• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis skrev 2011-12-19 01:23:09 följande:
    Ja Karmosin, fundera nu ut nått D U vill ha :)
    Ja, det står lite mellan en riktigt fin klocka eller en Mulberry-handväska... eller kanske båda... eller en lyxig ring . Min man fick en lite vitare ton i ansiktet när jag visade honom armbandet. Han satt precis och räknade på om vi har råd att köpa en förstärkare eftersom våran gamla har pajjat så här lagom till jul.
  • Luella
    Jis skrev 2011-12-19 11:00:07 följande:
    Haha, det är bra, visa vad andra minsann får.
    Jag hade nämnt att jag önskade mig en klocka jag med, men den var för dyr (vaddå, är jag inte värt 20 tusen typ ) eller en Bayswater väska,  men insåg att Bayswatern inte var så barnvänlig, så kanske en Alexa istället

Vilken klocka och väska funderar du på?
    Jag hoppas att vi får lite pengar i julklapp så vi kan köpa en TV, vi har ingen i vardagsrummet utan bara i sovrummet....vi kör med projektor i vardagsrummet, men det är lite för ljust för att kolla på det just nu... 
    Jag funderar också på en Bayswater eller en Alexa. Men jag måste nog prova lite innan jag bestämmer mig för vilken som ska få vara med på önskelistan. Klocka är jättesvårt, jag vet inte, bara att den förmodligen kommer bli för dyr för att vi ska ha råd just nu

Nu kör jag bara på med ersättningen och funderar inte på hur mycket det blir. Han får tills han är nöjd helt enkelt. Min man var med honom till läkarkontrollen idag och han ligger på de mittersta kurvorna så det ser fint ut. Jag tror att han vet hur mycket han behöver.

Viksan: Var födde du? Du kan alltid testa att ringa till någon amningsmottagning. Själv har jag varit här: www.bbstockholm.se/index.php. Man fick nog bara en halvtimme där tror jag men jag minns inte. Det kändes lagom i alla fall.
  • Luella
    Jis skrev 2011-12-19 22:05:04 följande:
    Bm sa att man kan ge upp förts efter 1 månad, det tar ofta lång tid innan det funkar. Jag inser dock efter kvällens pärs att det är ok att ge ersättning, hellre ett lugnt barn OCH mamma. Hm, du får testa runt Karmosin, det är ju viktigt att ha rätt väska:). Jag är sugen på en Breitling eller liknande... *oops*
    Och framför allt är det helt ok att delamma, det tänker jag göra

Åhå, en Breitling Jis. Då får vi hoppas att vi ser dig skrapa fram mycket pengar i TV framöver .
  • Luella
    Viksan07 skrev 2011-12-19 22:22:10 följande:
    Tack Karmosin! Jag födde också på bb Sthlm, så det är väl dit jag vänder mig. Vet inte om man ska göra det nu eller vänta och se om det blir fler imflammationer. Vad var skälet till att du hade kontakt med dem? Så trist at det är krångel nu, med sonen var det aldrig några problem, då var det mkt roligare att amma.
    Jag ringde för att jag hade problem förra gången och ville vara ute i god tid nu. Förra gången mådde jag så himla dåligt verkligen. Det var skönt nu att komma dit för att få lite bekräftelse och någon som kunde se hur jag gjorde.
  • Luella
    Jis skrev 2011-12-19 23:06:09 följande:
    Karmosin, hur kommer det sig att du ger tillägg?
    Dels för att han inte gick upp i vikt som han skulle i början men även för att jag inte pallar att sitta timme ut och timme in i soffan och amma. Han äter ju enorma mängder, mycket mer än vad min dotter gjorde.

Sen är det så himla smidigt med tillägg när man helt enkelt inte har tid att amma. Det kan vara att jag måste laga middag till min dotter eller att jag måste lämna/hämta på dagis eller om jag har någon annan tid att passa.

Jag ger inte tillägg på nätterna längre för jag tycker det är så jobbigt att gå upp men nu funderar jag på att kanske ge någon gång eftersom han ligger och suger hela nätterna just nu och jag vaknar helt utan energi.
  • Luella
    Luella skrev 2011-12-20 00:52:23 följande:
    Dels för att han inte gick upp i vikt som han skulle i början men även för att jag inte pallar att sitta timme ut och timme in i soffan och amma. Han äter ju enorma mängder, mycket mer än vad min dotter gjorde.

Sen är det så himla smidigt med tillägg när man helt enkelt inte har tid att amma. Det kan vara att jag måste laga middag till min dotter eller att jag måste lämna/hämta på dagis eller om jag har någon annan tid att passa.

Jag ger inte tillägg på nätterna längre för jag tycker det är så jobbigt att gå upp men nu funderar jag på att kanske ge någon gång eftersom han ligger och suger hela nätterna just nu och jag vaknar helt utan energi.
    eller om man sitter ute på kafé eller restaurang och har ammat i typ 30-40 min och han fortfarande inte är nöjd.
  • Luella
    Jis skrev 2011-12-20 01:04:55 följande:
    Karmosin, förstår precis! Försökte just amma, noll intresse, ville inte ta bröstet, knappt m amningsnapp. Gav upp efter 45 min å fav han ersättning. Hoppas på en bättre amningsdag imorgon helt enkelt. Ligger just nu i sängen å gråter å känner mig så jävla värdelös. Jag försöker å försöker men han vill inte, å vad ska man göra? Det går ju inte att förklara för honom heller eller tvinga... Suck!
    Nej usch vad det är hemskt verkligen. Det känns ju helt sjukt att tvinga in ett bröst när bebisen inte vill.
  • Luella
    kattm skrev 2011-12-20 09:55:48 följande:
    Karmosin, vad fin han är din lille kille!

Ego: Jag börjar bli lite, lite piggare igen efter nästan två månaders avlösande förkylningar och magproblem. Men jag är så väldigt trött. Längtar verkligen efter julen, och en hel veckas ledighet. Igår beställde vi vagn. Vi skulle bara gå och titta en sista gång innan vi beställde vår Bugaboo Cameleon, men så slutade det med att vi beställde en Brio Go istället. Nu hoppas jag bara att vi inte ångrar vårt val. Jis, visst valde ni en Go också? Nu har ni väl inte hunnit använda den så där jättemycket ännu, men är ni nöjda än så länge?
    Tack

Vi har också en Brio Go som vi köpte till tjejen 2009 och vi är jättenöjda. En helt fantastisk vagn måste jag säga och jag saknar den jättemycket nu när jag går runt med Bugaboos syskonvagn. Brion är smidig och praktiskt, passar jättebra både i stan och på landet. Det får plats massor av saker i varukorgen och det finns dragkjedja i sufletten. Jag skulle kunna fortsätta i evighet med alla plus som finns. Hoppas att ni blir nöjda!
  • Luella
    kattm skrev 2011-12-20 10:47:20 följande:
    Så bra att ni är nöjda med er vagn. Just hjulen är väl det jag oroar mig för mest, att det ska bli svårt att gå i snö. På buggan kan man ju vända så att de stora, fasta hjulen kommer längst fram, men det går inte på Brion. Vi valde bort vagnarna med fyra fasta hjul eftersom jag inte är så stark, jag tror att det funkar bättre för mig största delen av året att ha en vagn som är lätt att manövrera. Så jag får väl svära över snön och hoppas på en mild vinter nästa år. Sprattel föds ju först i mars, och i början kommer vi kanske inte ut jättemycket ändå, så det är nog först nästa år det kan bli riktigt jobbigt med snö.
    Förra året när det var massor av snö funkade Brio Go bra tycker jag. Visst är det tyngre med snö än barmark men så är det ju med alla vagnar. Men Brion flöt liksom ovanpå tyckte jag.
  • Luella

Sputnik: Stort grattis till bebisen! Vi ser fram emot bild och förlossningsberättelse när du orkar (och vill)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011