• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson; jag tror inte du behöver oroa dig så mkt för att du inte känner dig redo, helt redo känner jag mig fortf inte ;) Det där att du jar starka boarkänslor är väl ett tecken men behöver inte betyda att det är på g typ imorrn men däremot att det inom de närmsta tiden är på g, o du är ju trots allt beräknad till snart! Jag hade mkt förvärkar, kraftiga förvärkar i ca två v innan o sen samma dag som det satte igång va jag jätte energisk och skrubbade rent badkar, badrum o dammsög hela huset o våttorka alla golv... sen sooooov jag en lång tupplur på em o somna på soffan vid 9 o allt drog igång kl 11 på kvällen.. å nu så här i egterhand känna de solklart att det var förlossningen som låg bakom mitt maniska städande, haha! Så känner du dig sådäe maniskt rvingad att göra iordn kan de va på g, bara det jag försaökte säga med detta onödigt långa inlägg.

• Speck

Auror: det är ett hormon som heter nåt i stil med prostaglandin som finns i sädesvätskan, dvs det som din man "skjuter ut" vid utlösning. Det är inte själva spermierna som har någon effekt för färdknäpp. Så testa för all del! Själc hade jag inte alls någon lust för färdknäpp, sex va mest bara jobbigt tyckte jag mot slutet.

• Speck

Kelssob: jotack det är bra med oss tackar ssom frågar! Loke är ju numera 3mån och har börjat bli lite eestriktiv mot vem som får hålla i honom, inte ens min mamma dög! däremot min bror gick bra o sitta hos.. tror det äe för att mamma "försöker för mkt"... lite för intensivt med alla "titta där o titta där o gulle gull o pruttljud o Loke Loke!"... medan brorsan är mera cool... Men jag vill ju inte heller säga åt henne hur hon ska vara.. de får hon märka själv liksom.. men ja. Vi är hyffsat frisla o glada.. jag försöker få Loke att somna själv i sin säng men det går åt helvete haha.. o dessutom så får han sova rätt mkt i min säng.. mysigt tycker jag men jag tror maken skulle bli glad om han inte gjorde det. Man har lita olika tankar o ideer om vad o hur man sla göra sakee. Jag har likt vixkan väldigt lite tid vid datorn och skriver det mesta från mobilen, därav alla skrivfel. Hoppas du mår bra o får din tös snart!

• Speck

Äh allt jag skrivit försvann.. kortsagt: VIKSAN O AURORA: tänker på er idag, lycka till!!

• Speck

Idag va ja o loke till öppnis o gjorde hand o fotavtryck i gips. imorrn när jag får hämta de ska jag göra lite textiltryck också med hans fötter på en vit t-shirt samt 2örngott till oss. Tidigare gjorde vi bara örngott vi ska ge bort men kan ju va kul o ha själv också!

• Speck

AURORA O VIKSAN: jättegrattis! ser fram emot att höra hur det gick för er!

• Speck

Najje: loke mår bra, han har just kommit ur en fas o är åter sitt underbsra jag! Han charmar vem som helst! så glad o go! Tycker bara det blir roligare o roligare att vara mamma o mammaledig!

• Speck

Urk.. idag är jag trött o mår illa.. skulle behöva en dag för mig själv... lycka till med det liksom...

• Speck

Kasa: jag har pump men jag kan inte få ut nåt med pumpen.. får bara ont i brösten av den o om jag försöker mjölka för hand så gör det också ont och det tar lååååång tid att få ut nåt öht, en dag slet jag som tusan under en hel dag o fick ut 50ml.. o det slutade med att vi fick slänga det då sonen inte tog flaskan alls... han skrattade o trodde pappa försökte med nån ny lek.. o sen grät han när han blev för hungrig... så då behövde jag komma med bröstet iaf.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011