Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson: Jag gick också upp en massa under IVF-resan, både pga hormonerna men också mycket tröstätning vid MF och misslyckade försök. Får se vad vågen stannar på när bebisarna är ute.
    Haha, lilla diktatorn Flört  vad gulligt (just nu iallafall, kanske inte så mycket vid två-års-trotset...)

• Najje79

Kelsson: Åh, vad underbart det låter! Jag ligger varje kväll innan jag ska sova och är helt förundrad över de små liven i mig och jag snart ska bli mamma! Läskigt men underbart!

• Najje79

Kelsson: Jag har alltid varit lite fascinerad av tvillingar så det ska bli roligt att få se två växa upp. Och precis som du skriver så behöver jag inte känna någon stress över syskon (om man nu vill ha två barn, det är inte alla som vill). Jag är inne i en "kommer jag verkligen klara det här, jag får panik" period,  så dina ord värmer något enormt!

Jis: Tack!! Jag betalar bara 276kr/mån för mitt kort, men många bäckar små.... Får väl se om man kommer igång med träningen annars säger jag nog upp det.

Lulis: Var ute och googlade lite och hittade (tror jag) hemsidan för rehabiliteringshemmet. Fantastiskt arbete!! Måste vara helt otroligt att få uppleva det på nära håll och känna de människorna som arbetar med detta dagligen.

Skatten: Detsamma till dig! Se till att vila dig när du behöver. Lycka till hos BM imorgon!

Jordgubbe: Glad alla hjärtans dag till dig med! Vad bra med positivt besked, det måste kännas jätteskönt!
    Ta det lugnt så foglossningen inte blir värre, det kan sitta i en bra tid efter förlossningen så ta hand om dig!
    Varför måste alltid magen kommenteras?  Det är ju olika hur man ser ut. Så länge bebisarna växer som de ska så är väl storleken och viktökningen skitsamma!!

• Najje79

Jag har massor av bristningar och jag smörjer magen morgon och kväll med lotion och apotekets gravidolja. Någon sa att det kan vara genetiskt och eftersom jag är adopterad tänker jag köra på den ursäkten (ingen som kan dubbelkolla liksom).

MrsC74 skrev 2012-02-15 21:49:02 följande:
    Jag har gått upp 7,5 kg. BM visade en kurva att man i vecka 30 i snitt har gått upp 8 kg. 2 kg brukar vara extra fett. Bebis moderkaka vatten och blod väger då ca 5-6 kg så din viktuppgång e perfekt.
    Jag är i v 30 och har gått upp 3,6 kg och då har jag två i magen. Hoppas min vikt efter förlossningen blir mindre än ursprungsvikten (hade iofs en övervikt innan). Jag äter precis som vanligt så att sålänge min BM och läkare inte verkar oroade så fortsätter jag väl som vanligt.
    Bebisarna är ju dessutom stora för att vara tvillingar, de ligger på samma mått som vid en enlingsgraviditet. Men det är ju några veckor kvar, jag kommer nog att lägga på mig mer de här sista veckorna...
  • Najje79

MrsC74: Mina har kommit i omgångar, de började som små prickar i v 16, sedan ha de växt och blivit fler allteftersom. Det ser inte roligt ut, men jag bryr mig faktiskt inte så mycket, jag älskar att vara gravid och jag får väl se dem som ett minne av när mina pojkar låg i magen och sparkade...

• Najje79

MrsC74: Oftast är de inte igång samtidigt men när de är det... magen svajar som hela havet stormar och det känns som om de försöker slå ut varandra genom magen! Just nu ligger alla fyra fötter uppe vid revbenen precis under brösten och skaver vilket gör det väldigt ont att sitta och böja sig. Men det är härligt, oftast är en av dem  vaken så det är nästan alltid sparkar, vilket gör mig lugn. Tvillingen till vänster ligger ofta och vickar på rumpan, vilket ser otroligt sött ut, en liten knöl som sticker ut och rör sig fram och tillbaka... Skrattande

• Najje79
    maria liam skrev 2012-02-16 13:29:08 följande:
    Ego: Fick precis reda på att min mamma har fått bröstcancer hon är helt knäckt och orkar inte träffa nån och min pappa gråter. Varför ska sånt här hända nu när hon precis har blivit mormor, och hennes kompis dog precis i bröstcancer så det gör det ännu värre, så mamma tror hon kommer dö.
    maria liam: Men neeej, vännen! Fy vad jobbigt för din familj! Styrkekramar i massor!
  • Najje79

Lulis: Vad jobbigt det är när man träffar läkare som man inte får förtroende för. Prata med din BM och be att få en annan läkare. Man vill ju göra det som är bäst för bebisen, såklart. Jobbigt med förkylning, krya på dig!

Speck: Jag vet, det är vansinne vad tiden går fort!! Jag har väntat och väntat på denna graviditeten och nu är den snart över! Galet!

• Najje79

kattm: Vad skönt att ha en ordentlig genomgång och förberedelse inför förlossningen. Bra att du känner efter och slutar jobba när kroppen säger ifrån. Vad bra att alla värden såg så bra ut, då är det bara att vänta på bebisen nu!

Jag sover inte mycket kan jag säga, inatt blev det nog 5 timmar sammanlagt (fast lite får jag skylla mig själv som skurade hela duschrummet igår, vilket min foglossning inte blev bättre av kan jag säga...) och så var bebisarna igång mellan 1 och 5 vilket gör det svårt att hitta en bra sovställning. jag kan inte ligga på rygg för då kan jag inte andas och på sidorna värker fogarna och bebisarna protesterar. Så sömnlöshet har jag övat på i ett par månader nu, kanske en bra förberedelse inför vad som komma skall...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011