Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel - hahaha jag har också börjat snarka en massa. Väcker mig själv med det, skitstörigt. Jag skenar också i vikt, men har inte vägt mig mer nu. Ja just det, det pappret måste ju sambon fixa också från FK .

Grattis till under 100-strecket kelsson. Går ju lysande det här för dig .

Lillstintis - Vi gick profylax, men när allt gjorde så ont sedan när det väl gällde så var det inte läge med ytandning och vad allt hette ändå, utan låg bara med lustgasen och drog i mig så mkt jag kunde. Sambon sade efter att jag sett ut som en rabiessmittad hund när de försökte lirka bort gasmasken från mig för att pausa lite då och då .

Ego -Träffade ju läkaren igår. Tja vad säger man. Var där 18.50, hade tid 19.00, fick komma IN 20.00!! Skitstressad läkare som hade läst i fel journal och tittar på mig och utbrister "vad väger duuuuu, du kan inte vara här för riskgraviditet för att du har för högt BMI"? Jag fattar direkt att hon har läst journalen för kvinnan efter mig i väntrummet. Oproffsigt. Hon lyssnar inte alls på vad jag säger och beskriver . Jaja, kontentan var att hon tyckte jag skulle bli igångsatt två veckor innan beräknat BF (sonen kom ju 8 dgr innan) så att man kan kontrollera hela förloppet och styra fragminsprutorna så att jag kan få epidural osv (om jag vill det) samt att tid för ec snitt finns om det inte fungerar. Förra gången gick ju så fort så inget gick att ge. Men sedan tillade hon att jag ska diskutera saken med spec.mvc så de kanske säger ngt helt annat.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I
    strössel - Vet inte så mkt om trombyl, men är det verkligen så mkt mer blodförtunnande än Fragminsprutor? Kan inte tänka mig att det finns risk att förblöda på det sättet. Då borde du ju inte kunna ta det nu heller då ingen kan säga att förlossningen inte sätter igång om en vecka eller två heller eller att man plötsligt måste ta ut barnet för havandeskapsförigftning etc. Jag ska ju ta fragmin hela vägen fram och även tiden efter. Men som du säger, dubbelkolla saken så du kan känna dig trygg med att sluta oavsett vilken vecka det blir i. Jo skönt om de ska hålla extra koll, men samtidigt har jag hört mkt negativt om igångsättning, så vet inte vad jag tycker. Det blir ju plötsligt bara ca 6 veckor kvar då!!! Men spec.mvc kanske tycker ngt helt annat. Får dubbelkolla jag med .
  • Vickan I

Karmosin - Köpte en overall från Geggamoja igår, 30.000 vattenpelare, andades super OCH gick att tumla+torkskåp! Hur bra som helst, men sonen drunknade i den så bara lämna tillbaka. De gick i dubbelstrl och 86-92 var för litet och 98-104 var enorm. Synd men nu har jag en turkos/blå Isbjörn här hemma som jag ska muta sonen att prova. På Alewalds har de mot kupong (finns på deras hemsida att skriva ut) 20% på bla Isbjörn fram till på söndag.

• Vickan I

Speck - vi gav napp då sonen också ville amma/snutta HELA tiden och vilken befrielse. Amningen påverkades inte av det för oss. Gör det som känns bäst för DIG, råd är bra men när man får höra olika från alla så får man gå till sig själv främst. Finns inga rätt och fel här. Det som känns bäst för dig är rätt :).

• Vickan I
    vinterbebis12 skrev 2011-09-02 20:13:13 följande:
    tack snälla! Hur mår du i kroppen nu? Länge sen jag hörde någon uppdatering om din höft men det kanske jag bara har missat?

Så lite så. Jodå det rullar på. Vissa dagar bättre än andra. Allt avvaktas till efter förlossningen så får vi se då om det blir bättre av sig självt eller om operation behövs. Börjar bara oroa mig för hur jag ska kunna få ut en bebis med den smärtan, men det planeras ev igångsättning så att man kan styra det hela bättre med smärtlindring, men vet inte. Får se om läkarna på mvc och spec.mvc tycker lika eller ej.
  • Vickan I
    vinterbebis12 skrev 2011-09-02 21:31:17 följande:
    Tur att det inte är så många månader kvar (mindre än två eller hur?!). Vill du bli igångsatt? Kan tänka mig att det vore skönt att slippa gå över tiden. Kram
    Ja det är väl ungefär två månader kvar, sex veckor OM jag ska bli igångsatt. Vet inte vad jag vill faktiskt. Hört en hel del negativt om att bli igångsatt, men även positiva saker där det gått jättebra. Nej gå över känns inte kul att göra iaf. Men vi får se vad som bestäms. Svårt när man inte själv vet vad man vill och samtidigt försöka tala för sin sak...Men allt är bra med dig iaf hoppas jag? Härligt med mycket sparkar ....så länge det inte är på urinblåsan...
  • Vickan I

Karmosin - Men så bra. Vi var också nöjda med Viking förra vintern. Åh hoppas de hittat svaret nu då så att du kan få må lite bättre och bli piggare . Ha så trevligt på bröllopet, nästa lördag blir jag fru också .

• Vickan I

Najje - Börja med att höra med din bm (när du skriver in dig på en mvc) om de kan hjälpa dig med att få ett VUL/UL. Det fick jag med sonen förra gången på den mvc där jag var inskriven. Annars kan du boka in privat, men ring i tid då det ofta är väntetid.

• Vickan I
    vinterbebis12 skrev 2011-09-02 22:01:05 följande:
    Just det - bröllop! Hur gick det med klänning? 6 veckor kvar låter helt fantastiskt, jag vill att tiden ska flyga fram till januari.

ja jag förstår att du längtar till januari . Jo först hade jag hittat en fin klänning (ej mammakläning) som jag ville ha och köpte. Men den började kännas lite trång för en tid sedan och jag höll då igen på ätandet lite i två veckor för jag tänkte att jag skulle komma i den, men var såååååå tråkigt så då köpte jag en annan klänning istället. En benvit festklänning från mamalicious och en ytterkappa till, så jag kunde fortsätta äta i stora lass hahaha.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011