Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson - så när man fått hem dem sedan och placerat ut dem så fungerar det inte med amningen ens!

• Vickan I

Hej NN81 . Stort välkommen hit och GRATTIS till (spontan)gravidteten!!!! Här i tråden är vi från precis nyplussade till att första bebisen har kommit, så det finns plats för alla .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Karmosin - testade trikåsjal med sonen, fick låna en, men det var inte min grej (inte sonens heller). Har både en B.B active och en Beco så hoppas bebisen köper ngn av dem som bärsele.

Kelsson - Gullig syrra du har. Idag kom svärfar förbi med ett kuvert med pengar och sade att han självklart måste betala bebisen barnvagn då han gjorde det till sonen och han vill ju vara en rättvis farfar  och igår kom min mamma med ett jättefint svart/grått fårskinn . Tror det kanske är lite stort men får väl vika lite. Så blev ett jättelyft här, behövs när man går på sjukpenning på en 75% tjänst....

• Vickan I

Vad fin han är Speck. Haha får Flashbacks när du berättar. Alvin var dock ett skrikande plåster i 5 månader!!! Var endast nöjd om
    jag guppade med honom sittandes på pilatesbollen. Bara glida med och göra det så lätt som möjligt för alla i familjen.

• Vickan I

Jis - Åh jag hade också tänkt yoga denna gång, men blev ju lite mer orörlig än tänkt tyvärr. Verkar så kul och mysigt.

dealiy - Jag blödde också i början och hade hemsk mensvärk så var säker på att det var kört. Det var blödningen och smärtan som gjorde att jag tjuvtestade tidigt bara för att se om ngt fäst öht var tanken och så var det plus och det höll i sig . Håller tummarna att allt är som det ska och som du ser är vi många som haft dessa hemska blödningar men som det ändå gått bra för.

Strössel - usch vad envist med dina kräkningar. Men du verkar vara vid gott mod ändå

Min bm på vanliga mödrarvården ringde mig idag och sade att hon hade bokat in ett möte med deras läkare sista augusti för att diskutera smärtan och problemen jag har med ljumsken/underlivet. Har svårt att tom kissa nu förtiden och börjar oroa mig rejält inför en vaginal förlossning och hur det ska gå. Men vill absolut inte snittas heller . Usch vet inte hur jag ska tänka och bm sade att jag just därför "måste" träffa läkaren och börja reda ut allt. Hon är verkligen super. Antar (utan att gå in på tråkiga detaljer) att den gamla förlossningen spökar lite också. Man tänker ju på den och lägger till problemen jag har nu och tänker omöjligt...

• Vickan I

strössel - SKönt med fler som går upp . Ligger nog också närmare +14 kg nu kan jag tro! men min bm tycker inte det är mkt hon heller haha.

• Vickan I

Välkommen till SD-klubben Kelsson. Nä sammandragningar är inget roligt, men inget farligt alls. Kommer de regelbundet som sagt så ring in till förlossningen annars är det bara att försöka ta det så lugnt som möjligt när de kommer. Härligt med ny vecka .

• Vickan I

Kelsson - Oftast kommer de ju när man är igång men kan ju vara annars också. Särskilt i början har jag förstått det som att när de kommer de första gångerna som vid en promenad så kan de hänga kvar sedan ganska länge under dagen/kvällen. Jag har ju en massa sammandragningar/förvärkar sedan tidigt i graviditeten oavsett vad jag sysslar med. De kommer över hela dygnet, ibland flera ggr i timmen även när jag bara sitter eller ligger. Det bidrar väl att kroppen vet vad som är på gång för mig sedan förra gången. Men jag har fått beskedet att så länge de inte är regelbundna så är det lugnt. Men ring din bm och prata om du är orolig för det ska du inte behöva vara .

• Vickan I

dealiy - Skönt att det verkar avta igen. Kommer säkert gå bra.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011