Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Haha!
Vi har alla sidor på på spjälsängen, men de är mest för att ja orkar inte be maken ta bort en. men de är nog bättre för oss annars kanske katterna skulle bli frestade att gå upp i hans säng...
kan nån vars dator inte fått tuppjuck lägga till info om att jag hade BF 20/8 och att Loke är född 20/8? Min dator strular och jag orkar inte. dessutom somnade just Loke så jag ska försöka sova lite jag med
strössel: asså det är inrte pampersboxen, de är gratissaker från åhlens, polarn & pyret, lindex, h&m (tror jag, nån ekologisk body), natusan, apoteket och ett paket (inte bara 4 st uan 27 som det är i ett pkt) blöjor fr pampers.
strössel: nej nej du får 2 presentboxar på bb efter du fött. det får du alltså där, inget du hämtar ut själv.
kelsson: förstår inte varför du varit blyg att visa upp magen, jättefin gravidmage! trodde också du bodde i sollentuna, har ni flyttat?
tredjemaj: för mig va de också rätt abstrakt stt jag skulle bli mamma, förnuftet förstod jag skulle bli förälder, men liksom det kändes så overkligt. jag väntar fortf på o vakna, tycker ofta det känns overkligt att jag är mamma o denna söta varelse är de 4 celler jag såg föras in den 29e nov. Men jag upplever inte att jag haft svårt att knyta an till mitt barn, det var kärlek vid första ögonkastet och det är samtidigt så självklart att jag är Lokes mamma.
Svårt o förklara - verkar jag helt schizo nu?
ego: blir de inte bättre snart är det tal om att sjukskriva mig så får maken ta ut föräldradagar då jsg börjar bli lite slutkörd eefter många sömnlösa nätter. Maken hjälpte till igår genom att jag gick o la mig kl 20 och så höll han loke lugn till kl 24 så fick jag iaf sova 4 tim i sträck, vilket är de längsta på veckor. jag satt o stortjöt på bvc igår så hon tom ringde upp mig igår kväll för o prata fler möjliheter o lösnningar ( tex att vi ger ersättning tt par nätter så jag får sova ut etc) o kolla hur de va med mig. Sötaste barnsköterskan på bvc.
Strössel: jag hade inte nån mössa på Loke på BB o de sa dom inget om heller.. vad jag läst i boken man fick av mvc om grav så står det att mössa inomhus inte är nödvändigt. han har bara tunn bomullsmössa på sig om vi går ut nu, eftersom man alltid ska ha mössa utomhus p bebisar. jag köpte ett 2 pack mössor på hm och de skulle va samma stl men lustigt nog är 1 för liten o 1 för stor haha..
Nån som har några idéer o förslag på va de kan bero på tt Loke kräks nattetid? jag har bullat upp så han ska ligga m huvet högre men alltid runt 3-4 på morgon innan han vvill äta så kräks hann.. fleeeera ggr..inte alls samma övrig tid på dygnet.....
Tack för alla kramar o stöttande ord!
karmosin: när jag kan, men ibland sover han dåligt o vaknar flera ggr i timmen, o då kan inte jag vila då jag måste söva honom om o om igen.... imorse fick jag dock sova 1 hel timme!
vickan: jo, men jag längtar tills loke börjar sova längre stunder åt gngen o inte måste äta varannan timme.. skönt de känns ok m igångsättn.
Godmorgon tjejer.
Angående kläder..Omlottbodys tyckte jag egentligen bara var bökigt då man måste lägga bebisen på plagget och sen ska det knäppas här o där.. Loke har inga problem med att få saker dragna över huvet, det är över så fort ändå..
Storlekar säer jag såhär om... Stl 50-56 kan ni va hyffsat sparsamma med, det är bara några få stl 56 plagg han kan ha nu, men i huvudsak använder han stl 62/68 redan, och han är 4,5vecka... Jag fick ett gäng bodys från min mamma i stl 62 men de måste varit små i stl då de redan börjar bli små de me, så jag har väldigt lite kläder till Loke trots att jag hade full garderob för 4 veckor sedan!
Hade jag vetat detta hade jag def satsat på att köpa hem mer i stl 62-68 än 50-56. Nu fick vi ju en hel del i stl 50-56 så jag köpte bara några få plagg i den stl.
Men men, de ska ju inte gå nakna den första tiden heller (trots att loke är väldigt mkt naken, han är så het vår lilla kamin) så några plagg är ju klart man ska ha
Vår lilla kille var i förra veckan 55cm lång och vägde 4,5kg. Så trots att han inte är 56cm ens så kan han inte ha 56-kläderna. Dumt o skumt. Hade han bara inte haft blöja så
Angående bomull är väl för att om det blir blött av svett eller så så blir det kallt, ull o sånt andas på ett annat sätt? Jag har inte tänkt allt för mkt på det där med mössa eller kläder öht inför vintern. Det löser sig tänker jag. Hans farmor ville köpa overall men jag bad henne avvakta då han växer så himla mkt o plagg efter plagg blir för litet..
Aja nu är markisreparatören klar på framsidan och Loke kommer väl vakna snart o vilja ha tutte, sen hoppas jag på att få somna en stund.