Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Aurora: Det låter mysigt, kan också tänka mig radhus. Villa vill vi inte ha, för mycket jobb o ingen av oss njuter av att jobba i trädgården utan ser det mera som Jobb...

• Kelsson1

Speck: Tyvärr, valde vi bort badkar i samband med stambytet (toan var för liten för det) så nu har vi bara dusch. Ångrar mig lite just nu men får passa på att bada med bebis när jag hälsar på syrran som har badkar .
    Bor ni långt ifrån centrum?
    Barnrummet är helt underbart vackert! Där kommer bebis att trivas bra!

Vickan: Det är så vi också tänker, trivs bra med att bo nära stan än så länge. Vi får se om ett par år

Karmosin: Har inte heller tagit bild än men det är för att jag tycker att jag bara har tjockismage o inte gravidmage

LGT: Sån tur har jag inte, fortfarande illamående, idag till o med värre än igår. Glad över alla bra dagar jag får resten överlever jag bara
    Stort grattis till lyckat RUL och v20! Tog ni reda på kön?

• Kelsson1

anderska: Har inte hört att det skulle vara några restriktioner annat än direkt efter ÄP på grund av infektionsrisk. Men kan ha fel. Någon annan här som vet?

• Kelsson1

anderska: Jag svettas också, men behöver bara bli lite kall så håller jag på att frysa ihjäl istället . Inget är bra just nu

Nu måste jag gå o sova! God natt tjejer!

• Kelsson1

Strössel: Vi brukar köpa mjukisdjur från Ikea till vovven så blir hon glad. De har små möss för 9kr o större för tror det var 39kr. Kan vara värt pengarna så slipper man en ledsen hund

Vickan: Istället för att oroa dig över storlek tänk på att om bebis är mindre så blir förlossningen enklare . Menar nu att om din son var mindre än kurvan o allt gick bra så är det ju bara positivt.

LGT: Ville bebis inte avslöja kön? Om vår visar sig vara blyg kommer jag betala för 3-D ultra för att ta reda på kön, har funderat på det ändå. Vi har RUL nästa vecka 12/7 så nu är det inte många dagar kvar dit

• Kelsson1

Vickan: Är helt övertygad om att allt kommer att vara finfint för er imorgon! Ja nu känns RUL inte så avlägset längre men börjar bli lite pirrigt nu

Speck: Får nog ta o prata med maken lite om saken, han har fått för sig att han behöver vara med o besluta om inköpen . Väldigt bra idé att köpa blöjor redan nu. Varför inte beställa gratispaketen från både Libero o Pampers, i båda ingår det blöjor...? Tror dock att din BM har rätt, ont kommer det att göra i alla fall

Strössel: Gå o bädda ner dig i sängen NU OMEDELBART! Visst får du fixa en varm mugg med te först men det är det enda, sedan ska du ligga o vila resten av dagen! KRYA PÅ DIG! STOR KRAM!

Anderska: Lita på BM tycker jag så kan du sluta nojja i ett par dagar

Jis: Har inte vågat väga mig på ett par veckor men förra gången (typ en vecka till två veckor sen) var jag på +6kg. Försöker att inte nojja över det...

• Kelsson1

Kasa: Jo låter vettigt att köpa balja från Ikea. Grattis till lyckat RUL! Jag med gravidhjärna här kommer inte ihåg om ni skulle ta reda på kön eller inte. Absolut inte min mening att tjata! När ska de göra nytt UL för att kolla moderkakan?

• Kelsson1

Kasa: Rätt inställning, onödigt att oroa sig innan ni vet mer o som du säger så brukar det gå bra så det kör vi på. Vad tufft av dig att inte ta reda på kön, är imponerad av alla som klarar av att hålla sig, själv är jag såååå nyfiken av mig att jag bara inte kan hålla mig

Strössel: Fortsätt att ta det lungt bara, men en fika borde du klara av

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011