• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Min förlossning började med att vattnet gick. Jag lag o sov i soffan o vaknade av att de gick. Så knappt nåt hamna i soffan för jag kastade mig upp med handen mellan benen (tryckte klänningen mot). I bilen satt jag bara på en handduk, när vattnet gick hemma kom fet massor sen kom det inte så mkt, bara läckte lite liksom. Så en ihopvikt handduk räckte för mig att sitta på. Strössel, ska inte di få ditt barn nu, är så spänd på vad det är för krabat du bär på!

• Speck

Jis: tro mig, jag kände likadant! Och även efter förlossningen, då var de tur jag hade en så bra man som stötta och uppmuntra! När han skulle börja jobba igen va jag jättenervös! Men nu nästan föredrar jag tiden jag i loke har själva pm dagarna, haha! Dessutom så har de slagit om så att nu litar jag inte på nån annan med loke utan är han ledsen vill jag helst ha han hos mig. Där måste jag bli bättre o släppa kontrollen lire, men jag får nästan ångest om han är hos nån annan, även sin egen pappa, o är ledsen. Men de ja ville få fram va att så är jag nu, innan o precis efter förlossningen tvivlade jag väldigt på min förmåga som mamma, men med lite stöd så växer man in o rollen snabbt!

• Speck

Vickan: grattis till lght! Strössel: jag tror på söndag :) ego: haft jobbig tid med loke om nätterna, förrförra veckan va han förkyld o grät nätterna igenom, förra veckan började han få jätteproblem med gaser och magknip och skrek på natten för det... jag har provat sempers magdroppar och även provat att sluta med dom, men de hjälper garanterat. Funderar på att börja med minifom droppar också. 8 veckor gammal o går isf redan på 2 preparat, känns sådär.

• Speck

Ni "gamla" mammor, har ni nå knep för att undvika gasbildning och hantering av gaser väl i tarmen? Jag är jättenoga att rapa honom så förstår inte var de kommer ifrån. Äter dessutom inga rotsaker, lök, kolsyrade drycker.. dricker inte mkt kaffe heller.

• Speck

tack ör alla kommentarer o tips för loke o hans mage! ang kolikmassage får han det redan, dagligen.. finns videos, bilder o text på 1177.se. Har dock anmält mig till babymassage på öppna förskolan i november, kostar 100kr o då får man massageolja, sjal o en mysig stund med bebisen, 5 tillfällen.
    Vi har börjat med föräldragruppen nu, o idag va vi på öppna förskolan för o se va de erbjöd. Ska göra hand o fotavtryck i gips där, samt eytt bra julklappstips!  Ska köpa hem örngott, tvätta o ta dit så kan man göra fotavtryck med textlfärg på o skriva typ "gonatt farmor" el dyl.. jättegulligt tyckte jag.

• Speck

Aurora o Kelsson: förlåt, men ni ska båda få barn före jul? Och ni ska amma? Och äta morot o kål? :D jag hoppas ni inte får barn som har lätt att få magknip :) jag älskar köttgryta med morot, kalrot, rotselleri, men OJ va loke fick gaser som plåga han.. min lilla bebis är fortf förkyld eller om han är det igen, vet inte. Jag är också förkyld, säkert Kelsson som smittat oss ;)

• Speck

SStrössel: nej inte tecknat extra försäkring, men de gör jag aldrig för enskilda föremål.

• Speck

Strössel: grattis! Jättesöt kille! Har väntat o väntat ps besked om dig :D

• Speck

Ego: vi kämpar på med förkylningar så jag hinner inte läsa allt o hänger inte alls med här längre tyvärr :( Loke har ni sin 3e förkylning så vi sover dåligt o får inte mkt gjort om dagarna. Det suger helt ärligt talat att livet fortf bara handlar om mat, sömn o blöjor. Trodde jag skulle börjat återfå lite energi vid det här laget men viruset har ett hårt grepp om vår famij.

• Speck
    Najje79 skrev 2011-11-01 20:32:05 följande:
    Haha, precis, vilken tur att jag inte startade världskrig här hemma utan väntade ut honom! Glad
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011