• spets

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej

Tack, vi bestämde oss för att inte veta viket kön det blir. Alla tycker att jag ser ut att ha en vindruva, så dom säger att det är en pojkmage. Men jag har ingen aning. Är bara överlycklig!!!! 

• spets

Hej!

Någon som är bra på gravidförsäkringar? Jag är nu i v.20 och funderar om man ska skaffa en nu? Men det finns ju massor... hjälp

• spets

Hej allihopa!
    Jag har varit in några många gånger och läst vad som händer. Det är så roligt när ni lägger ut bilder och ger en massa tips.

Anderska: Jag lider verkligen med dig. Lite lika har det varit här med, alla tycker att jag har för brottom för det är ju huuur lång tid som helst kvar. Jag har nyligen ÄNTLIGEN fått en liten mage och detta har gjort att folk knappt trott att jag varit gravid. Man vill ju fixa och dona så att det är i sin ordning när lillplutten kommer.
    Jag har nyligen sålt min häst och det känns kanon. Jag slipper en massa utgifter som jag haft på den. Nu ska jag lägga allt på mitt lilla <3 Vilken vecka är du i nu? Visst låg vi lika?

Jag skiter totalt vad alla säger inkl. min familj. Om jag vill köpa något till baby så gör jag det. Men det är svårt att dela lika med allt ekonomiskt. Hur gör alla ni andra? Här är det bara jag som stått för alla inköp, min sambo har inte köpt en pinal. Han menar att det fixar vi när babyn kommer, haha.. men då har ju jag redan inhandlat det nödvändigaste. Smart drag av honom kanske?!

Jag har beställt en graviditetsförsäkring plus, som innebär att man betalar 650 kr i ett engångsbelopp. Det täckte betydligt mer än gratisförsäkringen de kunde erbjuda. Men herrejösses vad mycket den ändå inte täcker. Man vill ju ha något som täcker ALLT. Har ni hittat någon sån? :)

Jag rullar sakta men säkert in i v.27 nu :)

Kram

• spets

Hej på er!

Har blivit lite orolig till och från och måste få höra med er experter :)
    För en vecka sedan var jag i Egypten och hade en toppenvecka med bad och värme. Lillen rörde sig massor i magen och det var verkligen fullt liv varje dag. Smörjde in mig med solfaktor 30 och var inte så mkt i solen, men visst solade jag lite då och då. Dagen vi skulle åka hem fick jag lite röda knottror på magen, men dom försvann dagen efter. Jag tänkte att det berodde på solen eftersom jag är känslig. Dom e helt borta nu alltså. Men rörelserna är mkt mindre nu. Jag känner lillen varje dag och det känns som att det är trångt med utrymme för den att röra på sig. Är det därför den inte rör sig så mkt eller borde jag vara orolig? Jag är i v.29 nu.

Kram

• spets

Hej

Jag är ute i vagntider... vad är bäst, en vagn med hårdlift eller en med fast korg?

• spets

Anderska: Hur känner du dig i kroppen? Rör sig bäbisen mkt för dig? Vi är ju i samma vecka (30) och det är lite kul att jämföra. Jag har hitills gått upp 9 kg.

Kram

• spets

Hej tjejer!

Sitter här och är väldigt ledsen över en nära väns beteende. Vi har känt varandra under ett flertal år och gått utbildning tillsammans, pratat varje dag osv. Hon blev tillsammans med hennes kille genom min sambo. För två år sedan fick hon sitt första barn och det kändes typ som att jag också fick det. Blev så glad att jag började gråta och skrek när hon berättade. Jag har ju hela tiden även berättat om min resa med en massa misslyckanden osv efter våra 4 ivf försök. Den enda jag klarade av att prata med och berätta var för henne. Det var även det enda barnet som jag riktigt kunde glädjas åt. Jag fick bli gudmor åt hennes son. Tiden gick och hon fick ju mindre tid för oss. Hon fick en son som krävde massor och jag försökte att stötta så gott jag kunde. Efter ett tag fick hon ett till barn och efter det började hon att höra av sig allt mer sällan till mig. För ett tag sedan fick jag höra att hennes sambo tog droger och jag hörde såklart av mig direkt till henne och berättade. Efter det har hon inte hört av sig något alls.. detta var i september. Igår kväll bestämde jag mig för att skicka ett sms där jag skrev att jag saknade henne. Då fick jag som svar att det verkligen behövdes en paus mellan oss eftersom att det varit mycket för oss båda men på helt olika håll. Jag upplevde detta sms som ännu värre.. om jag någongång hade behövt henne hade det varit under den här tiden. Det hade jag även önskat att hon velat ha. Usch, känner mig bara ledsen nu efter att jag skickade det där smset. Vi tänker verkligen helt olika varandra. Jag som trodde att vi stod varann så nära. Vad livet kan vara konstigt ibland <3
    Ska man inte vara rädd om de man har?

• spets

Hej
    Nu måste ni hjälpa mig igen :)
    Är det normalt att det läcker ut lite vatten i bland? Typ om man gör en nysning eller släpper en fis? hihi... Jag läcker lite varje dag och brukar ha trosskydd. Ska man ringa om det el. är det normalt? Help

• spets

Ok, är det säkert då? För det luktar inte urin. Jag kniper på, tack :)

• spets

Tack för tipsen, det är troligtvis urin sa dom. Men på onsdag ska jag få komma på ett extra ultraljud för jag ligger lite under min kurva. Det ska bli skönt att få se lillen (v.32). Hoppas att den mår bra!

• spets

Hej allesammans!

Här händer det grejor ser jag. Jag har inte varit så aktiv den senaste tiden pga att jag jobbat jobbat och jobbat för att äntligen få lååångledigt. Nuså :)
    Nu börjar det närma sig för mig och jag hoppas att lillen vill stanna kvar i magen tills efter nyår. Men det spelar ju ingen roll egentligen, men jag vet hur det är att fylla år sent på året...
    Det värsta är att det trycker på så in i norden mellan benen. Känns som att jag ska ploppa ut "den" eller kissa på mig. Någon annan som har den känslan? Jag har kännt så här den senaste 2 veckorna och det blir bara värre. Är det på gång då eller kan det kännas så här ändå?

Julekram till alla er

• spets

anderska: När gjorde ni eran insättning? Jag har för mig att vi gjorde det på samma dag, men jag har ju bf den 22jan.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011