Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Karmosin - Ja det är väl hormoner haha. Kommer gå bra imorgon, men gillar inte sprutor/nålar jag heller, fast jag borde vant mig, så förstår dig absolut. Tur du får mannen med dig. Nej jag går på spec.mvc på bottenplanet/entréplanet eller vad man ska säga. Ingen hiss el ngt, utan bara direkt till vänster när man kommer in genom huvudentrén. Men har för mig att kvinnoklinken mfl var på plan 5, där jag fick cellgiftssprutorna och det.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Härligt Karmosin och tredjemaj att allt gått bra för er idag .

Viksan - Åh att jag inte tänkt på att plocka fram amningskudden istället för att knöla med en annann kudde när jag ska sova!!!

Speck - Roligt att läsa om din förlossning

Ego - Var också hos bm på vanliga mvc idag. Magen hade inte växt som den skulle, men eftersom jag går på regelbundna tul och bebisen mådde bra sist på det så fanns det ingen anledning till oro. Annars hade hon skickat mig på ett tul. Mitt undertryck var tydligen lite dåligt? Vet inte ens vad det betyder? Åh en av mina bästa vänner plussade äntligen idag, så glad .      

• Vickan I

Jis - Åh jag som tycker en fragminspruta om dagen är en pers. Har faktiskt lätt att låta bli att kolla kön. Tror det mest beror på att jag är sååå säker på att det är en pojke, säger ju tom han när vi pratar, men även för allt som varit med denna grav har gjort att det med kön har kommit i skymundan.

• Vickan I

Åh fick precis reda på att ett vänpar till sambon fick sin lilla (stora) tjej igår. Känns som alla plussar, är gravida eller föder runt omkring mig nu. Även på förskolan bara flyger det ut småsyskon till Alvins kompisar. Hur sjutton skulle jag orka med allt detta om jag inte själv var gravid!!!??? 

Aurora - ja svårt med strl. De som fick sin tjej igår hade räknat med en liten mindre tjej då hennes mage varit så liten hela tiden, men hon kom ut och behövde strl 56 så köp inte för mkt i strl 50 innan. Om man inte kan själv så finns det alltid en massa andra som mer än gärna köper lite kläder när bebis är här .  

Kelsson - Nej ska väl inte lägga för mkt vikt vid det. Ska på tul den 13 sep igen, vad blir det, om tre veckor.  

• Vickan I

Kelsson - nej men förstår dig faktiskt. Även om du är glad för deras skull så känner man annorlunda inför de som "lätt" kan få barn. Bra, kul, grattis till dem, men vi är i olika världar och efter allt kämpande är du helvärd att fokusera på dig och din gravidtet och inte behöva dela rampljuset .

• Vickan I

Strössel - Hoppas ni får ett tul. Ja det var just att hon sade att hon skulle skickat mig på ett tul DIREKT om det inte varit så att jag var för två veckor sedan och ska på nytt om tre veckor. Känns länge med fem veckor om magen inte växer....

• Vickan I

Härligt cattm ! Helt rätt att fira med lite shopping också.

• Vickan I
    Strössel - Förstår att det känns lite jobbigt att byta så här på slutet. Men nu kanske det är annat för ditt trombyl för annars vid IVF-grav så brukar det bara vara ett tul runt v 32 så om det ser bra ut då så följs det inte upp med ngt mer. Men ta upp det och särskilt om magmåttet fortfaranade är avvikande. Jag har ju bara mätt magen två ggr, men det var en rejäl dipp från förra mätningen. Nyutbildade kan annars vara mkt bra. De är ofta oerhört engagerade .
  • Vickan I
    Kelsson1 skrev 2011-08-24 11:40:20 följande:
    Någon som tänkt köpa amningsfotöljen från köpabarnvagn.se ? Skrattande
     absolut, två faktiskt så jag har en i sovrummet och en i vardagsrummet .
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011