Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan l: Ahh då fattar jag vad du menar trög som man är Skrattande fattade som om att man var tvungen att ta ut 7 dagar i veckan från fk för att få nåt överhuvudtaget av jobbet, men nu förstår jag Tungan ute

• strössel

Om man är mammaledig i ett år hur många semesterdagar får man av jobbet då av det året nån som vet det ? Är det 25 dagar som vanligt om man nu har 25 dagar per år ?

Det där med dagis låter krångligt.

I morgon ska jag till Mvc för att mäta magen och lyssna på hjärtljud längtar redan Glad bebisen sparkade rejält och hårt i går kväll fick tårar i ögonen det var inte skönt.

• strössel

Lillstintis: Oj det var inte många dagar tur jag har sparade semester dagar. Nej det är verkligen inte lätt med föräldraledighet och dagis, jag kommer nog börja jobba efter ca 1 år vet det är tidigt men för att vi ska överleva kan jag inte ta ut hur lite dagar som möjligt i månaden då min man har fått gå ner till 25 % från och med 1 september.

• strössel

Tredjemaj: Jag gjorde RUL i v 19 (18+6) jag tycker det är bättre att ha det senare om man nu inte får göra nåt mer UL sen.

Har märkt att det är väldigt olika beroende vad man jobbar och har för avtal osv, ska skriva ner alla mina frågor och åka ut till jobbet så jag har koll på allt, så det inte blir tokigt nånstans Flört

• strössel

Kelsson: Hoppas att magen blir bra och att du får fortsätta behålla maten.

Speck: Jättefin mage Skrattande

Anderska: Grattis till v 15.

Precis varit på Mvc och alla prover var bra likså när hon mätte magen och hjärtljuden var oxå strålande, nu är nästa mvc besök den 24 augusti Glad

• strössel

Kelsson: Jag har inte fått foglossning SD ibland då drar magen ihop sig och blir hård och släpper sen på nån sekund tror jag läste nånstans att det är ett sätt för kroppen att förbereda sig inför förlossningen. Men tröttheten har slagit till är så trött så jag orkar knappt att stå upp vill sova hela tiden. Var i Ullared igår och shoppade igen och köpa fyra refiller till hinken fanns knappt några kvar var väldigt utplockat, vågade inte köpa fler vill se om jag gillar hinken innan jag börjar hamstra refiller Flört  hoppas du blir bättre snart i halsen kram.

Speck: Jag har köpt kombinerad babytvål och schampoo men sen har jag fått så många prover i gratispaketen med badtvål och diverse saker, så jag ska prova mig fram sen när bebisen har kommit och se vad som är bäst. Men man ska inte bada bebisen i bara vatten för det torkar ut läste jag.

• strössel

Kelsson: Det låter bra, jag ska oxå bara slänga bajsblöjor i den och har en annan hink till tvättlapparna och kissblöjorna. Min mamma ska till Ullared i dec så då får hon köpa fler refiller men jag har 5 hemma nu iallafall Glad

Speck: Alla barn är olika och olika känsliga, jag tror man blir proffs på sitt egna barn och får erfarenheter på den vägen. Man ska nog köra sitt egna race och inte lyssna så mycket på andra Flört

• strössel
    Lillstint skrev 2011-08-03 10:58:26 följande:
    Ang. blöjhinkar... jag har inte ens funderat på detta, men av en slump hittade jag härom veckan någon tråd här på FL som tog upp olika sätt att "lura" hinkarna så man kunde använda vanliga påsar... Tyckte det var lite kul....

Kan hinken hetat Angel Care?? Sök på blöjhink och Angel Care så hittar ni nog det.
    Den tråden har jag läst Skrattande för att en vanlig påse ska funka måste man ha kvar själva plastsaken på refillen när refillens påse är slut.
  • strössel

Viksan07: Tror inte man ska byta påsen till blöjhinken angelcare varje dag för då blir det svindyrt om man ska ha refiller Skrattandeoch den ska vara luktfri. Och självklart ska man ha det som man gillar bäst jag fick den gratis så jag vet inte om jag gillar den än det återstår att se.

Det är så varmt ute idag så jag svettas ihjäl , ska på 75 års kalas och min morfar har skitvarmt i sin lägenhet kommer dö känns det som.

• strössel
    Viksan07 skrev 2011-08-03 15:35:00 följande:
    Sparkar era bebbar lite extra på kvällen när man ska gå och lägga sig?
    Min har börjat sparka mer och mer på kvällarna nu jag hoppas det håller i sig, det är mysigt Glad
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011