• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Lillstint skrev 2011-11-08 13:16:56 följande:
    Kelsson: Rada upp fem kvinnor med barn, och du kommer inte att få ett enda råd som är detsamma! Bra att lyssna av och få input, men sen får man ju göra det som känns bäst för en själv. Vi har fått åkpåse, annars hade inte jag tänkt köpa någon heller, i alla fall inte till liggdelen, så du är inte ensam om ditt resonemang. Var inte ledsen, lita på att du kommer att veta vad bäst vad som är bra för ditt barn, inte någon annan.
    Exakt, alla kommer med olika råd och folk har åsikter om vad som är rätt eftersom det passade dom bäst.

Jag försöker få så många råd och tips som möjligt och sen utvärdera för att se vad jag tror passar oss bäst.

Jag har alltid varit skeptisk till lufthjul men nu glider jag runt med ev vagn som har lufthjul och trivs rätt bra med det . Det får väl lösa sig på ngt sätt om jag får punka någon dag och jag har pumpen med mig i varukorgen.
  • Luella
    Kelsson1 skrev 2011-11-08 20:05:21 följande:
    Eileen: Du har rätt. Verkar det som om vi inte klarar oss utan åkpåse så får vi väl köpa sen, smart tänkt!

Karmosin: Du får berätta hur det går med lufthjulen
    Kel: Om du upptäcker att du vill ha en åkpåse att komplettera med så kommer ju alla reor att shoppa loss på.

Jag lovar att rapportera eventuella missöden med hjulen, just nu flyger vi fram över all möjlig terräng.

Enya: Jag bor förvisso i Stockholm men jag har handlat nästan allt på HM. GinaTricot har jag köpt en del töjbara linnen på som inte är mammakläder. HM har ju en webbshop också

Jag var inne på Lindex idag och oj vad mycket fina små julklänningar det finns nu. Utbudet är helt enkelt bättre för döttrar.
  • Luella
    skatten12 skrev 2011-11-09 10:40:29 följande:
    Tack för ni skriver :) jag är så lycklig! Min lilla krabat är så fin!! Som de sparkars och rullar runt där inne på ul i går:) mys!!!! Gud sd jag längta efter att få kramas! Ni är mänga nu som inte har långt kvar ! Härligt !
    Vad härligt att det såg bra ut Dealiy!
  • Luella

Ego: är precis tillbaka från BVC och vikten fortsätter upp och det känns bra. Dom ska starta en föräldragrupp för syskon-föräldrar och det ska bli så kul, jag längtar. Men första mötet blir först efter jul och det är ju lagom. 

Efter BVC gick jag in på Åhléns för att handla något som jag inte ser gravid ut i. Provade en fin svart blus som jag skulle kunna amma i också men tyvärr fastnade den på mitten och gick inte ned över magen . Så nu är det slut på allt godis- och fikabrödsätandet som jag har tyckt att jag kunnat unna mig.

• Luella
    skatten12 skrev 2011-11-09 11:54:51 följande:
    Karmosin !:) vill du intede ska synas ?;)
    Hur lågt är du gången ?? Ganska långt va? Jag det är gott att allt var bra !
    Nja, när bebisen väl är ute så vill man ju bara kasta alla gravidkläder . Sen upptäcker man att det är det enda som går att ha
  • Luella

Ni har hunnit skriva massor och nu har jag läst alla inlägg men jag vågar inte kommentera för jag kommer garanterat att glömma hälften.

I dag började min man jobba efter pappaledigheten i början. Det var verkligen jobbigt att komma iväg till dagis med två barn. Min dotter var inte det minsta sammarbetsvillig och lillebror grät/skrek. Väl på dagis ville tjejen inte gå ur vagnen så jag tror att jag var där typ 40 min och läste saga och pussade på henne innan hon bestämde sig för att gå och leka med dom andra barnen.  Lyckligtvis kunde min mamma hämta henne och imorgon har min man lovat att gå tidigare från jobbet och hämta. Men nästa vecka är det slut med det också. Det kommer bli tufft.

Vem var det som skrev om föräldragrupp? Min förra föräldragrupp var också en katastrof. Det är så himla trist när det blir så. Jag bytte föräldragrupp till slut men då var ju dom mammorna redan ett sammansvettsat gäng och jag skulle börja jobba tidigare än alla andra så det funkade inte heller. Hoppas att det blir bättre den här gången. Nu på det här BVCt så frågar dom iaf vilka som vill vara med istället för att dela in alla i grupper som dom gjorde på förra. Då blir det lätt så att man hamnar i en grupp med väldigt få mammor.

• Luella

Äntligen fredag säger jag bara! Så himla skönt att min man ska vara ledig i två hela dagar. Jag känner mig dränerad på kraft och energi. Inte för att helgen kommer bli lugn och stillsam direkt men ändå. Nu ska jag nog fira med lite glögg innan unga fröken ska ha sin välling.

Kasa: Fiiin mage!

Kram på er!

• Luella
    spets skrev 2011-11-12 19:06:05 följande:
    Hej

Jag är ute i vagntider... vad är bäst, en vagn med hårdlift eller en med fast korg?
    Hårdlift brukar vara större och rymligare än mjuklift. Det finns risk att bebisen växer ur mjukliften för snabbt. Men en mjuklift är lättare att lyfta oh bära så det beror lite på vad du behöver.
  • Luella

Vickan: Lilla gubben, det måste vara tufft för honom. Hoppas attbättre tider stundar riktigt snart.

• Luella
    Jis skrev 2011-11-12 21:10:23 följande:
    Vi har hårdlift till vår Brio Go, känns väldigt bra (säger jag utan att ha testat den med barn i men ändå), den är rymlig och bra. 
    Den ääär jättebra
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011