Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Var i minneslunden idag och tände ljus för mamma i himlen, går inte till minneslunden så ofta för jag börjar alltid gråta och nu med alla extra hormoner blir det ännu jobbigare när man börjar tänka på att hon inte får träffa mitt hjärtegryn! :(

• Aurora1979

Jis: Skönt att F verkar må bra! :)

Kelsson: Ja jag försöker mest blockera dessa tankar. Det är nästan 3 år sen mamma dog nu. Hösten/vintern är liksom extra jobbig, hon dog i november och hade födelsedag i december och sen alla helgdagar och födelsedagar vi har i min familj nu på hösten. Usch och fy... Vårt hjärtegryn har åtminstone farföräldrar och morfar i livet. Min äldsta brors (halvbror) barn har varken mor- eller farföräldrarna i livet. Alla 4 dog inom 2 år. 

• Aurora1979

Kelsson: ja  oftast går det bra för mig att hantera det eftersom hon var så sjuk så länge så vi var alla förberedda i många år men just när det är speciella dagar eller händelser blir det riktigt jobbigt och man tycker att livet är så orättvist.

Nä nu ska jag åka iväg och buzza lite tapas hos makens familj.

• Aurora1979

Tack alla snälla och rara tjejer som ägnat mig o min mamma en tanke. :)

Idag har jag bakat bullar, lussekatter och finska julstjärnor mest heeela dagen. Eller tja mitt ex gjorde kanske mest och jag styrde och ställde som vanligt. :P Men är hur som helst HELT slut nu! Så jag hoppas faktiskt inte att Grynet väljer att komma i morgon heller för jag behöver vila mig i natt! ;)

Jis: Åh jättefina bilder!  

Eileen: Verkar som hon lagt upp dem på bloggen redan idag?? Jättefina bilder!!   

• Aurora1979

Kelsson: Nä ingen som jag vet om som äter julstjärnor här heller och brukar normalt sett inte göra dem heller, i år tar jag tydligen i med det mesta. :P

Undrar oxå om du inte har möjlighet att kolla upp en sjukskrivning så du slipper ta föräldradagar? Jag är sjukskriven nu till 2 dagar efter BF, 16 nov alltså.  

Var hos BM idag och allt var toppen, till och med gått ner 1 kg sen förra gången för 2 veckor sen? Men det oroar mig inte ett dugg, för då var jag mer orolig för att jag gått upp för mycket på kort tid. Bebisen mådde bra vad det verkar fast den är fortfarande inte fixerad... lär väl inte bli det heller antar jag med bar en vecka kvar till BF.     

• Aurora1979
    Kelsson: Undrar om du inte kan få ersättning från FK för "sjukresor" till och från jobbet....? Att jag säger det beror på att i sjukskrivningspapprena står det ju "skulle du kunna arbeta om resor till och från jobbet är problemet" eller något liknande... Kanske värt att kolla upp?

De flesta som inte gillar stjärnorna äter dem inte för att man inte gillar katrinplommon? Det går säkert att byta ut mot något som inte rinner ut? Vanlig sylt funkar inte iaf haha...

Vickan: usch låter riktigt jobbigt! Hoppas du blir bättre fort!!

Jis: Toppen ju!

Viksan: BM har aldrig sagt ngt om den är ruckbar. Idag sa jag iofs att jag har inte märkt att min mage skulle sjunkit ner ngt, kan det betyda att att det ÄR ruckbart och att bebis fortfarande kan snurra runt om den skulle vilja?
    Själv har jag aldrig haft halsbränna, har ingen magsäck... :P 
    Men vad jobbigt att du ska må så konstigt?! Tycker du ska ringa "någon" om det inte går över snart! 

anderska: nej inte du oxå! Jag hade ju tandvärk förrförra veckan och fick dra ut en tand. Men där var det tydligt att det var en tand som var problemet. RIKTIGT jobbigt att ha tandvärk utan att hitta ngt fel alls!?! =( Speciellt när man inte kan medicinera ngt speciellt med bra smärtstillande! Håller tummarna för att det går över illa kvickt! 
  • Aurora1979

Kelsson: Skönt att du ska börja få skjuts till jobbet iaf!
    Klart att det är katrinplommonjoxet som är det goda i stjärnorna. ;)

Viksan: Skönt att du mår bättre igen.    

Usch: lyckades nyss läsa att om bebis inte är fixerad och vattnet går så ska man genast ringa förlossningen och ev. ambulans?!? Eh what!? Detta pga att navelsträngen skulle kunna hamna runt halsen på bebis då. Hoppas att det mest är en "skröna", kan tycka att min BM borde sagt ngt om det ifall det nu är så bråttom att komma in fort och helst liggandes? Nu sa hon iofs att man ska ringa in till förlossningen även om det bara börjar sippra lite för att de antagligen vill att man kommer in.

• Aurora1979

Jättekonstigt att min BM inte nämnde ett ord om att det var viktigt att ringa förlossningen och inte ens nämna någon risk just i och med att vi pratade om både fixering och vattenavgång idag. :/ Visserligen poängterade hon att jag skulle ringa FL även om det bara sipprade lite, hon kanske inte ville skrämma upp mig, men ändå. Och om det dessutom är viktigt att man ligger ner...

Är redan riktigt irriterad på att det är så olika rättigheter och behandling mellan olika landsting.... förstår inte varför man inte kan prata ihop sig till en enda rekomendation som ska gälla hela landet?!?  Speciellt när det gäller något så vanligt "tillstånd" som en graviditet och förlossning!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011