• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Var inne på FK.s hemsida nu när jag finally fixat bankID. Jag tänkte ta up 5 dagar i veckan, då blir jag hemma heltid från 12 dec till 10 sept, sedan delar jag å min man på oktober och november å tar halvtid var. Min plan är att jag inte tar några FL dagar då utan lever på  min halvtdslön. Jag kommer i snitt få ut 13000 kr i månaden från FK, det är faktiskt mer än jag trodde. Känns det mkt att ta 5 dagar/veckan. När vi varit hemma i 1.5 år har vi 100 dagar kvar...är det för lite? Åh, det är ju en djungel där ute.

• Jis

Tack Karmosin, jag har 31 dagars semester, min man 30 så semester har vi. Sen har jag dessutom 31 sparade semesterdagar, å får bara spara 9 till, så det blir till att ta ut lite :) Vi hoppas att det räcker helt enkelt. Men oj, vilken grej det är att sätta sig in i.

• Jis

vet du vad Najje: jag hade blödningar (mycket) i fler veckor. jag var helt 100 på att det var kört å hade sån ångest av att gå på toaletten. Sen efter vecka 11 så lugnade det ner sig, jag förstod att det var en tapper liten parvel i magen som ville stanna kvar tots att jag höll på att dö av en allergichock (alltså, verkligen dö, läkarna var tydliga med att dom var tvugna att rädda mig å inte barnet). Jag är nu snart i vecka 27 men har fortfarande ångest över toalett besöken ibland. Nu kan jag lugna mig med att om F föds nu så har han chans att överleva iaf.

Kram på er alla fina blivande mammor! 

• Jis

Idag ska det målas spjälsäbg, från antikbetsad till vit! Ska bli så roligt! Jag ska dock inte måla-bara kolla på :) Vickan: biiiild, det låter ju otroligt fint! Gud va roligt. Å ringen är ju så fin, visade min man i somras å hintade lite, haha En annan sak, det har ju blivit populärt m att mamman får en present när tha baby is out, vad tror/tycker ni, kommer ni få det, vill ni ha det? Vad säger ni om det hela? Är det väldigt mkt USA?

• Jis

Neeej, funkar inte:(. Jag hade gärna oxå tagit emot en present, jag tycker att vi alla här inne gått igenom sjukt mkt för detta. Det är såklart värt det på alla sätt. Jag kan bli helt hänförd när jag tänker tillbaka på allt som hänt och att vi klarat av det! Jag kan tänka mig en klocka, en jag hela tidrn har på mig och blir påmind, halsband är ju oxå en bra tanke!

• Jis

Anderska: jag flög när jag var i vecka 19 tror jag det var. det gick bra. Inget konstigt alls. Jag ska flyga p måndag och onsdag, iof bara till Gotland men ändå, då är jag i vecka 27 Det blir sista gången, avbokade en jobbresa till Lonon då jag skulle varit i vecka 31. Inte för att jag är rädd att föda eller så utan för att jag är grymt rädd för att flyga å nu överför jag alla mina känslor till F å det känns inte ok att han ska få dela min ångest å panik...

Shit va fi spjälsängen blev, den är som ny!

en annan fråga, alltså, jag har mina vanliga trosor fortfarande, men känner att det börjar bli lite små (framförallt så dras dom upp mot ljumskarna = skavsår delux). vart har ni köpt bra å sköna mamma-pantisar? 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011