Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Massadillan: GRATTIS. En sån oerhört söt kille! Hjärta

• Sunseed
    Knytet skrev 2012-09-07 13:21:10 följande:

Hej,

Här är magbilden jag lovade igår. Kulan i vecka 20+5

Det var en av dom finaste magar jag har sett faktiskt. Solig
  • Sunseed

Jag tassar in här från 40+ tråden. Även om det är tidigt så har vi äntligen fått ett plus. Som dessutom har funnits kvar i mer än en dag. 

Det var sjätte blastocysten, FET. De gjorde även AHA den här gången. Vi ska till kliniken i Falun på ultraljud den 9 oktober för att se om hjärtat har börjat slå.

Det har varit en dröm i två år att få skriva i den här tråden, för det var ungefär då det här med IVF startade. Jag vet ju hur skört det är, att man har lång väg kvar, men jag ville ändå skriva här. En gång. {#emotions_dlg.flower}

Det är trådar som den här (som man har tjuvläst länge) som gör att man inte tappar hoppet. 

• Sunseed

Tusen tack för välkomnandet. Hjärta Tänk vilka människor det finns i den här IVF-världen!

MissCat: Vilken grej att få se sitt lilla knyte. Det måste kännas fantastiskt!

Jag undrar också hur det går för Knytet? Om allt är okej.

Det känns skönt att vara här, för jag gissar att nästa era av oro närmar sig. Nämligen med hur det ska kännas, som nybörjare, att vara gravid. Det är guld värt att kunna läsa eller fråga om råd.

Jag är inte superaktiv hela tiden, det beror på hur mycket jag har att göra med jobbet. Men jag läser och skriver så ofta jag kan.

Må gott! 

• Sunseed
    Knytet skrev 2012-09-13 17:18:53 följande:
    Hej tjejer, vilken hemsk natt. Var vaken hela natten med smärtor. Ringde MVC imorse o dom rådde mig att åka in till akuten, vilket jag ändå hade tänkt göra men ville ändå höra vad dom sa. Alla värden var bra, UL var bra o livmodern kändes mjuk o fin. Fanns inget konstigt i bulhålan enligt UL. Blindtarmen uteslöts. MEN ont har jag o det blir bara värre. Ska lämna urinprov för odling imorgon bitti. Är det inte UVI igen kan det vara foglossning, kraftig växtvärk, eller växtvärk som smärtar pga sammanväxningar av äggledarna eftersom jag har endometrios. Då kan man inget göra. Har fått citodon mot smärtan o får bara hoppas på bättring nu. Såhär ont kan jag inte ha fram till BF, huuu. Blev iaf lättad att Ludde mår bra, det är allra viktigast. Kram på er o tack för att ni bryr er !!!!
    Vad skönt att bebis mår bra. Men jag hoppas verkligen att du får hjälp med smärtorna. Det låter ju inte roligt alls. Krya på dig. Hjärta
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-09-13 14:41:50 följande:
    Sunseed: Det är bara de bästa människorna som är i den här tråden . Alla har känt samma oro o glädje, här förstår vi varandra. Har man frågor är det att bara ställa de o finns ingen gräns på hur mycket eller lite man får/måste skriva
    Det är fantastiskt tycker jag. Solig
  • Sunseed

Shit. Fick en blödning på förmiddagen. Lite rosa/brunt. Blev alldeles förskräckt. Det slutade som tur var, men lite orolig är jag. Är det någon här som har blödit i tidig graviditet? Kan det vara okej, eller borde man ställa in sig på missfall? 

• Sunseed
    Jis skrev 2012-09-16 17:41:13 följande:
    Jag blödde fram till vecka 12 ungefär, ibland lite ibland en stört flod. Jag är tydligen en sån som blöder lätt sa dom på gyn-akuten. Jag tyckte det var sjukt jobbigt att blöda och var rädd mest hela tiden, men efter jag såg hjärtat slå kände jag mig lugnare.
    När skulle du göra VUL? 
    9 oktober ska jag in och göra VUL. 
    Jag har nästan förstått det som att det är vanligt att blöda, så man får väl bara försöka hålla sig lugn. Det finns ju ändå inget jag kan göra. Glad

Tack för ditt svar. 
  • Sunseed

Tack alla! Ni har lugnat mig. Jag har fortfarande ett väldigt starkt plus, så jag hoppas såklart. Och inga blödningar mer. Förhoppningsvis är jag bara lite känslig i slemhinnorna. Jag har VUL om exakt tre veckor, men om jag oroar mig för mycket innan dess så åker jag in till KK på jouren på morgonen. 

Tusen tack! 

• Sunseed
    Jis skrev 2012-09-18 13:52:24 följande:
    Haha, sorry, detta hamnade ju helt fel. Hur får man bort inlägg??
    Jag vet inte!
    Men för min del gör det inget! Fina bilder! Jag har visserligen tjuvkikat lite på din blogg, men är imponerad av din beslutsamhet!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011