Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

strössel - Jag får inte heller äta omega och äter ingen annan fisk heller (tycker inte om), men gjorde det inte med sonen heller så...Men har dock hört att omega kan hjälpa barn som sover dåligt, så funderar på hur jag ska få i vår korv här hemma det...

EGO - nytt delmål, 50 dgr kvar till BF idag . Jag utgår från det tills jag vet om det blir igångsättning eller ej...  
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Kelsson - ja men det är skumt hur 50 dgr kvar kan kännas både jääääättelångt och kort samtidigt?!

• Vickan I

cattm - Grattis till dig med och dina 100 dgr kvar . Jobbigt må illa bara. Men vilken bra idé att ta en liten minihelg i Paris i samband med jobbresan. Vad mysigt. Vill också resa bort lite, men får ju inte flyga längre, så sambon sade lite snällt att vi kan åka båt till Helsingfors och Mumindalen med sonen om jag vill komma bort . Inte riktigt Paris eller Rom...

• Vickan I
    cattm - ja men grattis till hundra avklarade då istället. Läste för snabbt .

Kelsson och cattm - Nä inte fy skam med Helsingfors heller egentligen . Sällskapet är helt klart viktigast! Tycker det är roligt att bara åka bort lite och reser gärna i Sverige också, så inte så märkvärdig av mig . Bara alla andras resor i trådern det talas om som gör att jag också vill flyga bort en weekend eller något sådant.  
  • Vickan I

Men Lindis då. Usch, blöder du mkt eller är det lite på pappret? Ring och prata med dem, men de kommer antagligen säga att du ska avvakta för nu. Förstår att det är panik, men tänk på att många här har blödit i början i varierande mängd och där det ändå gått bra. Stor kram.

• Vickan I
    dealiy - Här har det inte varit mycket sex heller. I början blödde jag ju lite och efter det vågade jag inte på länge. Sedan hade vi sex några ggr efter vecka 12 ungefär, men kort efter det dök mitt ljumsk/underlivsproblem upp så då har det i princip varit obefintligt efter det. Ingen mer blödning hoppas jag?

Lindis - Vad skönt att det såg så bra ut som det kan så här tidigt iaf eller vad man ska säga och att det sitter på rätt ställe. Att blödningen avtagit är ju ett jättebra tecken också. Vid min tidiga blödning denna gång var jag också livrädd för ett till utomkveds då det var så det upptäcktes förra gången.

Jis och Kelsson - Bästa känslan att få en sparkshow så där innan läggning och uppvak . Sluta och börja dagen med att få en bekräftelse att allt är toppen .  
  • Vickan I
    Lindis - Inte panika. Allt såg bra ut igårkväll och är säkerligen bra nu med. Kunde de se vart blödningen kom ifrån? Är det bara lite på pappret fortfarande? Det är vanligt att det kommer lite igen i början efter en blödning då man först legat ner hela natten och sedan börjar röra sig på morgonen, utan att det betyder att blödningen dragit igång igen.
  • Vickan I

Lindis - till mig sade dem att det kanske var mensen som kom ändå då kroppen inte riktigt hunnit förstå att den var gravid. Men vet inte. Jag kollade aldrig med ngt vul då utan avvaktade bara så vet inte vart blödningen kom ifrån egentligen.

Strössel - ingen fara. Vet flera som gått ner mot slutet. Man äter mindre då bebis tar plats och kroppen suget inte alltid åt sig allt som en svamp längre heller. Det är ju så olika hur man går upp. Går egentligen inte säga att man "ska" gå upp ngt visst varje vecka på slutet. Så olika. Så länge bebis lever runt och du mår bra är det ingen fara.

• Vickan I

Najje - Har åkt på vad de trror är ett ljumskbråck. Ska ev opereras, men om det inte krisar kut så vill man vänta till efter förlossningen med detta. Har varit sjukskriven sedan vecka 20 pga av det så lite segt. Tyvärr blir det/eller ngt annat (vi vet ej) värre och värre ju större/tyngre magen blir. Så det börjar bli lite oro för hur en vaginal förlossning ska fungera. Men som jag sagt innan, tar gärna 10 ljumskbråck el vad det nu är så länge bebis verkar må bra.

Lindis och dealiy - Så bra att du ska vila imorgon Lindis. Brunt är gammalt så säkert lugnt, även om man självklart inte vill se ngt i färg öht där nerifrån... 

• Vickan I
    Kelsson1 skrev 2011-09-07 08:06:48 följande:
    Ego: Verkar ha gått över till trimester 3 enligt FLs graviditetskalender!

grattis
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011