• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Lulis, så ledsen för din skull att förlossningen blev till ett obehagligt minne! Stor grattis till din lilla prinsessa, tur ändå att allt gick såpass bra att ni är välbehållna och hemma. Man glömmer snabbare än man tror, hoppas du ska slippa tårar när du tänker tillbaka på förlossningen snart. STOR KRAM!

Jag missar som vanligt alla roliga diskussioner, vagnar, porslin, ersättning, amning mm... Jobbet håller på att ta totalt knäcken på mig här, tror alltid att nästa vecka blir det bättre, men det blir hela tiden nya deadlines som ska klaras av. Är så trött nu, vill ju bara vara mamma, med fika o promenader som alla andra. Tror jag har promenerat m Jake EN gång, om det inte har varit stress till något möte, posten eller annat ärende. Kan säga att jag är sjukt avis på er andra... börjar känna mig nedstämd märker jag, inte bra....

Trodde jag skulle få bjuda på fika här denna vecka, men som det ser ut nu går det inte. Möte m Café operas Hovmästare idag, imorgon måste jag köra fram o tillbaka till Borås över dagen m Jake (!!!), till tygmässan som jag avskyr, o på torsdag ska jag ha utförsäljning här hela dan. Hur ser det ut för er nästa vecka? Torsdag eller fredag kanske? Alltså den 8 eller 9'e mars?

• kasa01

Aurora, gulle dig, det hade varit super mysigt. Sjävlklart ska din man vara hemma när du är sjuk, min sambo fick vara hemma 2 dagar nät jag hade mjölkstockning o låg m 40 graders fever. krya!

Kelsson, jag får avlastning, mamma kommer varje onsdag (har dock varit borta i 2 veckor nu), o samon tar pappa ledigt varje måndag. Sen blir det jobb de flesta helger också, för att hinna med. Tyvärr räcker det inte alls, utan varje dag bllir en strid om vad jag kan hinna med när jag är ensam m honom. men men...Trist m din foglossning, hoppas det går över snart. Alla mina åkommor försvan direkt efter förlossning tack o lov. Tyvärr fick jag även tillbaka min tråkiga mage som skötte sig mycket bättre under graviditeten  Kram!

• kasa01

Massa, jag fick ta näsdroppar nästa hela graviditeten. Vet att man inte får ta dem så länge, men efter att ha testat allt, saltlösning, olika kortison sprayer, spolning o annat fick det bli så. Jag köpte de allra svagaste, för bebisar 7 månader o tog bara på kvällen. På dan kunde jag stå ut, med det gick bara inte att sova m täppt näsa! höll på att bli tokit! Samma dag J var ute försvann nästäppan, o har inte behövt näsdroppar sen dess. Lyck till m jobben!

• kasa01

Söte, nej din bebis blir inte påverkad av näsdropparna! Det är som sagt risk att man blir beroende, men den risken tog jag! Var hos en specialst flera gånger som fick mig att prova både det ena o det andra, men INGET funkade och jag höll på att blir galen.

Najje, tack söta du! Tror hela tiden att det ska bli lite lugnare snart, men det dyker bara upp mer saker i stället. Får nog lära mig att gilla läget, eller lägga ner företaget. Har varit lite inne på det förut, men det tar emot.. Svårt att söka jobb sen också, det duggar inte direkt tätt m jobb i min branch.  

Kel, amningen tär tyvärr rätt hårt på hud, naglar, hår osv.. Jag ser ut som att jag har åldrats 10 år senaste tiden, men men... bryr mig inte så mycket, snart är det sommar o man får massa Dvitamier i solen igen.  

• kasa01

Söte, det är ganska vanligt att man blir yr. Jag hade "flimmer" hela tiden pga super lågt blodtryck, lite obehagligt men helt normalt. Ditt hjärta ska orka pumpa runt 2 liter extra blod, man går från 4 liter till 6 liter, så det är inte konstigt att man blir påverkad. Trist att du inte kan känna dig trygg m vården du får.. . Kram

• kasa01

Vickan, fy vad jag lider med dig! Låter som att du skulle behöva tjeckas in på spa nån vecka...Måste din man resa så mycket i jobbet just nu? Jag tackar min lyckliga stjärna att jag fått barn som inte blir sjuka så mycket, med tanke på min arbets situation. Det är det VÄRSTA som finns att se sina små må dåligt. STORA kramar till dig.

MAria Liam, lider med dig också! Skönt med samtidigt trist att de inte hittar något fel. Kan det vara så enkelt som någon slags mat allergi? Något du märker att du får mer ont i magen av? KRAM!

Jis, vilket rikspucko! Kan ju trösta dig med att killen måste ha ett j-vligt trist liv. Annars hade han aldrig bettet sig så. Jake blir 3 månader nu i helgen, o äter hela nätterna fortfarande. Har jag tur har han ett pass m 4 timmar, annars är det mest varannan timme fortfarande. Hade ett par veckor då han faktiskt sov från mellan 8-9 till 2-3, men sen hände nåt.

Har som vanligt inte hunnit kommentera allt, men följde dig Najje med spännig m slempropp o allt! Gud vad spännande det blev, men ändå skönt att de ville vänta lite med att komma ut. Även Dig skatten!
    Kram allihop! 

• kasa01

MariaLiam, har du provat probiotika? Det är motsatsen till antibiotika, som ju dödar alla bakterier. Man behöver bra bakterier i magen, många laktos produkter innehåller probiotika. Äter man som du en laktos fri kost kan de vara bra att tillföra probiotika. Det finns på apoteket olika produkter, bla sempers magdroppar. ProViva är den enda laktosfria produkt som innehåller probiotika, den är god, men det kanske inte räcker om man har större besvär. Jag skulle provat om jag var du. Jag har själv haft problem m magen hela livet, o har läst på en del... Hoppas verkligen att det blir bättre för dig. Får också en kännsla att det kan vara lite stress betingat för dig, du har haft en del oro den här tiden. Att säga att du ska försöka ta hand om dig är kanske som ett slag i magen, det är ju inte lätt att kontrollera med allt det vi alla har gått igenom. Men jag säger det ändå, försök ta hand om dig!

• kasa01

Skatten, var det en vanligt flytning, eller lite som gelé? Men du var väl o gjorde en undersökning nyligen, det är nog därför. Blodkärlen är så kännsliga runt livmodertappen, o det kan ta ett par dagar innan det kommer ut. Hör av dig när du prata m BM. kram!

Najje, vilken fin mage! Tänk att det ligger TVÅ bebbar där inne! WOW!

Lulis, jag uppfattade J på precis samma sätt i början. Han blev skrikig och fick svårt att komma till ro/sova när det hade varit mycket. Bla nyårsafton, han var då knappa 3 veckor. Vi hade några par på middag här, och det blev den skrikigaste natten i hans liv.Tror inte det har så mycket att göra med hur många som håller, utan snarare att det blir alltför många intryck, de blir störda när de ska sova, osv... Blir de övertrötta är det jätte svårt att få dem att sova sen, sömn föder sömn sägs det ju. Det blir lättare när de blir större. Jag satt också mycket m J i famnen de första veckorna, han sov o snuttade, o sov brevid mig i sängen. Nu vill han helst sova i sin egen säng, gillar inte alls att sova i min famn längre Lite lustigt, jag som var orolig att jag skulle skämma bort honom m att hela tiden vara nära. Men det tror jag inte alls på längre!

Jag är också ALDELS för sentimental för att sälja Jakes kläder... blir aldelse tårögs när jag lägger undan det som blivit för litet. Har en lillebror som kommer att skaffa barn så småningom, så jag tänkte att han får vårt om han vill.  

• kasa01

Tjejer ni som fått era bebbar, alltås detta m natt amning.. Det blir bara värre för oss. I natt har han ätit 5 gånger. Åt vid 19.30 innan han la sig för natten sen igen vid 22. La tillbaka honom i sin säng, men sen var det dags igen kl 01.30, o efter det har ätit 3 gånger till fram till kl 07.30 när han gick upp. 

han är så SÖT, ligger o jollrar för sig själv i sänge nu. Han upptäckte sin hand för ett par veckor sen, o sedan dess har han börjat undersöka saker o allt åker in i munnen. Han gillar särskilt att skrapa m fingraran på kuddarna, o ta på mitt ansikte när jag ligger brevid. så mysigt!

• kasa01

Aurora, låter väldigt skönt att få sova så mycket! men ger du bara ersättning nu? eller ammar du fortfarande?

Vinterbebis, trodde också det först, att det var en tillväxt period, men nu har det hållit på över ett par veckor. Han hade en period när han sov 5 timmar första passet, sen 2 i taget. Men det är alltså "long gone"... 

Lulis, jag tror inte man kan få FÖR mycket närhet i början. de växer så fort också, bara att njuta av varje stund

Då kommer en till amningsfråga här, väcker ni era när ni går o lägger er? O ammar mer för att få sova längre?? Nu är kl 22.30, han åt runt 20 sist. Somnar jag nu vaknar han garanterat hungrig om högst en timme...    

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011