Inlägg från: Sputnik II |Visa alla inlägg
  • Sputnik II
    carlan skrev 2011-10-02 10:29:30 följande:
    tredjemaj: Ja vi vet att det ska bli en flicka, jag fråga tom sist jag var in för smärtor om det fortfarande var en tjej och det var det. Dem tyckte det var en rolig fråga men man har ju hört att säger dem att det ser ut som en tjej kan det vara en pojke. Men nu när jag gått så långt borde dem se rätt tycker man.
    Jag kan tycka att alla färger passar på pojkar/flickor. Det kan vara detaljer som gör att dem blir mera köns inriktade. Shoppa lite i smyg du. Jag har inte köpt så mycket men hoppas på att kunna sy lite mera och få några bodysar i present. Men hur mycket har du köpt? Känns som att jag är den som har shoppat minst av alla.

Alla: Slänger ut frågan till alla: Hur mycket har ni shoppat till bebis i storlek 50-56? Jag undrar eftersom jag knappt köpt någe alls. Vad jag minns använde dem inte dem storlekarna så länge och jag som verkar vänta en riktigt stor tjej kanske borde satsa mera på storlek 62. Vad tror ni?
    Vi har ett fåtal kläder i stl 56. Desto mer i stl 62. Skulle bebis vara liten får väl blivande maken åka och köpa mer i mindre storlek, men jag tror att vi kommer få en stor bebis!
  • Sputnik II
    Jordgubbe1 skrev 2011-10-07 16:39:05 följande:
    Tjejer, idag och igår mådde jag för bra. Dvs känner inga direkta gravsymptom. Ömma bröst men inget illamående och inte så trött som jag känt mig vissa dagar. Blir orolig. Upplevde ni att det kom och gick?
    Hos mig varierade graviditetssymptomen hela tiden första tiden. Det är vad jag förstår rätt vanligt. Men visst blev jag orolig och nojjig och det gick något extra test där i början.

Vänta du bara, imorgon känner du säkert av det igen! Flört
  • Sputnik II
    Strössel: Fy vilken otäck dag för er. Trist med en så uppstressad bm. Vilken tur att det blev bra tillslut. Solig

Såg att det diskuteras om kudde i tråden. Ska man ha en till barnvagnen också? Har inte ens tänkt på det, utan har bara köpt till spjälsängen.

EGO: Idag vaknade strax innan 4 på morgonen och behövde gå och kissa. Tro på 17 att jag såg blod i toaletten och på papperet. PANIK!! Ringde förlossningen och blev beordrad att sätta på trosskydd och ringa tillbaka efter en timme. Hur som helst, vi fick åka in och de tog en ctg-kurva. Bebis blev nog störd i sin skönhetssömn för h*n sparkade som bara den. (Tack o lov)
    Urinprov togs, läkaren gjorde ett ultraljud och en vaginal kontroll. Moderkakan såg bra ut, likaså livmodertappen, så troligtvis var det sköra slemhinnor som orsakade blödningen. SKÖNT! Fast jag tycker att det lät konstigt att de bara kan komma sådär. (Och nej, sex kan inte ha orsakat det, då det är något som är helt obefintligt i denna familj nu för tiden...)

Under dagen har jag bara fått morotsfärgade flytningar vid något tillfälle, jag hoppas att de slutar också.

På ultraljudet syntes verkligen hur stor bebis har blivit sedan RUL, en sån vacker krabat!
  • Sputnik II
    Eileen1 skrev 2011-11-05 14:13:06 följande:
    Om ni har en gjutjärnspanna eller kan låna en av äldre generationen är ett tips att laga mat i den. Se till att börja med passerade eller krossade tomater i botten och sen i med köttet. Ett gammalt knep för att järnberika sin egen mat. Köttfärsås går ju alldeles utmärkt att tillaga på detta sätt:) till maten ett glas juice och vänta 2 timmar med kaffet. Riven vitkål som grönsak gör denna måltid till en maximalt upptag av järn. Gäller att kombinera smart!
    Tack för tipset! Jag behöver inte äta järntabletter, utan det ska räcka med maten! Glad
  • Sputnik II

Jag har fått information om att lägga mig ner om vattnet går och bebis inte är fixerad och sedan ringa förlossningen. Detta för att det finns risk att navelsträngen kan komma i kläm.  Tänk att det skiljer så på rekommendationerna.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011