• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej på Er! Tittar in här nu... Har ju anslutit mig till "vafan kan man få nån garanti"klubben! så sant som du skrev i andra tråden Kelsson, det här är tusen gånger värre än att ruva! Kan de inte uppfinna nån slags clear blue test man kan kissa på som säger - Allt är bra, ingen risk för någon slags fel... fick tid för VUL den 3'e maj, men ser inte riktigt fram emot det heller.. sist jag gjorde vul fick jag se ett dött foster och en stor tumör. då tar jag hellre at inte veta. Kram allihop!

• kasa01

Kelsson, vad härligt, grattis!

Speck, låter som du har anpassat dig till läget och mår fint, bra! Jag gick på vatten gympa i slutet av  min förra graviditet, tyckte det var toppen att få jobba upp ett flås trots kroppshyddan. Tränade som vanligt fram tom ca v 25, men när jag var ute o sprang stötte magen så mycket mot kissblåsan i nedförsbackarna att det blev olidligt! Jag gick också upp mer än de 13 rekomenderade kilona, men var på gränsen till mager innan.. tycker som sagt du ser alldels perfekt ut på bildena, sluta nojja över vikten nu. KRAM!

Grattis till fina KUB tester tjejer!

• kasa01

Speck, lita på bikinin... de brukar vra töjbara... Skrattande. Jag klämnde mig i min, o jag var då i v 32... kram!

Kel, fick en rosa klump i morse. Vill ändå tro att det är blodkärl, vill som du inte få dåliga besked. Känner även att jag inte vill ha något uppkört där just nu, det skadar säkert inte, men ändå. Om det är irreterat nu, vad blir det då inte av en stor fet stav! Nej, jag vänar o ser helt enkelt, kommer det så kommer det. Det finns ju ingenting man kan göra... Gråter

• kasa01

Kelsson, vad underbart! Till mig har de sagt att man inte kan se hjärtat så tidigt, du ser vad allt är olika. Jag har haft alla olika färger på flytningarna idag, rött rosa o brunt... Nu senast var det inget, men har lite ont i magen. Önskar jag också kunde få se ett litet hjärta, men jag är ju bara 5+3. Känns inget vidare, om det ska bli missfall vill jag att det sker nu, inte håller på o drar ut på tiden

• kasa01

Fortfarande rosa på pappret, brunt ibland. Jis, jobbigt att vara dålig när man inte är hemma, trist att det skulle komma just nu. Kram Kram alla andra

• kasa01

Hej alla! Har följt med men inte skrivit så mycket. Behöver hjälp, vad fasen ska jag göra åt illamåendet? Är hemma nu, sängliggande, mår så illa att jag inte kommer ur sängen.. Har inte mått så här dåligt förr, har två graviditeter bakom mig (en son o en mola). Har läst om illamående, men inget hjälper. Har seaband o lergigan comp, inget hjälper... Urk! Jis, lider med dig. Fy vad obehagligt m blödningen du beskriver. grattis till små hjärtan på vul! Vill skriva mer, men mår så illa..

• kasa01

Villsågärna, speck, vickan o aurora, tack för uppmuntran, och -skönt för er att ni slipper må illa! Jag kräks inte så mycket, men mår riktigt illa från det att jag vaknar tills jag går o lägger mig. Hulkar mest, men lyckas oftas behärska det, bara om jag nyss druckit kommer det upp. Ursäkta detaljerna... tyvärr funkar inget för mig, varken att äta eller dricka. Får jag sova mycket klara jag det lite bättre. Läste om nån som fått ta dubbel dos av det läkemedel jag tar, ska höra om jag också kan öka. Så länge jag vilar kan jag stå ut, men jag måste ju jobba!

Villsågärna, mola är en graviditet som går fel tidigt, och man utvecklar en tumör i livmodern. Råkade ut för det för lite drygt ett år sedan. Molan i sig är godartad och inte farlig, men den kan metastasera och då vanligast till hjärna och lunga. Ett stigande HCG är den bässta indikationen man har till att cancern spridit sig, och jag som mola patient kommer alltid ha en risk att utveckla cander om mitt hcg stiger, vilket det ju gör vid graviditet... Mitt hcg då jag opererades låg på 300 000, vilket är väldigt mycket högre än det högsta normala värdet. Eftersom jag mår illa av HCG så blir jag ju lite orolig att det har rust iväg igen, och att det växer cancerceller någonstans. Kliniken sa dok att de inte gör några kontroller på mig förrän mitt VUL som är den 5'e maj, men då går jag in i vecka 9, och tycker egentligen det är lite sent. Är det något knas vill jag få bort det så fort som möjligt, såklart...

Carlan, tack rara som tänker på mig! gulle dig! Blev lite ledsen att du råkade ut för en sån rutten BM.. har fått för mig att du också går på huddinge..? har jag fel?

Kelsson, det verkar som att du är en sån som kommer ha lite blödningar.. vissa är så bara.. omtåliga blodkärl. Jag blödde ca 5 dagar, har nu sluppit ett par dar. Läste även i mkin bok jag skrev m sonen att jag blödde m honom i v 10, en hel vecka! hade jag helt förträngt...

Kram o glad påsk alla!

• kasa01
    Speck skrev 2011-04-23 09:21:12 följande:
    jag kom fram till att det nog hade att göra med när alla organ möka runt på sig för att göra plats åt en uppåtkommande livmoder - men det är ju bara en gissning från min sida... Då brukade det "nypas" strax under naxeln.
    åh, jag såg inte detta! Vet vad det är, det är nerver! Man får ofta ont just under axeln där många nerver samlas, fast smärtan egentligen kommer någon annan stans ifrån. Som du skriver är det säkert nerver som kommer i kläm eftersom det flyttar på sig inne i kroppen. Jag opererade min blindtarm i v 15 m sonen, och fick en inre blödning efter operationen. Det la sig som en stor blod kaka över min ena lunga som tryckte på massa nerver. Jag fick så ont i axeln att jag svimmade..! Läkarna trodde inte på mig, tyckte jag var shåpig. När de mätte blodvärdet sen och såg att jag låg under 80, förstod de att jag blött, och röntade. då var lungan dessutom full m vatten, och jag hade svårt att andas. Lustigt att det var just axeln som avslöjade allltihop! KRAM!
  • kasa01

Missan, tack söta rara! Jag har fått lite väl mycket på mitt bord, men jag mår bättre nu! Hade en period i början av året när jag föll tillbaka i det svarta hålet, tror det var akupunkturen som fick det att vända, mår bättre nu. Jag gick in i vad de kallar en "kris" efter molan, och det tog lång tid att komma tillbaka. Det är tur man inte vet vad man ska igenom i livet... kramHjärta

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011