Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: Ja på  jobbet har vi ju "uniform" så behövde inte variera min garderob där som tur var. :) Jag vill gärna klä mig bättre men jag är för snål haha. Tycker att kläder överlag är så jädra dyrt och vi är definitivt inga höginkomsttagare tyvärr.

Kelsson: Ungefär som mig då... känner mig urtråkig men samtidigt har jag ingen anledning att köpa mer när även många "vanliga" kläder fungerar trots en stor mage.

• Aurora1979

Jis: Vete tusan vad jag lägger pengar på, men det är inte kläder och smink iaf.... och inte alkohol/krogbesök/tobak heller. Tror mest vi har mycket omkostnader..... :/ Jätteduktigt att spara ihop så mycket bara nu under hösten!

• Aurora1979

Minns inte vem som frågade om jag hade märkt av någon stundande förlossning... och svaret är nope!. Inte minsta lilla vink. Ingen mensvärk, inga förvärkar, inte ett spår av någon slempropp, ingen lös mage. :/

• Aurora1979

kelsson: usch det är så jobbigt att inte få sova. Själv spenderar jag fler nätter på soffan än i sängen pga snarkande make! *morr*. I natt drömde jag dessutom att han var otrogen så det första jag säger när han kommer ut ur sovrummet är typ "din förbannade skitstövel" haha.... :P  Snarkar han i natt igen är det minsann hans tur att sova på soffan!

• Aurora1979

Kasa01: För det första: du har ju min drömkropp, den jag suktat efter hela livet! ;) 

haha, låter faktiskt som min make det, armar som flyger, och otroligt dum/elak  om jag väcker honom, han är annars världens snällaste och skäller ALDRIG, men väcker man honom då jädrar... ;)  

När han vaknar av mina snarkningar så väcker eller puttar han aldrig på mig, för han tycker att jag borde få sova gott... skillnaden är att jag bara vänder mig om och sover vidare men det verkar inte gå in hos honom att han FÅR väcka/putta på mig om jag snarkar.   

Han frågade idag varför jag inte väckte honom så hade han kunnat sova på soffan, ehm ja för att det inte går?!  

Jis: Jag har i princip alltid snarkat... jobbigt. Skillnaden är ju att han kan sova igenom det bara han somnat, jag lägger mig alltid efter honom och ska då försöka sova när han redan börjat snarka, går inte!

• Aurora1979

EGO: Idag har jag BF! Inte för att vårat lill* bryr sig om det!  Var hos BM idag oxå och vi konstaterade iaf att bebis har sjunkit ner lite till men är fortfarande inte fixerad och den är ruckbar. Men det betyder iaf att jag inte behöver oroa mig så mycket för det där med att navelsträngen skulle kunna hamna i kläm om vattnet går. Min BM sa att det är mest om bebisen ligger på sniskan som det kan vara en liten risk för kläm. Nu ligger den ju iaf med huvudet långt ner så risken att navelsträngen skulle hamna i vägen är minimal. Magen hade inte växt sen förra veckan men det är fullt normalt med tydligen, dock +1kg på vågen på en vecka. Oh well...  Tror förresten att min BM oxå är gravid för hon blir allt rundare om magen för varje gång jag ser henne... :P

Anderska: Önskar min man oxå ville läsa på lite om förlossningen... Har ju ändå BF idag men inte tusan har väl han läst på för det. Suck...

Kasa: Jodå det är  bra med mig... rastlös bara.    

Kelsson: Man drömmer rätt mycket konstigt som gravid tycker jag. Hormoner som gör en extra känslig och så är man kanske orolig för alla förändringar som kommer i och med barnet? Drömde förresten att min BM var min tandläkare i natt haha...

Jis: Usch låter jobbigt med såna förvärkar! :/ Kanske får du föda utan igångsättning! ;) 

• Aurora1979

Kelsson: Ja visst hade det varit smart... tänk om man alltid kunda bli omhändertagen av samma person, så att man slapp rabbla sin sjukdomshistoria osv. :D Var tvungen att berätta det för henne oxå haha...

Men åh vilken jättefin mage du har!! Skrattande 

Najje: Men jösses vilken tragikomisk situation du hamnade i på jobbet!! Går ju inte låta bli att skratta åt eländet!

Lillstintis: Ja det känns mycket bättre nu när jag fått höra att det inte är någon fara på taket om vattnet skulle gå.

Jis: Skönt att det gick bra idag, men de där smärtorna du hade lät inte ett dugg behagliga.

Har nog faktiskt märkt av att bebis har halkat liiite mer nedåt, för det gör betydligt mer ont att ta sig ur soffan och gå i allmänhet. Sen har jag ikväll börjat inbilla mig att jag ev. sipprar?? Det känns som att det gör det men inget jag märker av om jag går på wc och försöker kolla liksom? Skum känsla...       

• Aurora1979

BF +1 här då... och inga tecken på förlossning. Hehe, snacka om att man är otålig nu! Börjar bli trött på att folk frågar om det är säkert att det inte är 2 där inne... suck!

Eileen: Allt är säkert bara bra med bebisen... men skönt att kolla upp för säkerhets skull! 

Viksan: Kan ju lika gärna bli att du föder före mig, men då blir jag suuuur! Flört  Jättefin mage!   

• Aurora1979

haha verkar vara ett vanligt beteende på slutet, att vara arg och irriterad på allt och alla för precis allt och inget! Tappade tablettburk på golvet härom dagen så jag fick krypa runt på golvet och plocka. Sa till maken att det var ju tur att han inte var hemma då för jag hade säkert skyllt och skällt på honom även om det var helt mitt eget fel. Oskyldig

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011