Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson: Nej har ingen aning vad du har att vänta dig Flört jag var på inskrivning i v 10 sen hade vi tid hos bm i v 25. Dom har tagit bort mvc besöket runt v 20 här pga RUL att dom inte tycker att det behövs ett runt v 20. Men du kanske får lyssna på hjärtljud och ta lite prover kanske. Ja vi har gott om tid med skötbordet men det står i vardagsrummet under tiden vi inte målar så det är lite i vägen för i bebisrummet går det knappt komma in i om man nu inte hoppar över alla kartonger och madrasser och saker Flört

Carlan: Vi har varit i Ullared två gånger och det finns knappt inga bebiskläder i stl 44-62, så du inte blir besviken på hur lite kläder det finns.
  • strössel

Kelsson: Skrev ett inlägg här på familjeliv om Ullareds refiller och alla som svarade skrev att dom passade till den blöjhinken. Men att Ullared har två refiller så man tar rätt, vi fick en refillpåse till hinken som vi har satt i. Men jag kommer köpa Ullareds refiller när vi ska dit nästa gång 49 kr kostar dom. Jag stod och tittade på dom när vi var där men då hade jag inte hämtat ut hinken så jag vågade inte köpa några ifall att dom inte passade.

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-07-18 13:50:07 följande:
    strössel: Tack, för info. Om vi åker dit får jag fråga dig vilka refiller det var man skulle köpa
    Det får du göra, min man kom precis ut i köket och frågade vad jag har gjort jag fattade ingenting då har jag en stor blöt fläck på ena bröstet har börjat läcka Obestämd
  • strössel

Kelsson: Vad bra att allt såg bra ut , nu blev jag orolig för dig och mycket att läsa igenom innan jag såg att allt hade gått bra Skrattande stor kram till dig !

Vickan l: Vad underbart att läsa att du ska gifta dig Stort Grattis vad mysigt tycker ni ska ta in på hotell bara du och din man och rå om varandra. Mysigt med hotellfrukost och bara vara utan att behöva tänka på nåt. Känner några som gift sig i stadshuset som haft en helt vanlig vit klänning på sig och dom har varit jättefina. Jag har varit gift i 2 år nu i augusti inte klokt vad tiden går snabbt, jag gifte mig i en stad 24 mil härifrån där min man bodde när vi träffades och det är inget jag rekommenderar för det var skitjobbigt Flört många samtal och mail.

• strössel
    Vickan l: Hoppas inte fk börjat strula med dig, jag har ju varit sjukskriven ett bra tag och min så kallad handläggare har ringt jättemycket till mig. Får jag inte beviljad graviditetspenning så hoppas jag blir sjukskriven tills jag ska få bebisen. Min läkare berättade ju fler fk nekar sjukskrivning till desto mer pengar tjänar dom. Dom har ett slags poäng symstem där dom får poäng ju mer dom nekar folk.

Ego: Har fixat och donat i bebisrummet nu kan man gå in där helt underbart Skrattande
  • strössel
    Vickan l: Glömde fråga dig , ska man tvätta bäddmadrass och madrassöverdrag och åkpåse med till bebisen som man gör med alla kläder ? Och vilket tvättmedel ska man använda , och så ska man väl inte använda sköjlmedel till bebisar ?
  • strössel

Vickan l: Då ska jag köpa parfymfritt tvättmedel och allergi märkt tänkte börja tvätta lite, för att ha så lite att göra i slutet. Känns som om man bara går och väntar och väntar Flört

Jis: Gifte du dig på Tjörn ? Jag gifte mig i Stenungsund " Ödsmåls kyrka " Glad

• strössel
    Vickan I skrev 2011-07-19 22:03:51 följande:
    Strössel - ja men eller hur! Särskilt när jag fick mms från kollegan med hennes nyfödda så blev suget än större. Såååååå långt kvar ju!
    Ja känns som en evighet Skrattande känner bebisen varje dag men tycker ändå att magen har varit i samma storlek jättelänge nu får se vad bm säger den 1 aug när hon mäter magen. Förstår att du blev supersugen efter bilden , men oktober kommer snart och då är det vår tur eller ska du ha i nov ?

Speck: Satte upp sängen idag orkade inte vänta Glad kikade på ikeas hemsida på sängen och den hade en hel vägg upptill men min säng har två hela väggar både vid huvudet och fötterna. Har din det ? Kanske dom har gjort om dom därav priset ?
  • strössel
    Speck skrev 2011-07-19 22:26:43 följande:
    Strössel: Jag har spjälor vid fotänden och täckt sida vid huvudänden... Va knasigt att dom gjort om. Var den så i butiken också? Annars om du inte vill ha så och den inte var så i butiken har du ju full reklamationsrätt. Men jag förstår dig att du börjat montera möbler redan nu, det är så mysigt att gå o titta i rummet sen, o se hur det blir mer o mer klart!
    Nej för mig spelar det ingen roll blev bara så förvånad , så här ser den ut nu iallafall.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011