Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Karmosin: Tack!

Aurora: Kör bara så mycket jobb du känner att du orkar. Blir det för mycket kan du alltid få deltissjukskrivning. Kram!

• Kelsson1

carlan: Då är vi två som är extra känsliga . Hoppas du snart mår bättre o kan lägga på dig några kilo, även om bebis mår bra trots att du inte gör det.

Jis: Prova med +6kg på snart 18veckor... aningen deprimerande, tror minsann att jag leder ligan

Trådarna blir vad vi alla gör de till o vi alla har gjort dessa till supertrådar!!!

• Kelsson1

strössel: Tyvärr bor vi bara i en tvåa så blir inget bebisrum utan får göra plats för bebis i sovrummet o vill inte måla eller tapetsera om hela rummet utan får se till att sätta upp roliga bilder bara...

Jis: Jag har som sagt bara tjockismage än så länge men den är rätt stor (tyvärr)

• Kelsson1

Speck: Men hur mycket hade du gått upp i vikt när du var i v17? Menar att jag har tid att komma ifatt dig . Håller med de andra, barnrummet låter onekligen väldigt fint. Syrran får en helvägg målad med barnfigurer. Det skulle vi också få men vi har tänkt att sälja lägenheten om ett par år så käns lite som slöseri då, vi får ta det i nya lägenheten sen...

Strössel: Jag går också in i ny vecka imorgon . Grattis i förskott till ny vecka!

Ego: Vi kommer nog att vara utan internet under helgen så blir uppdateringar o kommentarer från mig först i början av veckan igen... Trevlig helg alla!

• Kelsson1

Lulis: Skönt att det löste sig med inskrivning, nu kan du andas lite lugnare igen .

Carlan: Stackarn, tycker att du har nog redan! KRAM!

tredjemaj: Vet inte om jag har haft direkt frossa men blir jag kall så fryser jag något kopiöst o mycket längre tid än normalt. Känns som man aldrig mer kommer att bli varm oberoende på vad man gör. Det har jag haft flera gånger utan att få MF, så tror inte att du behöver stressa upp dig.

Karmosin: Dubbel grattis, både till ny vecka o början på semestern!

strössel: Härligt att allt var bra (fast det visste vi ju ) men alltig skönt att bli lugnad sådär.

anderska: Du vet om att symptom kan komma o gå utan att det är någon fara för bebis? Enda konstanta för mig har varit illamåendet o det är inget att hurra för ska jag tala om...

Speck: Härligt att få det bekräftat att man inte är ensam om att ha gravidhjärna . Vill du snacka om mosig i hjärnan, testa bröllop igår o sitta i bil hela dagen idag! Jag är inte pigg men måste ju bara kommentera allt som hänt här! Stort grattis till v34!

Viksan: Det är sånt män får stå ut med! Min kommer också att skjutsa mig till jobbet i tre veckor minst...

Vickan: Finns det inte risk för att bebis är allergisk mot fårskinn? Jag har värsta skräcken nu, kom på här för en vecka sen att vår bebis kan mycket väl vara allergisk mot pälsdjur (maken var det när han var liten). Vilken skräck att behöva göra oss av med hunden! Vill inte ens tänka tanken!!!

• Kelsson1

Speck: Vet inte vem jag skulle kunna lita tillräckligt mycket på för att de skulle få ta vår "lilla" vovve tror inte att det finns sådana människor. Men jag tror att jag väljer strutsmetoden, huvudet i sanden tillsvidare . Nej självklart ska Carlan o jag vara motsatser som bevisar regeln... Det är det vi är till för
    Skönt med ledighet för dig. Jag har sista semesterdagen idag sa precis till maken att jag skulle mycket väl kunna stanna hemma nu, vill inte alls tillbaka till jobbet längre. Förstår inte hur jobb har kunnat vara viktigt!?

Vickan: Varifrån köpte du fårskinnet som är bra?

Jis: Säger som de andra, vilken tur att du testade bromsarna! 1000spänn är tråkigt men en skadad Jis hade varit oändligt mycket värre. KRAM!

Strössel: Härligt att allt var perfekt, nu kanske du kan vara lugn ett par dagar

Vickan: Kan du inte ringa o höra om de har tidigare tider o förklara att du är gravid o v33 är inte helt optimalt för tiden?

Spets: Symptom kan komma o gå så tror inte att du behöver oroa dig men känns det tryggare kan UL alltid lugna ner en. Jag har haft svullen mage ända från böran (är inte smal till att börja med) men bebismage syns inte än (är i v18 idag), tror att den gömmer sig under tjockismagen...

Ego: Var till ikea o köpte stativ o trådbackar idag, vi har pratat om det läääänge o nu äntligen fick vi det gjort! Hade tur också, de var på rea så vi sparade sammanlagt kring 600kr mot vad de kostar normalt...

• Kelsson1

Jis: Det tragiska just nu är att det känns inte som man haft semester alls, vi åkte upp till norr för att slippa stambytet. Jag mådde illa varje dag o kunde lika gärna ha legat hemma i soffan (om det inte varit för stambytet) o maken rusade omkring o passade upp på mig. Så känns för båda att vi är lika utmattade som före semestern. Vi pratade idag om att ta en weekend senare i sommar eller i höst o bara åka på hotell eller på en kryssning för att komma iväg lite.
    Kom nu ihåg att jag köpte faktiskt skötväska från Ikea. Är inte helt säker på att det var en jag ville ha men kostade bara 49kr så kunde inte låta bli .
    Hade hoppats på bättre tur för dig med cykellagningen, stackarn. STOR KRAM!

Vickan: Men brukar inte vården fungera lite som så att om du ringer o hör så kanske du kan få någon återbudstid om de får in det. Men ringer du inte så går tiden till någon annan. Menar att det kanske inte skadar att slå de en signal o förklara läget.
    Tack för tipset med fårskinn, ska höra med en kompis som bor på Gotland...
    Jo fokus ligger inte på jobb just nu, vill bara ligga hemma i soffan o koncentrera mig på att vara gravid

Strössel: Tyvärr som jag skrev tidigare så mådde jag illa nästan dagligen o blev liggande i soffan men fick vila åtminstone .

• Kelsson1

Jis: Tack för tipset!

Tredjemaj: Visst är det speciellt att se den lill* sprattla därinne, jag kan fortfarande inte fatta att man inte känner allt sprattel . Grattis till att allt såg bra ut!

Karmosin: Grattis till semesterstart!

• Kelsson1

Jis: Jag har känt bebis ett par gånger, absolut inte dagligen men känt som kittlande små små bubblor (som inte känns som gaser). Du då?

kasa: Jag har nojjat lite över vikten men läste igår i en graviditetskalender (tror att det var landstingets) att till den här veckan (v18) skulle man gått upp 3-6kilo så då blev jag lugn. De skrev även att man behöver inte ha gått upp så ingen behöver få nojja här på grund av det .

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011