Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

vinterbebis: GRATTIS VÄNNEN!! Hoppas alla mår bra! Kraaam!

maria liam: Tack för kramen, den värmde gott!

Vickan: Bra att försöka med andra lösningar för lilleman. Hoppas ni hittar något som kan hjälpa honom. Kramis!

• Najje79

skatten: Jag får samma, stenhård på ett ställe, oftast ligger den bebisen lite mer ytligt då och den andra mer "bakom". Mina hade en tydlig dygnsrytm ett par veckor, de satte igång vid 10.30 fram till lunch, sedan lugnt fram till 19.30 då de höll i gång fram till runt 23 och sedan en vända mellan 3-5.30. Men det har rubbats helt nu de senaste dagarna, de är jättelugna fram till 23 och håller igång hela natten... jag bara älskar att känna dem så tydligt!! Nu syns sparkarna utanpå magen, gör dina det med? Min man fick en rejäl hurring när han låg med örat mot magen häromkvällen och pratade med dem, en riktig kick rakt i örat! De tyckte nog han tjötade för mycket haha!

Lulis: Hade nog satt mig ner och gråtit! Jisses vilken otursvecka! Ska du jobba två veckor till? Hoppas det inte blir värre med händerna och domningarna. Var rädd om dig! Kram!

MrsC74: Skönt att värdena är på väg upp. Blir också lite orolig när det går för långt mellan sparkarna, men oftast räcker det med att buffa på magen ett tag så får jag igång dem.

• Najje79

skatten: Ja, den frågan missade jag. Skäms Jag har haft ont to-lö, så ont att jag fick använda kryckor, men idag har det varit helt okej. Ljumskarna har blivit värre och några nätter har jag vaknat av de där kramperna som går runt från ryggen fram till blygdbenet, då är det bara att ta tablett, annars kan jag inte sova alls. Får du så också?
    Jag är sjukskriven hela graviditeten så jag tror inte att jag söker hp, det behöver man väl inte då?? När ska du skicka in om föräldraledigheten? Hur många dagar tar du? Har fortfarande inte fattat allt vad gäller det.  Hur länge blev du sjukskriven?

Ja, jag hade verkligen sett fram emot att svärmor skulle komma, hon var besviken hon också, men hon var tvungen att göra vissa läkarbesök så det var inte så mycket att orda om. Hon kommer i slutet av februari istället.

• Najje79

deaily: Jag har precis samma, massor mensvärk och värk i benen, har legat och nojjat hela natten över det. Men nu verkar det ha gått över. Hur sover du annars? Jag har fått skippa simning eftersom när jag gör utåt-rörelsen med benen så gör det så fruktansvärt ont i ljumskarna så ortopeden tyckte inte det var en bra träningsform för mig.

kattm: Usch stackare, med foglossningen. Bra att du har fått låna bälte, hoppas det hjälper. Vilken v är du i nu? Skönt att få hjälp av svärföräldrarna, även för din man. Här hemma händer det inte mycket, kan ju knappt plocka i/ur diskmaskinen, dammsugningen får maken sköta, jag kan svabba med moppen.

• Najje79
    skatten12 skrev 2012-01-23 17:26:23 följande:
    Nej simma med benen skall man INTE! kasnke funkar i vatten men inte på land sen!
    jag ska göra övningar som är bra när de gäller foglossning! Hör ang de, Dem säger ju att de hjälper ganska mkt. Oroligt. Vaknar ofta.. Idag har jag ej haft en bra dag. Vart inne på kontroll också, Bm på förlossningen tyckte de när de ej hade gått över. Men Tappen 5 cm och stängd! GOTT! Så ingen bebis påväg iaf. men aj vad ont de har gjort, O gör lite forf.. Men säkerligen foglossningen de också,. Lite sd men inte mkt.

Ja jag vakna 05;15 07,15 var dej ej bra, så vila mej till 09 sen åkte jag upp. Men inget fel iaf! skönt
    Jag har övningar från sjukgymnasten, inte för att de hjälper mot smärtan men de ska stabilisera så att man inte får problem efter förlossningen.
    Vad bra att du åkte in och att allt ser bra ut. Mitt gick över under natten och har inte känt något alls under dagen. Fick du åka till förlossningen eller gynmottagningen?
  • Najje79

Enya: tack för fina ord, jag njuter av graviditeten, det gör jag, blir lycklig av sparkarna och planering. Jag försöker fokusera på mig och maken och bebisarna.

anderska: Spännande att det är så nära, nu gäller vila för dig. Kram.

vinterbebis: Åh, vad härligt det låter! Skriv vad och när du skriver, men är såklart intresserad av hur förlossningen gick.

Ego: Fick godkänt sjukpenningen av FK idag!! En jättetrevlig tjej ringde och sa att hon är min handläggare, hon frågade hur det är med mig, hur jag mår fysiskt/ psykiskt etc etc. Hon sa att det var självklart att jag skulle få sjukpenning ända fram till förlossningen. Såååå skönt, nu kan jag slappna av, helt underbart!!

• Najje79
    skatten12 skrev 2012-01-24 21:06:51 följande:
    Med beräknad till 1/5 :) har du bytes dag måndagar Najje ?:)
    En kompis till mej fick sina tvillingar bf+4 så alla kommer inte gör tidigt :)
    Nej, bytesdag tisdagar.Tror de har lite olika skalor, men både min IVF-läkare och BM har fått fram 1/5.
    Jag hoppas att jag inte behöver gå över tiden, är ju otålig redan nu... v 37 kan de få komma, kommer vara enorm då!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011