Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: En skjorta o en långärmad undertröja till mig o maken fick två vanliga T-shirts o bebisen två enkla gråa bodyn. Tänkte att omlott bodyn kan man nog inte ha för många av, speciellt vi som måste lita på att få tid till tvättstugan
    STORT grattis till v19 visst känns det lite speciellt, bara knappt två veckor så har vi gått halva tiden

• Kelsson1

Jis: Men bodyn jag köpte kostade bara 30kr st så det kan du mycket väl köpa även innan RUL Flört. Jo efter allt slit o elände så trodde man inte att man skulle sitta här med svullen mage o illamående o vänta på att sommaren fort fort ska ta slut o att det snabbt ska bli december
    Jag försöker att inte nojja, visst får jag också svåra stunder men i det stora hela försöker jag lita på att allt är bra med bebis.

• Kelsson1

Jis: Jo, samma här från att inte nojjat alls till att få attacker av nojja så blir det mer ju närmare datumet kommer. Får se hur man överlever hela tisdag på jobbet...
    Jag måste också städa hela lägenheten, har bara 57,5kvm men känns som du säger som minst 500kvm.

Strössel: Du får gärna komma o städa hos mig

• Kelsson1

Jis: Förstår att du inte kunde låta bli kläderna, de var helt underbart söta! Nu är du igång, får se var det slutar

Speck: Jätte fin mage! Min är också (som Auroras) bara deigig än så länge. Tänk nu är det bara 5veckor kvar... Börjar närma sig.

Meede: Hur är det med dig? Mår du bra o har tröttheten lämnat dig?

Aurora: Flyttstädning är inte roligt. Lova mig att du inte tar ut dig för mycket!

• Kelsson1

Speck: Jo visst du har rätt tänkte inte så långt, räknade bara 35+5=40
    Nej illamåendet har inte gett med sig men har fler bra dagar nu än tidigare o kan kämpa mig igenom illamåendet o få saker gjorda trots den.

Meede: Jo allt bra förutom att illamåendet inte vill ge med sig här o så är jag fortfarande fruktansvärt trött.
    Vad härligt med semester, njut istället för mig också då jag har förbrukat mitt för i år.

• Kelsson1

Speck: Det där med vikten är väldigt individuellt. Varken min mamma eller syrra gick ner destomer under amningen så jag har inte stora förhoppningar heller. Men har din mamma haft lätt för att tappa kilon under amning tror jag att det är lättare för dig också.

Jo igår hade jag en bättre dag, idag verkar helt ok än så länge. Vi får se, illamåendet brukar ju komma mest på kvällen...

• Kelsson1

anderska: Under en period då jag hade väldigt mycket flytningar var åtminstone jag tvungen att använda trosskydd men när jag kom hem från jobbet skyndade jag mig att ta av alla byxor o ta på mig en kjol istället. Gick bra, fick ingen svampinfektion. Så det är tips om man behöver använda trosskydd...

• Kelsson1

Speck: Visst går det alltid att gå ner i vikt. Det jag menade var bara att för alla fungerar inte det att kilona bara försvinner under amning. Farligt att förlita sig på det, jag tror att jag kommer att få arbeta hårt med att få bort kilona men det tar jag gärna

• Kelsson1

Jis: Akta dig det är nog på grund av det uttalandet jag har mått illa i 4månader Du kan få värsta foglossningen redan imorgon

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011