Aurora1979 skrev 2013-02-27 17:03:47 följande:
Sunseed: Men näe din stackare! =( Men tur ändå att läkaren hittade till slut. =( Usch vilken otur du har! =(
Jag försöker tänka positivt och tänka som så att om jag tar all skit nu så kanske det flyter på framöver. :)
Gloxi skrev 2013-02-27 17:41:53 följande:
Stackars dig, Sunseed! Vet de hur du har fått blodpropparna? Krya på dig!
Det finns inga klockrena förklaringar utan troligen en massa sammanträffanden. 1 av 1000 gravida kan få propp, det är åldersrelaterat och man är extra känslig som gravid. IVF-are är säkert en riskgrupp med tanke på alla hormonbehandlingar. Om man inte rör sig är en riskfaktor. Jag har ju varit still en del p g a smärtor i ryggen, men även som vi alla vet gått igenom hormonbehandlingar, östrogen, p-piller mm kan ge dessa problem. Och med tanke på alla hormoner man har mölat i sig i två år så är det kanske inte så konstigt. Jag har känt hela IVF-resan att hela min kropp har rasat. Tidigare var jag väldigt aktiv med jättebra kondition och massor av energi. Under resan har jag tappat allt och bara varit trött och deprimerad. Så det är nog många kombinationer. Jag har haft otroligt mkt biverkningar av alla mediciner från början, så jag var försvagad redan när jag blev gravid.
7879 skrev 2013-02-27 20:14:08 följande:
Stackars dig sunseed! Gud vad jobbigt att råka ut för det under en graviditet! Skönt att du är väl omhändertagen!
Kelsson: Ja vi får hoppas det går över fort!
Tack så mycket. Jag känner mig faktiskt trygg och inte ett dugg rädd. Vi får väl se om det blir någon dipp och reaktion framöver när man har förstått hur illa det kunde varit. Men jag har känt mig jäkligt stark mentalt det sista, så förhoppningsvis håller det i sig.
Och FY FASEN vad skönt det är med en dator där jag kan skriva det jag tänker på någon minut utan att det tar en hel kväll att få ihop ett par rader.
Kram på er alla fina tjejer!