även om det är j*vligt surt att bli av med tänder och pengar och dessutom ska ha ont. Kunde ju inte njuta av maten vi åt på julbordet direkt men tur man hade bra sällskap iaf.